Zaloguj się

WIEDZA

Zastosowanie inteligentnych systemów magistralnych do sterowania napędami bramowymi

Inteligentne instalacje elektryczne zajmują coraz ważniejsze miejsce we współczesnym budownictwie. Naturalnym dążeniem człowieka jest pragnienie zapewnienia sobie komfortu. Wśród elementów wchodzących w skład instalacji elektrycznych w budynku są również urządzenia wykorzystywane do zdalnego uruchamiania napędów bramowych. Stwarza to potrzebę integracji z inteligentnym budynkiem coraz większej liczby systemów.

Wyznaczanie stochastycznego wymuszenia kinematycznego samochodu przez rzeczywisty profil drogi

Streszczenie: Stosowane w badaniach modelowych zawieszeń samochodowych wymuszenia harmoniczne, należy traktować jako daleko idące uproszczenia matematyczne. W rzeczywistych warunkach eksploatacji na zawieszenia oddziaływają wymuszenia kinematyczne pochodzące od nierówności powierzchni, zwane mikroprofilem poprzecznym powierzchni. Mają one charakter wymuszeń losowych.

Radio system for monitoring and acquisition of data from traffic enforcement cameras - features and assumptions of the system

Abstract: The study presents the architecture and selected functional assumptions of Radio System for Monitoring and Acquisition of Data from Traffic Enforcement Cameras (RSMAD). Ultimately, the system will be used for transmission and archiving image data of traffic offenses, but can also perform other duties related to traffic safety.

Przepustowośćskrzyżowańo ruchuokrężnymjakoelement logistykimiejskiej

Zasadyfunkcjonowaniaruchu okrężnegow Polsce ustawąregulującąprzepisyporuszania sięw ruchudrogowymjestustawa„Prawo o ruchu drogowym” wprowadzona 20czerwca 1997rokui potoczniezwana „kod eks em drog ow ym”. ustaw a regulujezasadyruchunadrogachpublicznychorazw strefachzamieszkania,warunkidopuszczeniapojazdówdotegoruchu, wymagania w stosunku do osób kierującychpojazdamii innychuczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.Dokumenttenniezawiera określenia „rondo” - potocznej nazwy oznaczającej „skrzyżowanie o ruchu okrężnym”.

Kształtowanie zarysów płasko-wierzchołkowych nagniataniem i ich wykorzystanie w budowie pojazdów

Przedstawiono możliwości tworzenia powierzchni płasko-wierzchołkowej metodą toczenia a następnie nagniatania osiowego tocznie. Badano wpływ parametrów symetrycznej nierówności trójkątnej po toczeniu i prędkości nagniatania na wybrane parametry zarysu powierzchni. Wyprowadzono równania regresji ujmujące wpływ kąta wierzchołkowego nierówności, odstępu den nierówności po toczeniu i prędkości nagniatania na zarysu powierzchni po nagniataniu tocznym.

Poziom ufności przy projektowaniu dróg wodnych terminali lng

Streszczenie: W artykule zaprezentowano probabilistyczny model ruchu statku na torze wodnym, który zastosowano do określenia prawdopodobieństwa wejścia statku na skarpę toru wodnego. Wykorzystując pojęcie ryzyka nawigacyjnego oraz prawdopodobieństwo wejścia gazowca na skarpę toru wodnego określono poziom ufności, który należy przyjąć jako bezpieczny przy projektowaniu dróg wodnych terminalu LNG.

Projektowanie i strojenie regulatorów rozmytych typu mamdaniego

W artykule przedstawiono podstawowe zasady projektowania regulatorów rozmytych typu Mamdaniego. Zaprezentowano ogólną formułę regulatora o strukturze MIMO. Dokonano wyboru funkcji przynależności dla poszczególnych zmiennych lingwistycznych. Określono wzajemne położenie oraz zakresy funkcji przynależności. Zdefiniowano bazę reguł regulatora rozmytego. Zaprezentowano dwie powierzchnie sterowania regulatora dla metody defuzyfikacji środek sum.

Ocena wpływu charakteru obciążenia losowego na wyniki obliczeń trwałości zmęczeniowej z zastosowaniem dwuparametrycznych charakterystyk zmęczeniowych

Zagadnienia trwałości zmęczeniowej elementów konstrukcyjnych w warunkach obciążeń losowych są niesłychanie trudne. Wynika to z probabilistycznej natury czynników mających na nią wpływ, do których zalicza się cechy konstrukcyjne, technologiczne oraz czynniki związane z warunkami eksploatacji. Te ostatnie mają wpływ na charakter obciążenia losowego, a tym samym na postać widma obciążenia stosowanego w obliczeniach trwałości zmęczeniowej.
Subskrybuj to źródło RSS