Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Actual problems of interaction of objects of the infrastructure and rolling stock

There are a number of actual problems of modern bridge construction in a context of static-dynamic interaction of bridge designs and the railway rolling stock is considered. The integrated classification of settlement models for research of joint dynamics of system "bridge-train" is offered, the basic criteria and the factors influencing result of numerical modeling and dynamic calculation of bridges are allocated.

Kształtowanie wyrobów z materiałów stosowanych szczególnie na elementy cierne układów hamulcowych

Materiały stosowane na elementy cierne np. tarcze hamulcowe, należą do grupy materiałów stwarzających duże problemy podczas obróbki. Do tych materiałów należy zaliczyć kompozyty metalowe, ceramika, żeliwo. Nowoczesne technologie do których należy zaliczyć obróbkę laserową i obróbkę wodno-ścierną, pozwalają na wytwarzanie dowolnych kształtów z bardzo twardych materiałów z dużą efektywnością obróbki oraz dużą dokładnością.

Projektowanie z wykorzystaniem modeli na przykładzie modernizowanej lokomotywy su-45

Streszczenie: Referat jest poświęcony prezentacji etapów prac wykonywanych, przy projektowaniu całkowicie nowego stanowiska sterowniczego i kabiny maszynisty lokomotywy SU-45. W referacie przestawiono sposób prowadzenia tych prac z wykorzystaniem modeli geometrycznych 3D. Zaprezentowano nowe podejście do projektowania oraz wskazano możliwości komputerowego wspomagania prac inżynierskich, które cały czas ewoluują i rosną w miarę, jak zwiększa się moc obliczeniowa komputerów.

Wpływ zasilania silnika rolniczego mieszaniną oleju napędowego z biobutanolem na jego efektywne wskaźniki

W referacie przedstawiono wyniki badań oraz ich analizę w aspekcie pomiaru efektywnych wskaźników pracy silnika o zapłonie samoczynnym typu PERKINS 1104C-44. Silnik zasilany był mieszaniną paliwa węglowodorowego z biobutanolem oraz porównawczo węglowodorowym, niskosiarkowym olejem napędowym. W artykule pokazano wpływ wyżej wymienionych paliw na efektywne wskaźniki pracy silnika.

Analiza istniejących rozwiązań systemów nahełmowego zobrazowania i sterowania dla optymalizacji funkcji i sposobu użycia nahełmowego systemu celowniczego

W referacie przedstawiono wyniki przeprowadzonych w ITWL analiz w zakresie dostępnych nahełmowych systemów celowniczych pod względem ich funkcji i części składowych. W części ogólnej omówiono wybrane typy układów komputerowego wspomagania pilota w zakresie nahełmowego zobrazowania i sterowania systemami uzbrojenia. W części szczegółowej przedstawiono wyniki analizy ich sposobu działania oraz wytyczne do optymalizacji ich funkcji i sposobu użycia w sytuacji bojowej.

Analiza cepstralna w systemach rozpoznawania mówców

W prezentowanym referacie poruszono problematykę systemu rozpoznawania mówcy (ASR - ang. Automatic Speakers Recognition). Sygnał mowy w postaci pierwotnej charakteryzuje się dużą nadmiarowością, dlatego konieczna jest ekstrakcja specyficznych cech sygnału, za pomocą których możliwy będzie efektywny opis właściwości sygnał, ważnych z punktu widzenia rozpoznawania mówcy. Z tego względu parametryzacja sygnału w procesie rozpoznawania jest niezwykle istotna. Autorzy podjęli się próby wyboru optymalnego (najbardziej dyskryminującego) zestawu parametrów opisujących sygnału w oparciu o metody przetwarzania homomorficznego. Badania koncentrowały się przede wszystkim na ocenie użyteczności analizy cepstralnej sygnału mowy w systemach rozpoznawania na podstawie pozyskanych w postaci cyfrowej próbek głosu.

Analiza rozwiązań zmienności stopnia sprężania w silniku o zapłonie iskrowym

W artykule omówione są przykłady prototypowych rozwiązań konstrukcyjnych umożliwiające zmienność stopnia sprężania, prezentowane przez wiodące firmy produkcyjne i ośrodki naukowo badawcze. Rozwiązania oparte są o konstrukcję tradycyjnego silnika spalinowego o zapłonie iskrowym. Przedstawione rozwiązania umożliwiają wprowadzenie zmienności stopnia sprężania jako dodatkowego parametru regulacyjnego, którego wartość może być zmieniana w czasie pracy silnika w szerokim zakresie obciążeń.

Aplikacja sirflogger

W artykule opisano autorską aplikację SiRFLogger która w połączeniu z modułem GPS typu SiRFStar III tworzy system pomiarowy. umożliwiający kontrolę chipu, rejestrowanie danych pomiarowych w formacie SiRF oraz ich dekodowanie do formatu CSV. Autorzy przedstawili problematykę związaną z obsługą protokołu binarnego SiRF. Następnie opisano platformę sprzętową wykorzystaną do testowania aplikacji oraz nakreślono metodykę zastosowaną przy pozyskiwaniu danych z urządzenia pomiarowego. Szczegółowo opisano aplikację logującą napisaną przez autorów: zwrócono uwagę na strukturę programu, jego funkcje, sposób działania oraz możliwości. Wnioski płynące z czynności przeprowadzonych przy tworzeniu i wykorzystywaniu aplikacji oraz możliwości wykorzystania aplikacji zawarto w ostatnim rozdziale artykułu.
Subskrybuj to źródło RSS