Zaloguj się

WIEDZA

Strategia planowania centralnego w przedsiębiorstwie x

W pracy zaprezentowano wybrane problemy zarządzania siecią dostaw w międzynarodowym przedsiębiorstwie produkcyjno - dystrybucyjnym. Główną uwagę poświęcono strategii centralnego planowania przy wykorzystaniu podejścia S&OP. 1. WPROWADZENIE Jednym z powszechnych problemów występujących w przedsiębiorstwach jest efektywne zarządzanie zaopatrzeniem. Decyzje planistyczne dotyczące tego obszaru działania dotyczą w głównej mierze umiejętnego zarządzania zapasami, tzn. takiego, dzięki któremu można uniknąć nadmiernych stanów magazynowych, a jednocześnie zapewnić odpowiedni poziom obsługi klienta.

Wpływ przekształceń restrukturyzacyjnych górnictwa węgla kamiennego na poziom kosztów procesów magazynowania

Referat przedstawia strukturę i dynamikę kształtowania się kosztów procesów magazynowych pod wpływem restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Pozwoli to na efektywne podejmowanie decyzji w obszarze logistyki. Określenie wpływu restrukturyzacji przedsiębiorstw danego sektora na koszty procesów magazynowych przyczyni się do efektywnej optymalizacji przeprowadzania zmian techniczno-organizacyjnych podmiotów w sektorze górniczym.

Skala działania a rozwiązania w zakresie magazynowania i transportu w przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka

W artykule przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie magazynowania i transportu w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mleka. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości przedsiębiorstw mleczarskich. Badane obiekty sklasyfikowano jako mikro&małe (do 49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników).

Logistyka w przedsiebiorstwach przetwórstwa mięsa

W opracowaniu przedstawiono wybrane rozwiązania organizacyjno-techniczne w zakresie logistyki w polskich przedsiębiorstwach przetwórstwa mięsa. Poziom organizacji wybranych obszarów logistyki oceniono w zależności od wielkości podmiotów. Badane jednostki sklasyfikowano jako mikro (do 9 pracowników), małe (10-49 pracowników), średnie (50-249 pracowników) oraz duże (powyżej 250 pracowników). Uzyskane wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że zarówno zakres, jak i poziom stosowanych rozwiązań logistycznych w przedsiębiorstwach branży mięsnej jest bardzo zróżnicowany. Najbardziej rozwinięte rozwiązania w zakresie logistyki posiadały duże i średnie przedsiębiorstwa, w których m.in. najczęściej funkcjonowały odrębne działy logistyki, najczęściej korzystały z usług transportowych oraz najczęściej stosowały zintegrowane rozwiązania informatyczne.

Scenariusze vmi w branży automotive w infor erp ln

Innowacyjność obok wieloaspektowości to podstawowe cechy nowoczesnego łańcucha dostaw. Zadaniem takiego łańcucha dostaw jest odpowiednio szybka reakcja na zmiany w popycie, czyli oczekiwania klientów. Niezbędna jest tu więc integracja i współpraca pomiędzy partnerami handlowymi. Jedną z metod stosowanych w innowacyjnych łańcuchach dostaw są tzw. techniki ciągłego uzupełniania. Techniki te bazują na partnerstwie przedsiębiorstw w obszarach planowania, prognozowania oraz uzupełniania zapasów, przy wykorzystaniu technologii informacyjnych. Częstą formą takiej współpracy jest VMI - Vendor Managed Inventory (Zarządzania Zapasami przez Dostawców). Należy pamiętać, że w takiej współpracy informacja jest zasobem strategicznym. Bez odpowiednich narzędzi informatycznych nie jest więc możliwa koordynacja i optymalizacja procesów logistycznych.

Doskonalenie procesów utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie branży hutniczej

Artykuł prezentuje zastosowanie koncepcji Autonomicznego Utrzymania Ruchu w procesach realizowanych w przedsiębiorstwie hutniczym. Koncepcja ta stanowi jeden z podstawowych filarów metodyki podnoszenia efektywności procesów w obszarze logistyki produkcji. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu, jako trzon zarówno WCM i TPM stawia na maksymalizację wydajności maszyn i urządzeń poprzez zastosowanie działań zapobiegających awariom w całym okresie użytkowania oraz angażuje pracowników z działów produkcyjnych i utrzymania. Autonomiczne Utrzymanie Ruchu angażuje także wszystkie szczeble zarządzania tak, aby wykorzystywać aktywność małych zespołów w działania typowo prewencyjne.

Logistyczne wsparcie organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej miasta gliwice

W artykule podjęto próbę zidentyfikowania problemów natury logistycznej w obszarze organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej miasta Gliwice. Autorki omówiły istotę wypoczynku z punktu widzenia turystyki, jego rolę w życiu młodych ludzi a także ukazały kryteria wyboru zachowań turystycznych, umożliwiających jego realizację. W artykule zamieszczono wyniki badań przeprowadzonych wśród młodzieży szkolnej miasta Gliwice na temat ich preferencji turystycznych, sposobów realizacji podróży oraz oczekiwań w obszarze wypoczynku. Ponadto zidentyfikowano potencjalne bariery natury logistycznej w tym obszarze. Autorki zaproponowały przykładowe możliwości rozwojowe logistyki w obszarze organizacji wypoczynku młodzieży szkolnej ze szczególnym uwzględnieniem konieczności kształcenia wyspecjalizowanej kadry logistycznej na rzecz obsługi turystycznej w celu zaspokojenia nieustannie rosnących potrzeb wspomnianej grupy turystów.

Strategie rozwoju portów polskich w konkurencyjnym otoczeniu portów regionu morza

W artykule przedstawiono strategie rozwoju portów polskich Gdynia i Gdańska, koncentrując się na przedstawieniu najważniejszych działań organizacyjnych, marketingowych i infrastrukturalnych uwzględniając funkcjonowanie w globalnych morsko-lądowych łańcuchach transportowych. Przedstawiono otoczenie konkurencyjne portów polskich oraz zaprezentowano wybrane działania prywatyzacyjne, inwestycyjne i udział w projektach Unii Europejskiej sprzyjające wzmocnieniu pozycji konkurencyjnej portów polskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W artykule znajdują się uaktualnione wyniki najnowszych badań prowadzonych w ramach projektu „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w Unii Europejskiej”.

Węgiel kamienny jako produkt logistyczny

Celem niniejszego artykułu jest scharakteryzowanie węgla kamiennego jako produktu logistycznego oraz przedstawienie przepływu węgla kamiennego w kanale dystrybucji. 1. WPROWADZENIE Produkt logistyczny, to towar będący przedmiotem przepływu w kanale dystrybucji z fizycznego i ekonomicznego punktu wiedzenia. Produktem logistycznym można nazwać również zbiór życzeń i oczekiwań odbiorców co do towarów i usług, które mogą być wyprodukowane lub wykonane przez określony system logistyczny. W związku z tym, towar lub usługa jako produkty logistyczne są z jednej strony produktami przepływu w kanale logistycznym, a z drugiej - ekonomiczna forma tego produktu umożliwia osiągnięcie zysków przez wszystkich uczestników kanału.

Nowoczesne powierzchnie magazynowe w kształtowaniu funkcji logistycznych aglomeracji trójmiasta

Walka konkurencyjna, a w szczególności stała dążność do ograniczania całkowitego poziomu kosztów, spowodowały iż w ostatnich czasach zrodziła się nowoczesna formuła prowadzania gospodarki magazynowej. Opiera się ona na outsourcingu potrzeb magazynowych, zlecaniu realizacji procesów magazynowych przedsiębiorstwom zewnętrznym. Podstawą świadczenia tego typu usług jest nowoczesna, uniwersalna infrastruktura magazynowa, określana jako nowoczesne powierzchnie magazynowe. Infrastruktura tego typu jest jednym z przyczynków przyspieszenia tempa wzrostu potencjału logistyczno-transportowego i w dalszej kolejności konkurencyjności.
Subskrybuj to źródło RSS