Zaloguj się

WIEDZA

Model autonomicznej mobilnej platformy transportowej do przewozu ładunków w obiektach infrastruktury logistycznej autonomiczne platformy mobilne, transport ładunków technologia RFID, sterowanie i robotyka topografia siatek kontrolnych

Transport towarów w pomieszczeniach infrastruktury logistycznej odbywa się najczęściej za pomocą urządzeń transportowych o charakterze stacjonarnym (taśmociągów, wind) lub mobilnym (wózki, pojazdy transportowe). Pierwszy sposób wymaga rozmieszczenia na stałe w obiekcie elementów konstrukcyjnych urządzeń transportowych.

Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób starszych poprzez zapewnienie dostępności i bezpieczeństwa na drogach

Wykluczenie społeczne ma wiele przyczyn i skutków, obejmuje także wiele obszarów życia społecznego. Jednym z nich jest ruch drogowy. Brak dostępu do szeregu miejsc i obiektów, zagrożenie bezpieczeństwa już dziś jest przyczyną radykalnego ograniczenia aktywności osób starszych. W Polsce jak dotąd nie ma żadnych rozwiązań rzeczywiście i kompleksowo odpowiadających na potrzeby tej grupy użytkowników dróg. Aby odzyskać osoby starsze dla naszego społeczeństwa musimy niezwłocznie i w sposób odpowiednio przygotowany i zorganizowany wychodzić tym problemom naprzeciw.

Charakterystyka wysokowydajnych maszyn torowych zastosowanych podczas modernizacji linii E 65 część I

W artykule przedstawiono charakterystykę maszyn torowych wykorzystywanych przy modernizacji linii kolejowej E 65.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy na temat prac wykonywanych z wykorzystaniem dostępnych maszyn torowych na rynku polskiego operatora kolejowego jakim jest spółka PKP. Przedstawiono spostrzeżenia wynikające z doświadczenia autorów w aspekcie wykorzystania nowoczesnego parku maszynowego przy modernizacji linii kolejowej.

Zdalne sterowanie, inżynieryjny robotwsparcia, teleoperacja

W referacie przedstawiono rozwiązanie pulpitu zdalnego sterowania robotem wsparcia inżynieryjnego „Marek”. Robot przeznaczony do usuwania niebezpiecznych ładunków wymagał opracowania mobilnego stanowiska zdalnego sterowania. Warunkiem koniecznym było zapewnienie niezawodnego i nieskrępowanego sterowania robotem a jednocześnie zapewnienie operatorowi ochrony przed skutkami eksplozji podejmowanych ładunków.

Analiza uwarunkowań powstania miejskiego centrum konsolidacyjnego w Gdańsku logistyka miejska, miejskie centrum konsolidacyjne, analiza wielokryterialna, analityczny proces sieciowy

W artykule dokonano teoretycznej oceny możliwości realizacji miejskiego centrum konsolidacji ładunków. Wykorzystano w tym celu metodę analitycznego procesu sieciowego (ANP). Umożliwiło to uwzględnienie szerokiego zakresu zróżnicowanych kryteriów decyzyjnych, powiązań między nimi oraz ocenę wpływu na ostateczną decyzję w oparciu o ujednoliconą skalę porównań. Jako potencjalny obszar funkcjonowania miejskiego centrum konsolidacyjnego przyjęto centrum Gdańska. Umożliwiło to przyjęcie odpowiednich założeń podczas konstruowania modelu, związanych z oceną istniejącej sytuacji oraz możliwością adaptacji rozwiązań zagranicznych z perspektywy wyróżnionych krytycznych czynników sukcesu dla takich przedsięwzięć. Analiza koncentruje się na uwarunkowaniach rynkowych i funkcjonalnych, uwzględnia również wpływ działalności transportowej na przestrzeń miasta. Ze względu na postawione pytanie i zastosowaną metodę nie ma ona charakteru analizy ekonomicznej lub technicznej. Celem jest odpowiedź na pytanie, czy w najbliższej perspektywie uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne będą sprzyjać wdrożeniu daleko idących zmian w systemie transportu ładunków w oparciu o koncepcję miejskiego centrum konsolidacyjnego.

Komunikacja zbiorowa , usługa transportowa , postulaty przewozowe, badania ankietowe usług transportowych

Przedmiotem rozważań podjętych w artykule jest analiza i ocena wybranych usług komunikacji zbiorowej na przykładzie gminy Miasta Radomia, przedstawiona na tle istotnych uwarunkowań funkcjonowania i rozwoju miejskiego transportu pasażerskiego. Pierwsza część referatu, mająca charakter rozważań teoretycznych, dotyczy uwarunkowań kształtujących popyt na przewozy zbiorowe, ze szczególnym uwzględnieniem istoty i znaczenia postulatów przewozowych.

Wielokryterialna ocena lokalizacji strefy kibica w Poznaniu na Mistrzostwa EURO 2012™ problem oceny lokalizacji, strefa kibica, Electre III

W artykule podjęto problematykę oceny lokalizacji strefy kibica na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Zagadnienia te mieszczą się w problematyce zarządzania wydarzeniami i turystyką o charakterze sportowym, a także w problematyce lokalizacji obiektów w obrębie miast, która wchodzi w skład zagadnień logistyki miejskiej.

Trakcje w Kolejach Dużych Prędkości

Linia dla Kolei Dużych Prędkości to technologiczny skok w wielu obszarach techniki w szczególności w obszarze energetyki i napędu. Pociągi dużych prędkości wymagają zainstalowania odpowiednio dużych mocy. Dlatego tak istotnym jest system zasilania, który ma służyć przekazywaniu energii z krajowego sytemu elektroenergetycznego do pojazdu dużych prędkości. W Polsce wiąże się to z wdrożeniem całkiem nowych rozwiązań i technologii. W Europie funkcjonują dwa podstawowe systemy zasilania pojazdów trakcyjnych. Jest to system prądu stałego i system prądu przemiennego.

Jakość działania, system transportowy, logika rozmyta

Zagadnienia rozpatrywane w niniejszym opracowaniu dotyczą oceny jakości działania złożonych systemów transportowych z zastosowaniem elementów logiki rozmytej. Przedstawiono metodę oceny oraz ogólny model oceny jakości działania systemów. Na tej podstawie opracowano rozmyty model oceny, w którym zakres zmienności analizowanych cech systemu pokryty jest liczbami rozmytymi, natomiast ich ostre wartości stanowią dane wejściowe do modelu. Następnie przedstawiono rozmytą reprezentację: wartości cech opisujących system oraz wyznaczonych na ich podstawie wektorów jakości działania systemu.

Zaangażowanie Polski we wdrażanie systemu ERTMS na tle wybranych krajów europejskich

Bardzo ważną kwestią dla zarządów kolejowych państw europejskich jest ujednolicenie systemów transportu kolejowego, a w szczególności unifikacja systemów sygnalizacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. Dobrym rozwiązaniem wydaje się jak najszybsze wdrożenie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS), który łączy w sobie system bezpiecznego prowadzenia pociągów ETCS i system cyfrowej łączności komórkowej GSM-R przeznaczonej dla kolejnictwa. Analiza porównawcza stanu wdrażania ERTMS w krajach Europy środkowowschodniej jest szczególnie istotna z punktu widzenia interoperacyjności transportu kolejowego, w tym również Polski. W większości krajów tego regionu wprowadzanie wspólnego standardu (system ERTMS) jest na różnym etapie zaawansowania.
Subskrybuj to źródło RSS