Zaloguj się

WIEDZA

Modelowa ocena przepustowości pasażerskiej portu lotniczego po integracji polski z unią europejską

Streszczenie: Port lotniczy jest to lotnisko użytku publicznego przeznaczone do wykonywania lotów handlowych. Składa się z dwóch części: lotniczej - służącej głównie do obsługi samolotów i pasażerskiej - przeznaczonej głównie do obsługi pasażerów. Port lotniczy obsługuje strumienie samolotów lądujących i startujących jak również potoki pasażerów (odlatujących, przylatujących i transferowych. Modelowa analiza procesu obsługi pasażerów jest dobrym narzędziem do wyznaczania przepustowości części pasażerskiej lotniska.

Identyfikacja obowiązujących przepisów dotyczących procedur transportu materiałów niebezpiecznych transportem samochodowym w unii europejskiej

Przewóz towarów wymaga specjalistycznej wiedzy dotyczącej składu, właściwości chemicznych i fizycznych, a także specjalistycznych opakowań i środków transportowych. Przy transporcie tego typu towarów obowiązują bardzo precyzyjne międzynarodowe przepisy i zasady postępowania. Ujednolicenie przepisów przewozu materiałów niebezpiecznych podnosi poziom bezpieczeństwa i ułatwia prowadzenie skutecznych kontroli. W praktyce oznacza to, że ładunki, które trafiają na drogi mają nie tylko takie same nazwy i numery rozpoznawcze, ale także są w ten sam sposób badane, klasyfikowane, pakowane i znakowane.

Wpływ nowoczesnych urządzeń srk na wzrost przepustowości linii kolejowych

Streszczenie: Każda linia kolejowa posiada ograniczoną przepustowość. W celu jej określenia stosowane są powszechnie znane metody obliczeniowe. Jednakże wraz z rozwojem wyposażenia urządzeń sterowania ruchem i rozwojem technologicznym pojawia się problem zwiększenia przepustowości linii kolejowych. W referacie zaprezentowano wpływ zastosowania różnych konfiguracji aplikacji ETCS na przepustowość różnych kategorii linii kolejowych. Takie analizy należy wykonywać oddzielnie dla każdego przypadku.

Podejmowanie decyzji przy organizacji przewozu ładunków ponadgabarytowych na terenie Polski z wykorzystaniem różnych gałęzi transportu

Transport ładunków ponadgabarytowych stanowi stosunkowo wąski wycinek ogółu przewozów światowych. Jednakże wzrost gospodarczy i nowe inwestycje powodują ciągły wzrost zapotrzebowania na tego typu przewozy. Transportowane są zarówno turbiny, transformatory, silniki okrętowe, zbiorniki, jak również całe linie produkcyjne do wyposażenia fabryk, elementy do budowy elektrowni wiatrowych. Ponadto rozwój budownictwa spowodował, iż transport koparek i ciężkich maszyn budowlanych potrzebuje specjalistycznego taboru jak i podejścia do organizacji przewozu.

Projektowanie planu przepływu ładunków w systemie agv

Artykuł zawiera podsumowanie podstawowych problemów projektowania systemu AGV oraz stosowanego aparatu matematyczny. Ze względu na złożoność systemów AGV, generują one wiele trudnych do rozwiązania problemów, gdzie często zakłada się rozwiązanie co najmniej dwóch problemów decyzyjnych jednocześnie. Elementem dodatkowym jest opracowanie metodyki projektowania systemów analitycznych i symulacyjnych jednocześnie uwzględniających kwestie związane z projektowaniem i sterowaniem w systemach AGV oraz optymalizacją oraz systemów obsługi transportu materiałów.

Konkurencyjność w transporcie determinowana jest trzema podstawowymi czynnikami:

ceną usługi transportowej, czasem trwania tej usługi oraz jej jakością. O znaczeniu tych czynników w dużej mierze decydują: gęstość i jakość infrastruktury transportowej a także dostępność i dobór środków transportu. W Polsce, to właśnie gęstość i jakość infrastruktury transportowej sprawia, że udział transportu śródlądowego w przewozach, jest praktycznie marginalny. Wynika to przede wszystkim ze złego stanu technicznego dróg wodnych oraz zbyt małej retencji zbiornikowej dla odpowiedniego wyrównywania przepływów wody w rzekach.

Bezpieczeństwo transportu morskiego lng

W artykule przedstawiono genezę transportu gazu drogą morską oraz podstawowe problemy związane z jego transportem do terminalu gazowego w Świnoujściu. Scharakteryzowano statki służące do transportu skroplonego gazu. Przedstawiono właściwości LNG i LPG w kategoriach ładunku niebezpiecznego. Przedstawiono problemy związane z bezpieczeństwem transportu morskiego, jego rozładunku i magazynowania w gazoporcie.
Subskrybuj to źródło RSS