Zaloguj się

WIEDZA

Wykorzystanie trójwymiarowego modelu szyny kolejowej do wyznaczenia rozkładu indukcji magnetycznej i natężenia pola magnetycznego w szynie i w jej otoczeniu

W artykule zaprezentowany został trójwymiarowy model szyny kolejowej wykonany w programie Flux 3D. Model ten pozwala na wykonanie obliczeń rozkładu indukcji magnetycznej i natężenia pola magnetycznego w szynie i jej otoczenia. Prezentowany model odwzorowuje rzeczywistą niejednorodną strukturę szyny.

Analiza poprawy stanu jakościowego rynku motoryzacyjnego w polsce w aspekcie wprowadzania nowoczesnych układów napędowych

W artykule przedstawiono zaostrzenia w przepisach dotyczące norm toksyczności spalin, jak również opisano nowoczesne układy i systemy wykorzystywane w pojazdach samochodowych, które maja na celu poprawę obecnego stanu rynku motoryzacyjnego w kraju. Zaprezentowano dane dotyczące rejestracji nowych i wyrejestrowanych samochodów osobowych na przełomie ostatnich lat.

Modelowanie luzów konstrukcyjnych w sprężarce z czterema współbieżnymi rotorami

Przy realizacji prototypu nowej sprężarki z czterema współbieżnymi rotorami zaistniała konieczność dokonania korekcji geometrii rotorów celem stworzenia odpowiednich luzów konstrukcyjnych. Ze względu na kształt rotorów i złożony charakter ich współpracy korekcja taka wymagała analizy wpływu podcięć korekcyjnych na wielkość luzu. W artykule przedstawiono wyniki analizy i opracowany na jej podstawie trójetapowy algorytm postępowania korekcyjnego.

Model of dynamic of wave phenomenon during the fuel injection in the common rail system

Abstract: In this paper the general equation to calculate the frequency of needle vibrations has been introduced. Also there has been taken under consideration wave phenomenon in the pipe and spring and the influence of loss of pressure wave amplitude in the injection pipe on the frequency of atomizer needle vibrations. Furthermore, on the basis of example pressure measurement in the indicated chamber the course of wave phenomenon in the injector and its source in the hydraulic tank has been presented.

Własności eksploatacyjne przeciwzużyciowych powłok węglikowo-ceramicznych nanoszonych obróbką elektroiskrową

W artykule przedstawiono wstępne badania własności eksploatacyjnych powłok nanoszonych elektroiskrowo. Ocenę własności eksploatacyjnych przeprowadzono na podstawie obserwacji mikrostruktury, pomiarów chropowatości oraz badań tribologicznych. Badania przeprowadzono wykorzystując elektrody WC-Co-Al2O i WC-Co-Al2O33TiO, które zostały wytworzone poprzez spiekanie nanostrukturalnych proszków. Przeciwzużyciowe powłoki zostały naniesione elektroiskrowo na próbki ze stali C za pomocą urządzenia EIL-8A. Powłoki tego typu zwiększą odporność na zużycie ścierne narzędzi i elementów maszyn.

Charakterystyki masowe fotela katapultowego samolotu

W artykule przedstawiono charakterystyki masowe fotela katapultowego SK odrzutowego szkolno-bojowego samolotu TS-11 „Iskra”. Opisano fotel katapultowy i podstawy jego działania. Opracowano model komputerowy 3D obiektu i uzyskano wyniki dotyczące momentów bezwładności i dewiacji fotela katapultowego, które pozwalają na dokładne modelowanie zachowania fotela podczas katapultowania.

Wpływ utwardzania wydzieleniowego na zużycie ścierne brązu berylowego ampcoloy 83

Właściwości brązów berylowych zależą głównie od zastosowanej obróbki cieplnej. Najczęściej jest to utwardzanie wydzieleniowe, składające się z zabiegów przesycania i starzenia. W nielicznych dostępnych publikacjach na ten temat występują znaczne rozbieżności dotyczące zalecanych zakresów temperatury tych zabiegów cieplnych. W niniejszej pracy przedstawiono wyniki własnych badań wpływu utwardzania wydzieleniowego na zużycie ścierne brązu berylowego zawierającego 2% berylu, najczęściej stosowanego w technice. Pokazano, że zastosowane parametry obróbki cieplnej wpływają na zużycie ścierne brązu berylowego. Do badań i opracowania wyników zastosowano pełnoczynnikową macierz planowania doświadczeń 23 i program komputerowy Statistica.

Podstawy analizy systemowej akcji ratowniczej

Streszczenie: W artykule przedstawiono system akcji ratowniczej (SAR)- elementy, atrybuty i relacje pomiędzy elementami systemu. Opisano główne działania w procesie analizy systemowej akcji ratowniczej, wytyczne postępowania przy rozwiązywaniu problemów akcji SAR za pomocą analizy systemowej oraz klasyczny sposób postępowania podczas planowania i realizacji akcji SAR. Zastosowanie analizy systemowej pozwala na porównanie i hierarchizację różnych rozwiązań działań ratowniczych oraz konsekwencji tych działań.

Wykorzystanie iterbowego lasera włóknowego do modyfikacji samochodowych powłok lakierowych

W artykule przedstawiono wpływ wiązki lasera iterbowego fibrowego 30W z głowicą Galvo na lakierowy system powłokowy wytworzony na nadwoziu samochodu osobowego. Zaprezentowano wpływ zmiany ogniskowej oraz różnych parametrów na efekty usuwania pojedynczych powłok. Podczas procesu oczyszczania, regulowanymi parametrami były: częstotliwość, gęstość mocy promieniowania, prędkość skanowania oraz ilość przejść wiązki skanującej. Po wykonaniu wstępnych badań stwierdzono, że laser prezentowany w artykule nie jest idealnym laserem do modyfikacji powłok lakierowych, jednak można uzyskać zadowalające wyniki usuwania polimerowej powłoki lakierowej z wypełniaczem metalicznym.
Subskrybuj to źródło RSS