Zaloguj się

WIEDZA: pozostałe zagadnienia

Utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating

This paper deals with utilization of full bridge converter with synchronous rectifier for electroplating. Main focus of the paper is on minimization of conduction losses. In paper the diode rectifier losses and synchronous rectifier losses and efficiency are compared. The experimental verifications show better efficiency of synchronous rectifier which is shown on graph and thermal images of both types of devices at the end of the paper.

Modelowanie hipersprężystych kompozytów zbrojonych włóknami

W pracy stosowane są modele konstytutywne niejednorodnych materiałów hipersprężystych zbrojonych włóknami. Modele te, zaproponowane w pracach autorów [3,4] redukują się do klasycznych modeli kompozytów włóknistych. o elastomerowej matrycy zbrojonej kilkoma rodzinami włókien o znacznej wytrzymałości na rozciąganie. Zakłada się, że włókna deformują się jednowymiarowo i są w pełni połączone z matrycą. Modele tego typu zaproponowane w pracach autorów zostały zaprogramowane w systemie metody elementów skończonych ABAQUS [1,2]. Podstawowym celem pracy jest pokazanie potencjalnych możliwości zastosowania tych modeli. Dyskutowane są rozwiązania numeryczne wybranych nieliniowych zagadnień brzegowych.

Analiza rozkładu wymiarowego cząstek stałych dla pojazdów użytkowych w testach drogowych

W artykule zaprezentowano wyniki badań drogowych pojazdów użytkowych (typu LDV) napędzanych silnikami ZS. Celem badań była weryfikacja wpływu obciążenia pojazdów ładunkiem na parametry cząstek stałych. Artykuł zawiera wyniki pomiarów stężenia, masy oraz rozkładów wymiarowych (m.in. koncentracji, powierzchni) cząstek stałych emitowanych przez silniki tych pojazdów.

Możliwość oceny stanu technicznego płynu hamulcowego w systemie diagnostyki pokładowej hamulców

W pracy przedstawiono wyniki badań przewodnictwa płynu hamulcowego w funkcji temperatury i zawodnienia. Badania wykonywano w pełnym zakresie temperatur, aż do zagotowania się płynu, a zatem znacznie przekraczających te, przy których określa się zawodnienie płynu metodą pomiaru przewodności właściwej. Z uwagi na wypukłość charakterystyk przewodnictwa płynów hamulcowych w funkcji temperatury i zawodnienia, stwierdzono, że do określenia temperatury wrzenia płynu w systemach diagnostyki pokładowej, jest konieczny równoległy pomiar temperatury. Zwrócono również uwagę na ryzyko jakie wiąże się z badaniem zawodnienia płynu pobranego ze zbiorniczka wyrównawczego. Metoda bezpośredniego pomiaru temperatury wrzenia płynu ze zbiorniczka, nie uwzględnia zawodnienia w poszczególnych cylinderkach hamulcowych.

Zastosowanie pomiarów termowizjnych w elektroenegetyce

Termowizyjne metody diagnozowania urządzeń elektrycznych są coraz częściej stosowane do wykrywania uszkodzeń w poszczególnych punktach systemu elektroenergetycznego. W artykule przedstawiono metody i zasady pomiarów termowizyjnych oraz zaprezentowano przykłady pomiarów wykonywanych w wybranych elementach systemu elektroenergetycznego.

Eksperymentalne i numeryczne badania rozpylenia benzyny z wykorzystaniem dwóch wtryskiwaczy wysokociśnieniowych

Praca zawiera omówienie wyników badań dotyczących rozpylenia paliwa z wykorzystaniem wysokociśnieniowego wtrysku benzyny realizowanego przez dwa wtryskiwacze umieszczone w komorze o stałej objętości stałociśnieniowej. Analizie poddano główne wskaźniki strugi paliwa: zasięg, obserwowaną powierzchnię strugi paliwa oraz jej prędkość, zarówno w odniesieniu do pojedynczej strugi paliwa, jak i dwóch strug w układzie przeciwsobnym i kątowym. Dokonano oceny równomierności zasięgu oraz zajmowanej powierzchniobszaru objętego przez obie strugi paliwa. Wykazano wzrost objętości strugi paliwa i skrócenie czasu jej rozprzestrzeniania podczas wtrysku przeciwsobnego przy założeniu jednakowych wielkości podawanych dawek paliwa (jednakowego sumarycznego czasu wtrysku dawkila pojedynczej oraz dwóch przeciwsobnych dawek paliwa).

Projekt diagnoskopu silnikowego opartego na karcie pomiarowej analogowo-cyfrowej

Przedstawiono projekt diagnoskopu wielokanałowego z automatycznym dopasowaniem zakresu pomiarowego. Przełączanie kanałów oraz zmiana zakresu odbywa się na drodze programowej przy wykorzystaniu karty pomiarowej z kilkukanałowym wejściem analogowym i wyjściami logicznymi. Diagnoskop umożliwia porównanie przebiegów z bazą a automatyczny blok kondycjonujący przebiegi uwalnia operatora od potrzeby znajomości zagadnień elektroniki. Finalne urządzenie wzbogacone o zewnętrzną bazę danych będzie rozwiązaniem tańszym i bardziej elastycznym od urządzeń dostępnych na rynku.
Subskrybuj to źródło RSS