Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Informacyjne relacje klient-dostawca w zarządzaniu logistycznym

Klient jest największym dobrem przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych działań podejmowanych w organizacjach gospodarczych wymienia się pozyskiwanie nowych oraz utrzymywanie już posiadanych klientów. Strategia zarządzania ukierunkowana na zaspokojenie potrzeb klienta jest również obecna w zarządzaniu logistycznym. Do najważniejszych czynników wykorzystywanych z jednej strony do obsługi klienta, z drugiej do optymalizacji i zwiększenia efektywności zarządzania zalicza się informacje. W pracy scharakteryzowano oraz przedstawiono znaczenie informacyjnych relacji pomiędzy klientami oraz ich dostawcami.

Przykład obliczeniowy oceny rozwiązań technologiczno konstrukcyjnych w centrach logistycznych ocena rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych, kryterium, stopień ważności, metoda entropii

Autorzy opracowania przeprowadzili badania ankietowe na grupie czynnych zawodowo respondentów - inżynierów budownictwa. Wyniki ankietyzacji stanowiły punkt wyjścia (dane wejściowe) do zaproponowanej przez autorów wielokryterialnej oceny wybranych rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych dla obiektów przemysłowych.

Analiza niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Lokomotywa SM

W artykule przedstawiono wyniki analizy niezawodności lokomotywy spalinowej serii SM. Analiza niezawodności opierała się na badaniach eksploatacyjnych wybranej próby lokomotyw eksploatowanych w PKP CARGO S.A. W artykule przedstawiono wybrane wskaźniki niezawodności lokomotywy, które zostały podzielone na cztery grupy: wskaźniki dotyczące nieuszkadzalności, gotowości, trwałości i obsługiwalności.

Optymalizacja łańcucha dostaw - implementacja i przykłady liczbowe w środowisku pakietu LINGO

W artykule przedstawiono implementację autorskiego modelu optymalizacji kosztów w łańcuchu dostaw. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W modelu uwzględniono czas jako jeden z indeksów co zapewnia jego dynamikę. Implementacji dokonano w środowisku pakietu optymalizacji LINGO firmy LINDO Systems Inc. Po dokonaniu implementacji zostały przeprowadzone eksperymenty obliczeniowe dla przykładowych zbiorów danych.

Znaczenie magazynowania dla funkcjonowania procesów dystrybucji w przedsiębiorstwie

Funkcje i zadania magazynów w przedsiębiorstwie
Wzrost konkurencji na rynkach europejskich spowodował konieczność dostosowania się do wymogów stawianych przez klientów, którzy często nie chcą długo czekać na zamówiony przez siebie wyrób. Powoduje to konieczność posiadania przez przedsiębiorstwa (produkujące) zapasów wyrobów gotowych lub zapasów półfabrykatów, które pozwolą na szybką produkcję wyrobów przeznaczonych na sprzedaż.

Specyfika świadczenia usług logistycznych z udziałem centrum logistycznego - ujęcie lokalne

Podejmując problematykę usług logistycznych szczególną uwagę, w ramach niniejszego opracowania, postanowiono zwrócić na specyfikę ich realizacji w ujęciu lokalnym. Takie ujęcie staje się interesujące, gdy przedmiotem zainteresowania stają się obok, co naturalne, usług przewozu, także usługi magazynowe i problematyka magazynowania.

Logistyczny system gospodarki odpadami

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat coraz bardziej odczuwalnym problemem, a zarazem zagrożeniem w ochronie środowiska stały się odpady. Widoczny w Polsce w ostatnich latach wzrost zainteresowania gospodarką odpadami jest efektem licznych powiązanych ze sobą działań. Znaczny postęp odnotować możemy m.in. w rozwoju technologii zmniejszających ilość produkowanych odpadów, a także technologii bezpośrednio związanych z likwidowaniem oraz recyklingiem odpadów.

Ocena rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych w centrach logistycznych obiekt przemysłowy, rozwiązania technologiczno-konstrukcyjne, kryterium, decydent, badania ankietowe

W opracowaniu zaprezentowano wybrane zagadnienia dotyczące oceny rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych na przykładzie centrów logistycznych. W ramach przeprowadzonych badań ankietowych wyselekcjonowano i uszeregowano w odpowiednie grupy znaczeniowe zbiór kryteriów głównych i dopełniających do oceny rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych dla obiektów przemysłowych. Celem było również przyporządkowanie kryteriom odpowiednich stopni ważności. Zdaniem autorów, zaproponowane kryteria są najbardziej adekwatne z punktu widzenia rozpatrywanej problematyki.
Subskrybuj to źródło RSS