Zaloguj się

WIEDZA

Analiza niezawodności, Wskaźniki niezawodnościowe, Lokomotywa SM

W artykule przedstawiono wyniki analizy niezawodności lokomotywy spalinowej serii SM. Analiza niezawodności opierała się na badaniach eksploatacyjnych wybranej próby lokomotyw eksploatowanych w PKP CARGO S.A. W artykule przedstawiono wybrane wskaźniki niezawodności lokomotywy, które zostały podzielone na cztery grupy: wskaźniki dotyczące nieuszkadzalności, gotowości, trwałości i obsługiwalności.

Optymalizacja łańcucha dostaw - implementacja i przykłady liczbowe w środowisku pakietu LINGO

W artykule przedstawiono implementację autorskiego modelu optymalizacji kosztów w łańcuchu dostaw. Model został sformułowany w postaci zagadnienia programowania liniowego całkowitoliczbowego z funkcją celu określająca koszty dystrybutora, producenta oraz transportu. W modelu uwzględniono czas jako jeden z indeksów co zapewnia jego dynamikę. Implementacji dokonano w środowisku pakietu optymalizacji LINGO firmy LINDO Systems Inc. Po dokonaniu implementacji zostały przeprowadzone eksperymenty obliczeniowe dla przykładowych zbiorów danych.

Ocena rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych w centrach logistycznych obiekt przemysłowy, rozwiązania technologiczno-konstrukcyjne, kryterium, decydent, badania ankietowe

W opracowaniu zaprezentowano wybrane zagadnienia dotyczące oceny rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych na przykładzie centrów logistycznych. W ramach przeprowadzonych badań ankietowych wyselekcjonowano i uszeregowano w odpowiednie grupy znaczeniowe zbiór kryteriów głównych i dopełniających do oceny rozwiązań technologiczno-konstrukcyjnych dla obiektów przemysłowych. Celem było również przyporządkowanie kryteriom odpowiednich stopni ważności. Zdaniem autorów, zaproponowane kryteria są najbardziej adekwatne z punktu widzenia rozpatrywanej problematyki.

Harmonogram budowlany elementem wspomagania decyzji i działań logistycznych przedsięwzięcia inwestycyjnego harmonogram budowlany, planowanie przedsięwzięcia budowlanego

W artykule prezentuje się funkcje, które pełni harmonogram budowlany w toku realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego. Podstawą prawidłowego zarządzania inwestycją jest sporządzenie dobrego i wiarygodnego harmonogramu. Harmonogram budowlany stosowany jest do zarządzania czasem projektu, kontroli i wczesnego wykrywania problemów realizowanych zadań, ale również jako narzędzie wspierania decyzji i działań o charakterze logistycznym.

Handel elektroniczny w społeczeństwie informacyjnym - Polska na tle innych krajów unii europejskiej

Coraz więcej operacji związanych z codziennym funkcjonowaniem każdego obywatela jest obecnie możliwych do zrealizowania na płaszczyźnie elektronicznej. Dokonywanie zakupów, przyjmowanie zamówień, przesyłanie dokumentów, umawianie na wizyty lekarskie, sprawdzanie oferty firm, poszukiwanie oferty najkorzystniejszej cenowo i organizacyjnie może polegać na włączeniu komputera podłączonego do sieci Internet, uruchomieniu przeglądarki i wykonaniu odpowiednich operacji bez konieczności opuszczania pomieszczenia, w którym przebywamy. 

Firmy kurierskie, funkcje sklejane, optymalizacja

Gwałtowny rozwój technologii teleinformatycznych umożliwia optymalizację kosztów działalności firmy kurierskiej i daje szansę poprawy jakości realizowanych usług, co w dłuższej perspektywie umożliwi skuteczną walkę o rynek usług kurierskich. W logistycznej sieci kurierskiej największe znaczenie w przewozie przesyłek kurierskich ma transport drogowy i związane z nim środki transportowe zwane kursami pocztowymi.

Skuteczność integratora w sieci dystrybucji z odroczoną produkcją

W badaniach zaprezentowanych w artykule za cel postawiono określenie standardów obsługi klienta na przykładzie wybranego integratora sieci dystrybucji wyrobów hutniczych. Założono, że poprawa obsługi klienta zgodnie z preferencjami odbiorców przyczyni się do podniesienia skuteczności integratora sieci. Przybliżono metodykę badań wskazując na znaczenie zapewnienia standardów logistycznej obsługi klienta zróżnicowanych dla poszczególnych segmentów. Jako wskaźnik oceny zadowolenia klienta z poziomu logistycznej obsługi klienta wprowadzono indeks satysfakcji klienta (CSI).

Struktura systemów i procesów komisjonowania w projektowaniu magazynów dystrybucyjnych

W referacie autor omawia procesy komisjonowania w aspekcie ich klasyfikacji i usystematyzowania ze względu na przepływ ładunków, przepływ informacji i organizację. Podaje również najważniejsze czynniki i kryteria wyboru systemu komisjonowania. Rozróżnione zostały elementarne systemy komisjonowania (jako podsystemy), które łączone w ramach powiązań organizacyjnych w układach równoległych (strefy komisjonowania) lub szeregowych (stopnie komisjonowania) w złożonych systemach. Tak połączone systemy elementarne, w określonych warunkach organizacyjnych, zdolne są do realizacji (komisjonowania) pojedynczych zleceń, zleceń częściowych, serii zleceń i części serii zleceń. Przedstawioną systematykę oraz zaproponowane kryteria zinterpretowano w przykładzie wyboru systemu komisjonowania dla przykładowego zadania logistycznego magazynu dystrybucyjnego. Wyjaśniono również genezę samego pojęcia „komisjonowanie”, które zastąpiło w latach osiemdziesiątych używane dla tych procesów w Polsce pojęcie ”kompletacji”.

Strategia planowania centralnego w przedsiębiorstwie x

W pracy zaprezentowano wybrane problemy zarządzania siecią dostaw w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjno - dystrybucyjnym. Główną uwagę poświęcono strategii centralnego planowania przy wykorzystaniu podejścia S&OP. 1. WPROWADZENIE Jednym z powszechnych problemów występujących w przedsiębiorstwach jest efektywne zarządzanie zaopatrzeniem. Decyzje planistyczne dotyczące tego obszaru działania dotyczą w głównej mierze umiejętnego zarządzania zapasami, tzn. takiego, dzięki któremu można uniknąć nadmiernych stanów magazynowych, a jednocześnie zapewnić odpowiedni poziom obsługi klienta.
Subskrybuj to źródło RSS