Zaloguj się

WIEDZA

Proces sprzedaży towarów i usług w kontekście komputerowo wspomaganego zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem

W artykule przedstawiono wybrane wyniki badań wykonanych w ramach projektu badawczorozwojowego budowy platformy cyfrowej „Prototyp Platformy Usług e-Biznesowych” dotyczących operacji procesu sprzedaży towarów i usług. Prezentowane badania koncentrują się na budowie modelu referencyjnego procesu sprzedaży towarów i usług celem zaimplementowania go w ramach usług e-biznesowych.

Usprawnienia w obszarze logistyki na przykładach poczty polskiej i angielskiej royal mail

Struktura artykułu obejmuje cztery punkty. Pierwszy charakteryzuje ogniwa pocztowego systemu logistycznego oraz ich wzajemne relacje. Drugi wyjaśnia model koncepcji „logistyki personalnej. Szczególna uwaga, a zarazem cel badawczy, zwrócona jest na przykłady działań usprawniających już stosowane oraz planowane na Poczcie Polskiej oraz angielskiej Royal Mail.

Wykorzystanie techniki smed w usprawnieniu procesu produkcyjnego

Artykuł prezentuje zagadnienia związane z optymalizacją procesu produkcyjnego przy zastosowaniu techniki SMED. Technika SMED polega na redukcji czasu przezbrojeń maszyn, który z punktu widzenia koncepcji Lean jest jednym z rodzajów marnotrawstwa. Zasadniczym jej celem jest zwiększenie elastyczności reakcji na zmienne zapotrzebowanie klientów poprzez skrócenie czasu przezbrojenia i szybszą reakcję na zmieniające się zamówienia. W tym zakresie technika ta pozwala na usprawnianie przepływów materiałowych i informacyjnych w przedsiębiorstwie.

Wykorzystanie funkcji kosztów mettasa do alokacja nieuszkadzalności w systemach logistycznych

Artykuł dotyczy zagadnienia alokacji nieuszkadzalności w systemach logistycznych w oparciu o funkcję kosztów Mettasa. Przedstawiono problem optymalizacji nieliniowej w postaci minimalizacji wykładniczej funkcji kosztów zależnej od nieuszkadzalności komponentów systemu przy ograniczeniach nałożonych na nieuszkadzalność systemu i poszczególnych jego elementów.

Ocena wpływu kryzysu gospodarczego na działalność sektora TSL z wykorzystaniem LPI (Logistics Performance

Kryzys gospodarczy, który swym zasięgiem objął wszystkie regiony świata ma swoje korzenie w systemie finansowo - bankowym, a więc w układzie funkcjonowania rynków pieniężnych. Nie ominął także rynku TSL. Wskaźniki ekonomiczne jednoznacznie wskazują na spowolnienie i wyhamowanie pewnych obszarów działalności. W referacie podjęto próbę przedstawienia znaczenia i wykorzystania wskaźnika LPI (Logistics Performance Index) do oceny zmian zachodzących w dobie kryzysu gospodarczego na sektor usług TSL.

Nieznane oblicze logistyki

Logistyka, logistyk, dział logistyki, systemy logistyczne - te terminy coraz częściej można usłyszeć. Czym jednak tak naprawdę zajmuje się ta dziedzina? Nie jest to wcale nowe określenie. Wyrosła ze sztuki militarnej. Już cesarz bizantyjski, Leontos, w X wieku naszej ery, odnosił logistykę do sfery wojskowości. Pisał w „Sumarycznym wyłożeniu sztuki wojennej”, że zadaniem logistyki jest to, aby „żołd był wypłacany, wojsko odpowiednio uzbrojone i uszeregowane, wyposażone w działa i sprzęt wojenny, żeby potrzeby wojska były dostatecznie i w odpowiednim czasie zaspokojone, a każda wyprawa wojenna odpowiednio przygotowana”. Chodziło po prostu o sztukę przygotowania i prowadzenia walki. Na sztukę wojenną - według Leontosa składają się: strategia, taktyka oraz logistyka.

Sektor mleczarski w Polsce, pomimo funkcjonowania instrumentów Wspólnej Polityki

Rolnej regulujących rynek mleka (m.in. kwotowanie produkcji mleka), został dotknięty poważnym kryzysem. W roku 2008 miały miejsce znaczące zawirowania zarówno dla producentów mleka, jak i dla przedsiębiorstw z branży przetwórczej. Załamał się eksport wyrobów mleczarskich, zmniejszając tym samym popyt na te wyroby. Przyczyn tego faktu można upatrywać m.in. w silnej w 2008 r. pozycji złotówki w stosunku do euro i co za tym idzie malejącej konkurencyjności polskich wyrobów na europejskich rynkach.

Kooperacja w budownictwie transportowym

Przedsiębiorstwa, we współczesnych warunkach funkcjonowania, chcąc osiągnąć swoje cele i pełnić służące tym celom funkcje, kooperują z innymi przedsiębiorstwami. Kooperacja, mimo, że w sferze logistyki nie jest zjawiskiem nowym jest szczególnie wskazana w odniesieniu do podmiotów budownictwa transportowego. W referacie zidentyfikowano istotę, uwarunkowania oraz skłonność tych przedsiębiorstw do kooperacji w świetle literatury przedmiotu oraz informacji pochodzących z praktyki gospodarczej.

Model przepływu materiałów w zakładzie recyklingu samochodów osobowych

Streszczenie: W pracy przedstawiono zagadnienie recyklingu samochodów, które zostały wycofane z eksploatacji. Opisano etapy życia pojazdów samochodowych oraz opracowana łańcuch usuwania wytworzonych w zakładzie odpadów. Wyszczególnione zostały obszary funkcjonalne w zakładzie wraz z funkcjami. Opracowano schemat przepływu strumieni materiałów i obliczono ich roczne wielkości dla zadanej wydajności stacji demontażu. Zaproponowano metodologię szacowania wielkości poszczególnych strumieni przepływu materiałów. W podsumowaniu przedstawiono perspektywy rozwoju recyklingu pojazdów.
Subskrybuj to źródło RSS