Zaloguj się

WIEDZA

Doskonalenie struktury łańcucha dostaw z wykorzystaniem koncepcji lean

„Szczupłe” łańcuchy dostaw to koncepcja kształtowania sprawnych i efektywnych łańcuchów dostaw, która odnosi się do relacji międzyorganizacyjnych oraz kształtowania procesów w każdym z ogniw. Koncepcja lean, która leży u podstaw kształtowania szczupłych łańcuchów dostaw prowadzić ma w efekcie do takiej struktury łańcucha, która wpłynie na zacieśnia relacji między ogniwami łańcucha i podporządkowuje wszystkich dostarczaniu wartości ostatecznemu klientowi.

Wpływ układu strefy komisjonowania na długość drogi kompletowania

Streszczenie: W artykule przedstawiono pewne podejście do wyznaczania najkrótszej drogi pokonywanej podczas realizacji zlecenia kompletacyjnego. Dokonano analizy wpływu sposobu ukształtowania jednoblokowego układu strefy komisjonowania na długość drogi realizacji czynności kompletacyjnych. Na uwagę zasługuje weryfikacja, zaproponowanego podejścia, na danych rzeczywistych. Analizie poddano komisjonowanie ręczne, jednowymiarowe, podczas którego pracownik magazynu porusza się wg metody „S-shape”. Otrzymane wyniki wskazują na zależności zachodzące między liczbą korytarzy roboczych i ich długością a odległością pokonywaną podczas realizacji zlecenia kompletacyjnego w strefie komisjonowania.

Koncepcja modelu oceny systemu transportowo-magazynowego

W referacie omówiono model pozwalający na etapie projektowania systemów logistycznych transportowo-magazynowych ocenić efektywność jego działania z uwzględnieniem bilansu egzergetycznego bądź w przypadku rewitalizacji ocenić dobór elementów systemu oraz zaproponować zmiany infrastrukturalne/organizacyjne w kierunku podniesienia sprawności systemu transportowo-magazynowego. Model bazuje na analizie bilansu energii dostarczonej do systemu. Zakłada się, że system transportowo-magazynowy jest czarną skrzynką, do której dostarcza się określoną energię (w różnych postaciach), a na wyjściu otrzymuje się pracę użytkową oraz straty energii związane np. z niewykorzystaniem sprzętu, stratami ciepła itp.. Posługując się modelem można ocenić jaka cześć energii dostarczonej do systemu tracona jest bezpowrotnie, a którą można wykorzystać, co daje możliwość lepszego doboru sprzętu, technologii, efektywniejszej organizacji zarządzania systemem.

Badany zakład metalurgiczny jest zakładem z zamkniętym cyklem produkcyjny. Jego podstawowymi produktami jest stal, blachy grube, rury wiertnicze.

Dodatkowo w zakładzie tym wykonywane są konstrukcje stalowe jak np. mosty, wiadukty, wysięgniki dźwigowe, elementy do wież wiatrowych i wiele innych bardziej lub mniej skomplikowanych elementów. Zakład świadczy różne usługi związane ze specjalistycznymi remontami i naprawami oraz zabezpieczeniami antykorozyjnymi blach, rur czy konstrukcji.

Rozproszone systemy sygnalizacji włamania i napadu w bazach logistycznych

Włamania i Napadu (SSWiN). Przedstawiono ich elementy składowe wymienione w Polskiej Normie PN-EN 50131-1:2009 „Systemy alarmowe - Systemy sygnalizacji włamania i napadu - Wymagania systemowe”. Pokazano również przykładowe rozwiązanie SSWiN o strukturze rozproszonej z zastosowaniem konwerterów światłowodowych dla baz logistycznych.

Metoda obniżenia energochłonności pracy wózka widłowego

Zaprezentowano zastosowanie metodę obliczania energochłonności wózka widłowego w oparciu o jego charakterystykę napędową do określania jego optymalnej z punktu widzenia energochłonności prędkości jazdy. Wyliczoną energochłonność przeliczano wprost na wydatki przedsiębiorstwa na obsługę transportu bliskiego.

Kryteria logistyczne w projektowaniu okrętów

Podstawowe kryteria stosowane w komercyjnym okrętownictwie nie przystają głównie do wymagań okrętów wojennych. Różnorodność klas oraz specyfika ich działalności powoduje, że okręty obok wymagań ekonomicznych, energetycznych oraz logistycznych muszą spełniać dodatkowe, czasem trudne do zrealizowania, postulaty wymagającego użytkownika jakim jest marynarka wojenna. Podstawowym kryterium dopuszczającym projekt koncepcyjny okrętu do dalszych analiz jest spełnienie wymagań taktyczno - technicznych charakterystycznych dla danej klasy okrętu, w tym wymagań logistycznych, szczególnie istotnych przy wyborze układu napędowego .

Zakres i perspektywy powołania subregionalnej strefy funkcjonalnej tzw.: „Doliny Logistycznej”

Prawidłowe określenie wielkości zasobów infrastruktury centrów logistyczno-dystrybucyjnej na Pomorzu odgrywa istotną rolę z punktu widzenia potrzeb funkcjonowania „Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk”, ponieważ racjonalne połączenie globalnego rozwoju regionu z istniejącymi centrami logistycznymi i terminali intermodalnych stają się zasadniczymi elementami składowymi procesu nowelizacji sieci TEN-T, realizowanego przez Komisję Europejską.

Logistyczne determinanty autonomiczności okrętu

Jednym z podstawowych parametrów taktyczno-technicznych okrętów, określającym zdolność do wykonywania zadań na morzu jest autonomiczność. Autonomiczność, określana na poziomie projektowania okrętu, uzależniona jest od szeregu uwarunkowań technicznych. Podstawowe czynniki określające autonomiczność okrętu w istotny sposób związane są z organizacją zabezpieczenia logistycznego jednostki pływającej. Należą do nich takie parametry techniczne jak pojemności zbiorników paliwowych, zbiorników wody słodkiej, magazynów okrętowych oraz typ głównych urządzeń napędowych okrętu. Czynniki te obejmują również możliwość prawidłowej eksploatacji urządzeń okrętowych oraz stan psychofizyczny załogi. Sama autonomiczność natomiast określa niezwykle istotne z punktu widzenia taktycznych możliwości okrętu wielkości, jakimi są zasięg pływania i taktyczny promień działania okrętu.
Subskrybuj to źródło RSS