Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Integracja danych operacyjnych i kosztowych na potrzeby kontrolingu procesów przedsiębiorstw rolnych - cz. 2

W zależności od organizacji ZPK przedsiębiorstwa rolnego i potrzeb analizy zawartości kont analitycznych, definiowany jest w hurtowni danych schemat selekcji kosztów operacyjnych w przedsiębiorstwie rolnym - na podstawie zespołu kont (koszty księgowane według układu rodzajowego) i zespołu kont księgowych (koszty księgowane według układu funkcjonalno-kalkulacyjnego). Podstawą ewidencji w zespole 4 ZPK jest zasobowe przypisanie kosztów, gdyż układ rodzajowy jest układem zasobowym - na przykład koszt amortyzacji środków trwałych, wynagrodzenia, materiały, delegacje pracowników, itp.
Dla przedstawionego przykładu koszt zakupu oleju napędowego (księgowanego na koncie 411-07-07-1) będzie w całości traktowany jako koszt operacyjny, natomiast tylko część rozksięgowana na konto 501-02 (700.00 PLN) będzie stanowiła podstawę analizy operacyjnej produkcji podstawowej, aby określić, jaka część kosztu zostanie zakwalifikowana do kosztów produkcji. Pozostała część kosztu zakupu oleju napędowego rozksięgowana na konto 503-03, przeznaczona na działalność nadzoru, jest w całości traktowana jako koszt pośredni ogólnozakładowy (KP), bez udziału kosztów operacyjnych produkcji.

Składowanie komponentów paszowych w magazynach przemysłowych i transportowych

Współczesne zmiany w procesie produkcji i składowaniu komponentów paszowych ukierunkowane są głównie na:
■ automatyzację pomiarów i wdrażanie układów zintegrowanych, zapewniających pełną, systematyczną kontrolę składowania komponentów
■ automatyzację napełniania silosów
■ zwiększenie liczby i modernizację towarzyszących składowaniu czynności konserwacyjnych,  przedłużających czas  dobrej  jakości  składowanych komponentów
■ poszerzenie  zakresu  usług  świadczonych  przez magazyny poprzez wprowadzenie  komplementarnych technologii
■ zmniejszenie pojemności silosów, jako pochodnej wzrostu różnorodności produkowanych asortymentów i wynikającej stąd tendencji do wytwarzania większej liczby małych partii produkcyjnych.

Prognozy rozwoju lotnictwa cywilnego

Gałąź pasażerska
Zapotrzebowanie na silniki lotnicze jest nieodłącznie związane z zapotrzebowaniem na samoloty i śmigłowce. Jednakże nie zachodzi między nimi proporcjonalna zależność. Dostarczenie 18 740 nowych samolotów i śmigłowców w ciągu następnych kilkunastu lat, wymagać będzie 48 100 silników różnych typów, łącznie z silnikami potrzebnymi na wymianę do samolotów obecnie funkcjonujących.

Logistyka jako dziedzina wiedzy - cz. 2

Zarządzanie logistyczne - dyscyplina nauki o zarządzaniu
Przedstawiony wywód, jak i analizy publikacji naukowych zawierających w nazwie słowo ekonomika, wskazują, że z jednej strony nadmiar treści technicznych, organizacyjnych, historycznych, prawniczych itd. zagraża ekonomice jako takiej, z drugiej jednak strony należy zgodzić się z występowaniem w pracach ekonomicznych zagadnień organizacyjno - technicznych, prawniczych, czy też każdych innych, niezbędnych do zrozumienia treści wywodu lub wręcz niezbędnych do jego przeprowadzenia.

Logistyka filarem sprawnej produkcji

Budowa nowych obiektów przezna­czonych na działalność produkcyjną lub reorganizacja dotychczas wyko­rzystywanych, często spędza sen z powiek menedżerom firm. Decyzja wiąże się ze znacznymi kosztami i ni­gdy nie wiadomo, czy nowy layout fabryki zapewni sprawne działanie li­nii produkcyjnych. Ustalenie właści­wych priorytetów organizacji po­wierzchni produkcyjnej, pozwala za­pobiec przyszłym problemom.

Zabezpieczenie mienia w magazynie - wybrane aspekty

Ciągłe dążenie do coraz szybszych przepływów towarowych w procesach zaopatrzeniowych i dystrybucyjnych w gospodarce rynkowej, wymaga nie tylko zapewnienia istotnych z logistycznego punktu widzenia terminowego realizowania procesów i jakości dostaw, lecz również dbałości o to, aby były one obciążone możliwie niskimi kosztami. Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na problematykę związaną z zabezpieczeniem mienia w magazynach, zwłaszcza w aspekcie elementów nie wymagających znacznych nakładów.

Projekt GTAG - standaryzacja w technologii RFID

Globalną misją EAN International i UCC (EAN-UCC) jest:

"Ulepszanie zarządzania łańcuchem dostaw i innych procesów biznesowych w celu zmniejszenia kosztów wytwarzania zarówno dóbr, jak i świadczenia usług, rozwijanie EAN International i UCC, ustalanie i promowanie globalnych, otwartych standardów identyfikacyjnych i komunikacyjnych".

Uwagi do metodologii projektowania strategii centrów dystrybucyjnych

Strategia logistyczna oznacza definicję logistycznego celu przedsiębiorstwa - z punktu widzenia korzyści płynących dla obsługi logistycznej jego klientów, wzrostu konkurencyjności rynkowej i redukcji kosztów logistyki. Strategia logistyczna to analizy, modele i koncepcje całego łańcucha dostaw począwszy od zaopatrzenia, poprzez produkcję i zapasy, aż po dystrybucję.

Subskrybuj to źródło RSS