Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Symulacja procesów logistycznych w centrum logistycznym

W artykule przedstawiono propozycję wykorzystania algorytmu symulacji statystycznej jako narzędzia wspomagającego proces organizacji systemu, np. wyznaczenia liczby wózków widłowych obsługujących dostawy/wydania z magazynu centrum logistycznego. Wykorzystując aktualne dane statystyczne w postaci np.: liczby i wielkości zgłoszeń, czasów między zgłoszeniami, czasów obsługi w danym okresie czasu, można prześledzić wiele wariantów realizacji działań logistycznych, uzyskując wynik dostosowany do potrzeb danego systemu logistycznego.

Strategie przedsiębiorstw transportowych w sieciach logistycznych

Streszczenie: W artykule podjęto dyskusję nad modelami strategicznymi przedsiębiorstw transportowych. Czynniki determinujące strategie ujęto w analizie strategicznej. Przeanalizowano także typy i motywy relacji sieciowych budowanych przez przedsiębiorstwa logistyczne, które zwiększają elastyczność przedsiębiorstw transportowych w reakcji na niepewność.

System zabezpieczenia technicznego w wojskach lądowych federacji rosyjskiej

W artykule przedstawiono funkcjonowania systemu zabezpieczenia technicznego w Wojskach Lądowych Federacji Rosyjskiej. Przedstawiono umiejscowienie wojsk zabezpieczenia technicznego w strukturze wojsk lądowych, zadania zabezpieczenia technicznego oraz funkcjonowanie systemu na przykładzie operacji wojskowej w Czeczenii. Następnie przedstawiono egzemplifikację sprzętu wykorzystywanego do zadań ewakuacyjnych oraz obsługowo-naprawczych.

Ocena skuteczności systemu zarządzania jakością stacji kontroli pojazdów

W opracowaniu przedstawiono koncepcje oceny skuteczności systemu zarządzania jakością stacji kontroli pojazdów (SZJ SKP). Wykazano przesłanki dokonywania takiej oceny. Jako podstawę do oceny skuteczności przyjęto procesowy model SZJ. Zaproponowano koncepcję i metody procesowej i systemowej oceny skuteczności SZJ SKP oraz przedstawiono propozycję kryteriów oceny skuteczności tego systemu.

Logistyka odzysku samochodów wycofanych z eksploatacji

Zbieranie i odzysk samochodów wycofanych z eksploatacji wpisuje się w problematykę logistyki odzysku, która obejmuje organizację przepływu dóbr i związanych z nimi informacji od miejsca konsumpcji do miejsca produkcji, czyli w odwrotnym kierunku niż w tradycyjnym łańcuchu logistycznym. W artykule omówiono cechy logistyki odzysku odpadów na przykładzie organizacji sieci recyklingu samochodów, która wymaga stworzenia specjalnej infrastruktury umożliwiającej sprawny przepływ i zagospodarowanie zużytego produktu.

Analiza aspektów organizacyjnych w systemach

Współczesne systemy logistyczne charakteryzują się wysokim stopniem złożoności. W systemach takich, oprócz zapewnienia sprawnego przepływu dóbr przez wykorzystanie odpowiednich środków technicznych, ważne jest także właściwe zorganizowanie procesów uwzględniające m.in. dostępne zasoby ludzkie, ich kwalifikacje, organizację pracy i przerw. Dokonując analizy takich systemów metodami modelowania symulacyjnego należy uwzględnić te czynniki. W artykule dokonano przeglądu zagadnień dotyczących modelowania aspektów organizacyjnych wsystemach logistycznych oraz zaprezentowano przykłady ich zastosowania w wybranym środowisku symulacyjnym.

Koncepcja zintegrowanej obsługi klienta - ujęcie procesowe

Rosnący stopień intensywności konkurencji, wymusza na przedsiębiorstwach większą koncentrację na kliencie i jego potrzebach. W sferze zarządzania przedsiębiorstwem przejawia się to m.in. w większej koncentracji na procesie obsługi klienta.. Szczególne znaczenie obsługi wynika z faktu, iż w proces ten zaangażowane są różne działy organizacyjne w przedsiębiorstwie. Przede wszystkim, są to działy marketingu, sprzedaży i logistyki.
Subskrybuj to źródło RSS