Zaloguj się

WIEDZA

System logistyczny polski a komodalność transportu

W artykule przedstawiono wybrane efekty prac projektu rozwojowego nt. „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w UE”. Wychodząc z pojęcia systemu zdefiniowano elementy Systemu Logistycznego Polski oraz dokonano parametryzacji elementów struktury systemu. Artykuł zawiera sformułowanie matematyczne rozłożenia strumieni ładunków na sieć transportową ze względu na kryterium kosztów.

Modelowanie hałasu drogowego wokół autostrady a na odcinku komorniki - krzesiny

Streszczenie: W artykule przedstawiono model prognozowania hałasu wokół autostrady A na odcinku Komorniki - Krzesiny. Model opracowano na podstawie rejestracji poziomów dźwięku w trzech etapach badań związanych z fazami eksploatacji autostrady (pomiar tła akustycznego - bez ruchu pojazdów, pomiary po oddaniu odcinka Komorniki - Krzesiny do eksploatacji oraz pomiary hałasu po uruchomieniu nowego odcinka autostrady Nowy Tomyśl - Konin). Opracowany model został zweryfikowany w oparciu o rzeczywistą liczbę pojazdów, które przejechały przez odcinek Komorniki - Krzesiny w losowo wybranym dniu i godzinie.

Uwarunkowania obsługi logistycznej przewozu ładunków transportem morskim - w aspekcie teoretycznym i praktycznym

Transport odgrywa kluczową rolę w życiu gospodarczym. Rozwój transportu zbliża do siebie rynki, umożliwia zwiększenie produkcji (determinuje wzrost gospodarczy), aktywizuje obszary infrastruktury gospodarczej - wzdłuż dróg i węzłów powstają nowe zakłady przemysłowe i gospodarcze. Trendy zmian zachodzących w gospodarce skupiają się na zwiększeniu intensywności przepływu materiałów do produkcji oraz wyrobów gotowych, a także na skróceniu czasu, jaki upływa pomiędzy poszczególnymi etapami produkcji a odbiorcą końcowym. Powoduje to wzrost wymagań stawianych sektorowi transportu, który jest łącznikiem między obszarami produkcji, a regionami konsumpcji, który łączy poszczególne ośrodki produkcyjne i usługowe między sobą i zapewnia wymianę towarową. W swych międzygałęziowych funkcjach system transportowy zapewniać powinien, w odniesieniu do ruchu materiałów, surowców, półfabrykatów i wyrobów gotowych - drożność wszystkich kanałów zaopatrzeniowych i dystrybucyjnych w łańcuchach dostaw. Drożność to inaczej zapewnienie optymalnych proporcji między masą wyprodukowanych towarów, zdolnością przewozową środków transportu, przepustowością sieci transportowej oraz zdolnością przeładunkową magazynów oraz wielkością zamówień i zapasów.

Produkcja opakowań z tektury falistej

Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym, trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. Są one przesycone kolorami lub szare, o przeróżnej wielkości i kształcie, w sklepach przyciągają naszą uwagę kierując ją na produkt. Zmiana systemu gospodarczego, wolny rynek, konkurencja, działalność przedsiębiorstw zorientowana na klienta sprawiły, że opakowanie przestało być postrzegane jako służące ochronie i przekazywaniu podstawowych informacji o produkcie.

Perspektywy europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym

ERTMS na dzień dzisiejszy staje się coraz popularniejszym systemem zarządzania ruchem kolejowym. W kolejnych latach jego rozwój mocno będzie wspierany przez Komisje Europejską i ERA. W tym celu zamrożono rozwój specyfikacji i podjęto rozmowy na temat wielu ułatwień dla wyposażenia pokładowego. Dla części przytorowej rozwijany jest INESS. W przypadku systemu GSM-R trwają sprawdzenia współpracy z systemami transmisji danych, pozycjonowania satelitarnego czy wprowadzenia 4-tej generacji łączności komórkowej (NGMN). Coraz powszechniejsze wdrożenia na świecie wskazują na jakość systemu ERTMS - przekształcają słabość w siłę.

Wybrane problemy w integracji systemów zarządzania transportem

W pracy omówiono założenia przyjęte dla priorytetów rozwoju transportu, obszary rozwoju transportu w regionie łódzkim, między innymi: kolej dużej prędkości i tunelu średnicowego, Łódzki Tramwaj Regionalny - ŁTR, Łódzkie propozycje na liście projektów kluczowych w Programie Infrastrura i Środowisko.

Simulation of ship management in preparation of professionals for inland navigation

Increased movement of cargo and passenger ships requires increased demands on the leaders of vessels, their qualifications and professional skills. Qualified leader of river vessels must develop their theoretical knowledge and practical experience of several years to handle the various sections of the shipping route. As an effective alternative appears to use the simulator motion of the vessel for the purpose of training and career development of practical skills leaders vessels, which would simulate navigation in all conditions and all seasons.

Projekt EOROINTERLOCKING

W referacie na przykładzie modułu przejazdowego (ang. Level crossing) zaproponowano modelowanie funkcjonalności Euro-Interlocking’u. Jednocześnie zaprezentowano odmienne podejście do problemu tworzenia opisu europejskiego systemu zależnościowego. Dla prezentowanego modelu przedstawiono proces jego opracowania rozpoczynający się od specyfikacji na poziomie podstawowych funkcjonalności, przez budowę struktury hierarchicznej całego modułu aż po wykorzystanie modelu do badań.

Development of container terminals in north-west region of russia

Container terminals are developed very fast in North-West region of Russia. Transport strategy of the main city of the region has been developed in 2007. However decisions of the strategy should be developed further. Research in the field of container transportation have to be performed. In the article questions of transportlogistics complex operation and possibilities of it’s improvement are shown.
Subskrybuj to źródło RSS