Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Koncepcja modelu oceny systemu transportowo-magazynowego

W referacie omówiono model pozwalający na etapie projektowania systemów logistycznych transportowo-magazynowych ocenić efektywność jego działania z uwzględnieniem bilansu egzergetycznego bądź w przypadku rewitalizacji ocenić dobór elementów systemu oraz zaproponować zmiany infrastrukturalne/organizacyjne w kierunku podniesienia sprawności systemu transportowo-magazynowego. Model bazuje na analizie bilansu energii dostarczonej do systemu. Zakłada się, że system transportowo-magazynowy jest czarną skrzynką, do której dostarcza się określoną energię (w różnych postaciach), a na wyjściu otrzymuje się pracę użytkową oraz straty energii związane np. z niewykorzystaniem sprzętu, stratami ciepła itp.. Posługując się modelem można ocenić jaka cześć energii dostarczonej do systemu tracona jest bezpowrotnie, a którą można wykorzystać, co daje możliwość lepszego doboru sprzętu, technologii, efektywniejszej organizacji zarządzania systemem.

Badany zakład metalurgiczny jest zakładem z zamkniętym cyklem produkcyjny. Jego podstawowymi produktami jest stal, blachy grube, rury wiertnicze.

Dodatkowo w zakładzie tym wykonywane są konstrukcje stalowe jak np. mosty, wiadukty, wysięgniki dźwigowe, elementy do wież wiatrowych i wiele innych bardziej lub mniej skomplikowanych elementów. Zakład świadczy różne usługi związane ze specjalistycznymi remontami i naprawami oraz zabezpieczeniami antykorozyjnymi blach, rur czy konstrukcji.

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Ocena zrównania kosztów z przychodami oraz podejmowania decyzji make-or-buy przy produkcji wybranych wyrobów dla przemysłu motoryzacyjnego

Strategia rozłożenia działalności produkcyjnej na produkcję lub zakup ma istotne znaczenia dla utrzymania lub/i rozszerzania udziału w rynku. W niniejszym artykule przedstawiono zależności zastosowania metod make-or-buy i break-evenpoint (BEP) w procesie decyzyjnym przedsiębiorstwa produkcyjnego. Jako studium przypadku posłużyło przedsiębiorstwo hutnicze wytwarzające stopy metali nieżelaznych.

Metoda obniżenia energochłonności pracy wózka widłowego

Zaprezentowano zastosowanie metodę obliczania energochłonności wózka widłowego w oparciu o jego charakterystykę napędową do określania jego optymalnej z punktu widzenia energochłonności prędkości jazdy. Wyliczoną energochłonność przeliczano wprost na wydatki przedsiębiorstwa na obsługę transportu bliskiego.

Kryteria logistyczne w projektowaniu okrętów

Podstawowe kryteria stosowane w komercyjnym okrętownictwie nie przystają głównie do wymagań okrętów wojennych. Różnorodność klas oraz specyfika ich działalności powoduje, że okręty obok wymagań ekonomicznych, energetycznych oraz logistycznych muszą spełniać dodatkowe, czasem trudne do zrealizowania, postulaty wymagającego użytkownika jakim jest marynarka wojenna. Podstawowym kryterium dopuszczającym projekt koncepcyjny okrętu do dalszych analiz jest spełnienie wymagań taktyczno - technicznych charakterystycznych dla danej klasy okrętu, w tym wymagań logistycznych, szczególnie istotnych przy wyborze układu napędowego .

Zakres i perspektywy powołania subregionalnej strefy funkcjonalnej tzw.: „Doliny Logistycznej”

Prawidłowe określenie wielkości zasobów infrastruktury centrów logistyczno-dystrybucyjnej na Pomorzu odgrywa istotną rolę z punktu widzenia potrzeb funkcjonowania „Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk”, ponieważ racjonalne połączenie globalnego rozwoju regionu z istniejącymi centrami logistycznymi i terminali intermodalnych stają się zasadniczymi elementami składowymi procesu nowelizacji sieci TEN-T, realizowanego przez Komisję Europejską.
Subskrybuj to źródło RSS