Wybrane zagadnienia sterowania ruchem pociągów metra (na przykładzie systemu SOP)
- 0
- Kategoria: Pozostałe zagadnienia
Każde uszkodzenie poszycia kadłuba okrętowego wywołuje określone skutki w postaci zalania wodą jednego lub kilku przedziałów wodoszczelnych, i tym samym powoduje zmiany stateczności i położenia okrętu. Określenie tych zmian stanowi sedno obliczeń niezatapialnościowych wiążących się z eksploatacją okrętu uszkodzonego. W referacie przedstawiono metodykę obliczeń wysokości metacentrycznej oraz położenia okrętu podczas zalewania uszkodzonego przedziału. Zaprezentowano opracowany program komputerowy do symulacji zatapiania uszkodzonego przedziału oraz dokonano określenia wysokości metacentrycznej podczas zatapiania siłowni głównej.
Prawidłowy rozwój człowieka przebiega od zależności poprzez niezależność do odczuwania współzależności z innymi.
W artykule poruszony został problem wzajemnych oddziaływań między kierowcą i jego pasażerem, dzięki którym mogą oni kształtować asertywne zachowania i dojrzałą postawę współzależności.