Zaloguj się

WIEDZA

ZÁkladnÉ oblasti a problÉmy spoloČensky zodpovednÉho

Autorka sa vo svojom príspevku zaoberá spoločensky zodpovedným podnikaním. Na začiatku stručne prechádza históriu spoločensky zodpovedného podnikania a porovnáva jednotlivé definície spoločenskej zodpovednosti. Priestor venuje jednotlivým oblastiam spoločenskej zodpovednosti: ekonomickej, sociálnej a enviromentálnej spoločenskej zodpovednosti. V závere príspevku autorka rozoberá spoločenskú zodpovednosť médií, pričom sa venuje dvom základným aspektom spoločenskej zodpovednosti médií, rozoberá vzťah reklama a spoločenská zodpovednosť a dôvody, prečo by sa mali médiá venovať spoločenskej zodpovednosti.

Estimated mathematical model of cracks in magnetic inspection of railroad rails

A model of crack was developed to provide possibility for magnetic field over the defect, and signal that will be inducted in the searching coil depending on its parameters, spatial orientation and height above rail head to be calculated. This allows to analyze the shape of the signals and the ratios between their amplitudes for all three components of the magnetic field caused by crack depending on its shape and location in the rail and to predict signals in multichannel systems of rail flaw detection.

Dyżurnego ruchu w lcs

Artykuł opisuje analizę wpływu automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacyjnych na przejazdach kategorii A na obciążenie dyżurnego ruchu w LCS. Sposób automatyzacji pracy urządzeń sygnalizacji przejazdowej na przejazdach kategorii A został zaprezentowany przez autorów w zeszłym roku. Wyniki analizy zostały opracowane zgodnie z metodyką stosowaną w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W wyniku przeprowadzonej analizy przedstawiono warunki, w których zastosowanie zaproponowanej przez autorów automatyzacji pracy urządzeń na przejazdach kategorii A może być korzystne z punktu widzenia obciążenia dyżurnego ruchu w LCS.

Ocena wrażliwości konstrukcji typu ruszt

Stropowe konstrukcje stalowe, dla których modelem obliczeniowym jest ruszt stosowane są jako układy nośne w budownictwie np. w budowlach o przeznaczeniu magazynów. W pracy przeprowadzono analizę statyczną liniową i nieliniową oraz weryfikację wrażliwości rusztu na zjawisko utraty stateczności statycznej i dynamicznej. Zastosowano aktualizację opisu geometrii konstrukcji na każdym kroku przyrostu obciążenia, w uaktualnionym opisie Lagrange’a, a do rozwiązania równań równowagi zastosowano metodę Newtona-Raphsona, z aktualizacją macierzy na każdym kroku przyrostu obciążenia i po każdej iteracji.

Conception of the integrated european ships’ monitoring and information system

One of the main tasks of the integrated Maritime Policy for the European Union is enhanced interoperability and integration between different existing maritime surveillance and monitoring systems [4,5]. Paper presents information on existing vessel traffic monitoring and information systems that has recently been introduced and developed at European level, and aims to focus mainly on sharing aspects of data about ships and cargo carried onboard between ship, shipper, port, maritime administration of the EU coastal Member States, Island and Norway and Community institutions: European Commission, European Maritime Safety Agency (EMSA), Directorate General for Fisheries and Maritime Affairs on Fishing Vessels and European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders (Frontex).

Termografia w podczerwieni w diagnostyce pojazdów

Termografia w podczerwieni jest dziedziną techniki zajmującą się detekcją, rejestracją, przetwarzaniem i wizualizacją niewidzialnego promieniowania podczerwonego emitowanego przez obiekt. Jej wynikiem jest obraz (termogram) będący odwzorowaniem rozkładu temperatury na powierzchni badanego obiektu. Metody badań nieniszczących z zastosowaniem termografii w podczerwieni można podzielić na pasywne i aktywne. W artykule przedstawione są przykłady zastosowania termografii w podczerwieni, zarówno metodami pasywnymi jak i aktywnymi, do diagnostyki pojazdów. Metody te umożliwiają zarówno wykrycie nieprawidłowo funkcjonujących elementów i zespołów w pojeździe jak i uszkodzeń powstałych w wyniku eksploatacji pojazdu jak i w fazie ich produkcji (miejsca korozji, uszkodzenia mechaniczne, itp.).

Wybrane właściwości warstwy wierzchniej po przecinaniu różnymi metodami

Przecinanie materiałów to pierwszy etap wytwarzania wyrobów. Od jakości wykonania tej operacji zależą właściwości powierzchni cięcia wpływające na dalszy proces obróbki wyrobu. W pracy uwzględniono najważniejsze numeryczne metody cięcia: gazową, plazmową, laserową, cięcie strumieniem wodno-ściernym, wycinanie elektroerozyjne. Określono podstawowe parametry wpływające na jakość powierzchni cięcia, związane z technologią obróbki oraz z rodzajem materiału przecinanego.

Problemy współczesnej telekomunikacji lotniczej

Streszczenie: Poniższa praca streszcza wykorzystywane aktualnie sposoby przesyłania informacji na odległość w lotnictwie cywilnym. Opisana została w niej łączność radiotelefoniczna, jak również sieci łączności stałej: AFTN, CIDIN, OLDI, ATN. Poruszone zostały kwestie ograniczające możliwości ich wykorzystania oraz potencjalne zagrożenia płynące z zastosowania w tych sposobach telekomunikacji konkretnych rozwiązań. Położno nacisk na wymagania stawiane przez ruch lotniczy oraz podmioty bezpośrednio zaangażowane w działalność w tej branży.
Subskrybuj to źródło RSS