Implementacja założeń zrównoważonego rozwoju transportu miejskiego podczas realizacji działań w ramach projektu civitas renaissance na przykładzie miasta szczecinek
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z optymalnym projektowaniem paletowej jednostki ładunkowej. Jako kryteria ograniczające poszukiwanego rozwiązania przyjęto dopuszczalne parametry wymiarów i masy ładunków jednostkowych, zbiorczych oraz palety. Opracowany został algorytm optymalizacji ilości ładunków umieszczonych na palecie EUR. Zaproponowaną procedurę optymalizacji poddano weryfikacji z wykorzystaniem narzędzia SOLVER, który jest dodatkiem do Excela.
Transport wodny śródlądowy generuje najniższe spośród wszystkich gałęzi transportu jednostkowe koszty zewnętrzne, a co za tym idzie: zwiększając jego wykorzystanie, w znacznym stopniu można rozwiązać istniejące problemy sektora transportowego. Na terenie Unii Europejskiej (tzw. Starej Piętnastki), wykorzystanie transportu śródlądowego w jednostce pracy transportowej stanowi około 6%, w Polsce jest to zaledwie 0,4%. Polskie rzeki dają możliwości większego ich wykorzystania bez wielkich nakładów finansowych, a Unia Europejska wręcz narzuca podjęcie działań w tym kierunku.