Zaloguj się

WIEDZA

Wpływ światowego kryzysu gospodarczego na zmiany rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej

Skutki światowego kryzysu, zapoczątkowanego przez załamanie rynku finansowo-bankowego, odczuły niemal wszystkie branże gospodarki, we wszystkich rejonach świata. Na dynamicznie rozwijającym się rynku nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce nastąpiły zmiany, przede wszystkim skutkujące wyhamowaniem jego tempa wzrostu. Wymagania i oczekiwania zarówno strony podażowej, jak i popytowej uległy przeobrażeniom. Artykuł ma na celu wskazanie, w jakim stopniu rynek nowoczesnej powierzchni magazynowej „odczuł” kryzys.

Problem koordynacji działań w łańcuchu logistycznym

Funkcjonowanie łańcucha logistycznego związane jest z dążeniem do zapewnienia sprawnego i efektywnego przepływu. Możliwe jest to poprzez organizacyjne, techniczne oraz finansowe skoordynowanie działań w łańcuchu logistycznym. Istotne i korzystne może być w tym przypadku zastosowanie nowoczesnych technologii i technik samego przemieszczania i magazynowania oraz przepływu informacji i komunikacji.

Rozważania o systemach ochrony w obiektach i centrach logistycznych

Rynek systemów bezpieczeństwa oferuje wiele różnorodnych systemów alarmowych i ich podzespołów. Poprawność projektowania i instalowania systemów alarmowych jest codziennie weryfikowana przez przestępców. Celem artykułu jest omówienie zabezpieczeń wybranych elementów systemu bezpieczeństwa. Przedstawiono krytyczne rozważania dotyczące konieczności zabezpieczeń torów transmisji sygnałów alarmowych, systemów kontroli dostępu oraz mechanicznych i elektromechanicznych systemów ochrony w obiektach logistycznych.

Algorytm forda - fulkersona i jego znaczenie w rozwiązywaniu problemów transportowych

Artykuł zawiera autorski program Pgraf.exe, w którym zaimplementowano algorytm Forda Fulkersona. Obliczenia wykonywane ręcznie wg tego algorytmu są czasochłonne, zatem opracowany program pozwala zaoszczędzić czas. Zapewnia również możliwość przechowywania w pamięci raz wprowadzonego grafu. Może mieć on zastosowanie w wielu dziedzinach, chociażby w logistyce.

Sieć dystrybucji - istota

W historii logistyki gospodarczej jako dwa główne powody rozwoju dystrybucji wymienia się na ogół gwałtowny wzrost liczby asortymentów, służących praktycznie tym samym celom, bądź spełniających te same funkcje oraz tak zwaną sprzedaż mieszaną, to jest sprzedaż tych samych asortymentów już nie tylko w sklepach specjalistycznych, ale wszędzie tam, gdzie tylko nie było to zabronione prawem. Obecnie, poza wymienionymi czynnikami, ogromną rolę odgrywają koszty dystrybucji i standardy obsługi klienta, skłaniające firmy do rozwoju sieci dystrybucji.

Specyfika wymuszeń oddziaływujących na zawieszenie inżynieryjnego robota wsparcia

Efektywność realizacji zadań przez Inżynieryjne Roboty Wsparcia (IRW) ściśle związana jest z poziomem ich mobilności terenowej, tym większej im lepszy posiadają układ zawieszenia. Jego zaprojektowanie wymaga znajomości specyficznych (innych niż w przypadku klasycznych pojazdów) wymuszeń, którym jest poddawane. W przypadku IRW są to wymuszenia zarówno kinematyczne (pochodzące od nierówności i przeszkód terenowych) jak i siłowe (pochodzące od ciężaru ładunku znajdującego się w osprzęcie roboczym). W referacie opisano istniejące metody klasyfikacji pojazdów do określonych grup mobilności oraz przedstawiono własną metodę jej oceny.

Systemy logistyczne a teoria systemów

Od kilku lat trwają dyskusje związane z rolą logistyki w nauce. Dla wielu logistyka powinna być osadzona w teorii systemów. Nadużywanie pojęć związanych z logistyką obserwowane jest zwłaszcza w odniesieniu do systemów logistycznych. Termin "system" jest często dość swobodnie interpretowany. Zdaniem autora jedną z przyczyn takiego stanu jest nieścisłe definiowanie systemu, często wynikające z nieznajomości teorii systemów. Zamiarem autora jest uporządkowanie związków logistyki z teorią systemów.

Logistyka w systemie bezpieczeństwa narodowego polski

Praca skupia się na dwóch kompatybilnych grupach czynników, mianowicie na pęku głównych współzależnych efektorów konstytuujących realny system bezpieczeństwa narodowego oraz na docenianiu aksjologii logistyki i strategii. Pierwsza grupa analizuje: (1) krąg znaczeniowy logistyki i bezpieczeństwa; (2) strategię i systematykę celów bezpieczeństwa narodowego; (3) konstatację faktu, iż Polska strategia bezpieczeństwa narodowego pomija znaczenie logistyki. Druga grupa zajmuje się: (1) prakseologiczną projekcją logistyki; (2) funkcją strategii bytu i rozwoju; (3) ograniczonością definicji celów (logistycznych) bezpieczeństwa narodowego.

Specyfika cywilnej ochrony fizycznej obiektów logistycznych marynarki wojennej

Analiza trafności wykorzystania komercyjnych służb ochrony osób i mienia wymaga odniesienia tych formacji do najbardziej fundamentalnych zadań, z punktu widzenia strategicznych interesów narodowych. Specyficzną klasą obiektów Marynarki Wojennej, podlegających obowiązkowej ochronie są jednostki magazynujące uzbrojenie, urządzenia i sprzęt wojskowy. Ich ochrona bezpośrednio wpływa na poziom obronności państwa, a tym samym i możliwość użycia sił i środków Marynarki Wojennej. Zatem priorytetowym zadaniem staje się zaplanowanie skutecznego zabezpieczenia logistycznego jednostek pływających i obiektów brzegowych MW.
Subskrybuj to źródło RSS