Zaloguj się

WIEDZA

Outsourcing usług jako podstawa konkurencyjności nowoczesnych łańcuchów dostaw

Outsourcing zrewolucjonizował sposób, w jaki przedsiębiorstwa wykonują swoje funkcje biznesowe. O znaczeniu outsourcingu świadczą przede wszystkim wyniki licznych badań prowadzonych pod koniec lat 90 XX wieku. Wynika z nich, że 94% badanych przedsiębiorstw wydzieliło w tamtym okresie co najmniej jedną działalność, a średnia liczba wydzieleń wynosiła dziewięć. Tendencje do delegowania na zewnątrz czynności i zasobów spoza głównego nurtu działalności przedsiębiorstwa są widoczne w szczególności w sferze logistyki, ponieważ coraz większą część wartości dodanej produktu stanowią procesy logistyczne realizowane przez operatorów zewnętrznych, nawet wewnątrz zakładu producenta. Podjęcie decyzji - czy kupować na rynku (w tym przypadku usługi logistyczne lub ich składniki), czy też zdecydować się na integrację pionową (w tym przypadku utrzymywać własny system logistyczny lub jego część) - zależy od cech ekonomicznych procesu produkcji w danym rodzaju działalności oraz od natury jej kosztów transakcyjnych.

Informatycznych dla branży tsl

Główną ideą tego artykułu jest prezentacja nowoczesnych technologii modelowania procesów, CRM, DMS i SaaS wykorzystywanych w systemach informatycznych przeznaczonych dla różnych firm branży Transport-SpedycjaLogistyka (TSL) z sektora MSP. Artykuł zawiera założenia i cele wdrożenia systemów SaaS na tle klasycznych licencji systemów przeznaczonych do zarządzania firmą logistyczną. Przedstawiono obecny stan rozwoju oprogramowania SaaS, jak również przewidywany kierunek rozwoju tej technologii w systemach IT dla MSP. W artykule zaprezentowano zestaw parametrów, które powinny uwzględnić firmy logistyczne podczas procesu wyboru nowoczesnego systemu klasy ERP. Dalsze badania powinny koncentrować się na uszczegółowieniu specyfiki wymagań firm TSL, które chcą wprowadzić outsourcing systemów w trybie SaaS. Artykuł może być użyteczny dla osób zainteresowanych tematyką nowoczesnych technologii w systemach klasy ERP.

Znaczenie lokalizacji centrów logistycznych na śląsku

Analizie poddano system transportowy, potencjał ludzki i gospodarczy regionu oraz możliwości wykorzystania tych czynników w celu pobudzenia i harmonizacji inwestycji logistycznych. Przedstawiono także aktualny stan inwestycji w centra logistyczne oraz działające już centra logistyczne oraz kompleksy magazynowe wielkopowierzchniowe.

The battlefield maintenance in allied combat operations with reference to battle damage repair of weapon systems

The paper presents battlefield maintenance system during allied combat operations with particular emphasis on evacuation and repair of weapon systems. The mentioned processes are described on the basis of allied policies, doctrines and regulations. The special role of expedient (improvised) repairs was underlined as a system which allow to sustain technical efficiency of military equipment during dynamic combat operations and far from sources of supply.

Narzędzia analizy ryzyka w procesach logistycznych

Ponieważ każda organizacja chce zarządzać efektywnymi procesami logistycznymi, czynniki ryzyka mogą i powinny być kontrolowane, poprzez odpowiedni system zarządzania ryzykiem. Wprowadzenie kompleksowego podejścia do zarządzania ryzykiem pozwala na: - oszacowanie istotnych grup ryzyk towarzyszących realizacji procesów logistycznych, - wypracowanie zintegrowanych strategii zarządzania ryzykiem - opracowaniu narzędzi analizy ryzyka w procesach logistycznych. Przedmiotem niniejszj publikacji będzie analiza wybranych narzędzi analizy procesów logistycznych.

Przegląd metod i technik oceny efektywności procesu produkcyjnego

Efektywność produkcji jest jednym z najważniejszych problemów współczesnej logistyki, zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Podniesienie poziomu efektywności procesu produkcyjnego można osiągnąć na wiele sposobów. W literaturze przedmiotu poza wnikliwymi opisami poszczególnych narzędzi zarządzania produkcją znaleźć można także przykłady wdrożeń większości narzędzi. Szczególnie w materiałach konferencyjnych czy szkoleniowych, przedsiębiorstwa chętnie prezentują efekty wdrożeń. Brakuje jednak jasnych reguł i wskaźników, mających na celu ocenę potencjalnych korzyści, jakie może przynieść dane wdrożenie.

Ekonomiczno-organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwie

Artykuł opisuje ekonomiczne i organizacyjne aspekty wdrażania zintegrowanych systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. Omawia korzyści płynące z stosowania nowoczesnych technologii informatycznych, zarówno ekonomiczne, jak i organizacyjne. Opisuje sytuację przed i po wdrożeniu zintegrowanego systemu informatycznego w przedsiębiorstwie, a także za sprawą jakich elementów przedsiębiorstwo może osiągnąć sukces ekonomiczny po wdrożeniu zintegrowanego systemu oraz jak zmienia się tradycyjne polskie przedsiębiorstwo w nowoczesną firmą o światowych standardach jakości.

Jakość w sferze dystrybucji i obsługi klienta przedsiębiorstwa produkcyjnego

Zapewnienie, utrzymanie i doskonalenie jakość i procesów logistycznych wymaga kontrolowania jakości wielu składowych. Szczególne miejsce wśród procesów logistycznych zajmuje dystrybucja i obsługa klienta. W referacie zawarto podstawowe aspekty i mierniki oceny obsługi klienta na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa produkcyjnego.
Subskrybuj to źródło RSS