Zaloguj się

WIEDZA

Zagadnienie zapewnienia ciągłości zasilania w logistycznych systemach teleinformatycznych

W przedsiębiorstwach informacja jest jednym z czynników bez której trudno jest zachować ciągłość działania. Jej częściowa utrata wiąże się ze zmniejszeniem konkurencyjności na rynku a całkowita nawet z koniecznością przestojów (np. utrata kluczowych danych w przedsiębiorstwie może spowodować ryzyko braku ciągłości finansowej, tendencji do odejścia stałych kontrahentów oraz w przypadku danych finansowo-księgowych nawet odpowiedzialności karnej). Zagrożenia mogą wynikać z wielu czynników niezależnych takich jak np. awarie urządzeń, ale również mogą być spowodowane przez ludzi (np. zagrożenia ze strony Internetu przypadkowe lub umyślne skasowanie danych). Jednym z istotniejszych problemów jest zapewnienie ciągłości zasilania [5,6] w logistycznych systemach teleinformatycznych [2,4]. Dlatego tak ważnego znaczenia nabiera zagadnienie analizy tego zagadnienia. W artykule zaprezentowano możliwe do zastosowania rozwiązania, które zwiększają niezawodność funkcjonowania tych systemów.

Nadzór techniczny nad ogrzewaniem rozjazdów tramwajowych na przykładzie Warszawy

W zarządzaniu komunikacją tramwajową należy brać pod uwagę jej specyficzne cechy logistyczne. Istotne znaczenie dla procesu obsługi ma struktura sieci transportowej i wszelkiego rodzaju uwarunkowania ruchowe, w tym liczba i rozmieszczenie przystanków, liczby skrzyżowań i rozjazdów. Przystanki to punkty nadawczo-odbiorcze; pasażerowie (zlecający usługi wykonywane na nich samych) to ładunki przenoszone między tymi punktami.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalnoprzestrzennych

Magazyn dystrybucyjny jest obiektem funkcjonalno - przestrzennym, realizującym proces magazynowania z uwzględnieniem specyfiki występującej po magazynowaniu dystrybucji. Magazynowanie jest złożonym procesem technologicznym (rys. 1) obejmującym przyjęcie, składowanie, komisjonowanie oraz wydanie ładunku (materiału, towaru) z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i operacji koniecznych do realizacji wymienionych czynności. W skład magazynowania może wchodzić również konfekcjonowanie.

Wykorzystanie symulacji strumienia wartości w identyfikacji wąskich gardeł systemu produkcyjnego w ZPC Mieszko S.A.

Obecnie w obszarze funkcjonowania firm produkcyjnych występuje bardzo duża konkurencja związana z nasyceniem rynku. Przedsiębiorstwa, które chcą należeć do czołówki, nie mogą już polegać tylko i wyłącznie na dobrym produkcie i sprawnie działającej sprzedaży, ale muszą również koncentrować się na zrównoważonym rozwoju we wszystkich pozostałych aspektach dotyczących ich działalności. Tylko doskonale funkcjonujące w każdej dziedzinie organizacje są dziś w stanie konkurować z liderami rynku.

Wieloaspektowa ocena systemu logistycznego przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw na przykładzie metodologii Audit 9A

Klasyczny kanon zarządzania obejmuje planowanie, organizowanie-realizowanie kontrolowanie i motywowanie. Procesy obejmujące postęp technologiczny i integrację przedsiębiorstw w łańcuchu logistycznym dawno już przekroczyły granice regionów, państw i kontynentów. Skok cywilizacyjny, który dokonał się w drugiej połowie XX wieku inspiruje i determinuje rozwój metod i narzędzi kontroli oraz oceny przedsiębiorstw. Wszelka działalność gospodarcza obarczona jest ryzykiem, stąd też naturalnym jest dążenie by jakość zarządzania skumulowanymi kapitałami także podlegała procesom doskonalenia w obszarze badań, kontroli i oceny sprawności i efektywności zarządzania.

Procedura suboptymalizacji stref funkcjonalno-przestrzennych

Projektowanie układu przestrzenno-funkcjonalnego jest ważnym fragmentem metody projektowania obiektów logistycznych. Jako jeden z pierwszych kroków projektowych, oznaczony w metodzie numerem 6 determinuje warianty projektowe, a zatem i docelową, realizacyjną postać projektu, [3, 6]. Układ przestrzenno-funkcjonalny powinien dotyczyć alokacji stref funkcjonalnych. Przemawia za tym fakt, że alokacja stref funkcjonalnych determinuje liczbę korytarzy roboczych, a także ich rozmiary: długość i szerokość, orientację przestrzenną: wzdłuż czy w poprzek obiektu logistycznego, umiejscowienie stanowisk zdawczo-odbiorczych czy wreszcie przepływy materiałów wewnątrz obiektu logistycznego.

Klasowe metody rozmieszczenia asortymentu i ich wpływ na wydajność procesu kompletacji

Pojęcie procesu komisjonowania bardzo często traktowane jest tożsamo z pojęciem kompletacji, jednak nie zawsze jest to poprawne. W niniejszej artykule, w celu jednoznacznego opisu problemu badawczego, terminy kompletacji i komisjonowania zostaną rozróżnione. Kompletacja rozumiana będzie jako proces podrzędny w stosunku do komisjonowania, będący równocześnie jego składową. W ramach komisjonowania, oprócz typowych czynności kompletacyjnych (związanych z formowaniem niejednorodnych jednostek ładunkowych wg zamówień klientów) realizowane są także czynności związane z przygotowaniem i organizacją systemu komisjonowania. Mowa tu o przetwarzaniu zamówień klientów, generowaniu oraz grupowaniu i odpowiednim rozdziale list kompletacyjnych (w przypadku określonych strategii kompletacji), klasyfikacji asortymentu i usystematyzowaniu miejsc oferowania, a także rozmieszczeniu asortymentu w strefie kompletacji, uzupełnianiu braków asortymentowych w miejscach oferowania, opracowywaniu tras pracowników i innych.

Statków Powietrznych

Jednym z podstawowych elementów lotniczego systemu transportowego jest system eksploatacji technicznej stanowiący zbiór obiektów eksploatacji (statki powietrzne, silniki, agregaty, osprzęt, przyrządy), personelu latającego i inżynieryjno-technicznego, środków eksploatacji lotno-technicznej, zarządzeń i norm określających wybór i utrzymanie najwłaściwszych zakresów pracy techniki lotniczej oraz systemu sterowania procesem eksploatacji współdziałających ze sobą w celu utrzymania i odtworzenia sprawności lub zdolności do pracy. System obsług technicznych i remontu jest zbiorem obiektów i środków obsług technicznych i remontu, personelu inżynieryjno-technicznego i programów obsług technicznych i remontu współdziałających ze sobą w celu podtrzymania i odtworzenia sprawności lub zdatności do pracy statków powietrznych (rys. 1).

Zastosowanie metody Data Envelopment Analysis do badania efektywności portów

Transport morski jest jednym z kluczowych elementów rozwoju i ekspansji gospodarczej państw. Wielkie odkrycia geograficzne, kolonizacja, czy też rozwój handlu światowego wymagał wykorzystywania coraz większej liczby, coraz nowocześniejszych jednostek pływających. Obecnie, globalizacja działalności gospodarczej oraz otwieranie się państw na handel zagraniczny, który stanowi główną siłę napędową rozwoju krajów i kontynentów, również wymaga sprawnego i efektywnego systemu przewozów morskich.
Subskrybuj to źródło RSS