Zaloguj się

WIEDZA

Problematyka oceny stanu amortyzatorów na stanowisku eusama

Streszczenie: Praca dotyczy diagnozowania elementów tłumiących zastosowanych w zawieszeniu samochodu osobowego. Głównym jej celem było zobrazowanie kilku problemów, jakie mogą wystąpić podczas oceny stanu amortyzatorów zamontowanych w pojeździe. Przeanalizowano relacje pomiędzy zużyciem elementu tłumiącego, a wartością parametru diagnostycznego w jednym z testerów typu EUSAMA. Opisano zakłócający wpływ tarcia suchego w zawieszeniu oraz własności promieniowych pneumatyka na rezultaty bezdemontażowej kontroli amortyzatorów. Przedstawiono również przykładowe błędy, które mogą występować w informacjach podawanych przez urządzenia diagnostyczne.

Alternatywna technika rejestracji obrazu tablic rejestracyjnych dla algorytmów superrozdzielczości

W artykule zaprezentowano wpływ kąta obrotu kamery rejestrującej sekwencję obrazów na czytelność obrazów tablic rejestracyjnych uzyskiwanych za pomocą algorytmu super-rozdzielczości. Uzyskiwany obraz jest poddawany kolejnym fazom procesu rozpoznawania, których wynik jest w dużej mierze zależny od jakości obrazu wejściowego, szczególnie w przypadku rejestracji sekwencji wideo niskiej rozdzielczości.

Wpływ dopasowania danych wejściowych na proces uczenia sieci neuronowej

W artykule autor przedstawił problem wynikający z niedokładnego dopasowania danych wejściowych w procesach uczenia sieci neuronowej pracującej w trybie z nauczycielem. Sieć neuronowa ma za zadanie wygenerować filtr o skończonej odpowiedzi impulsowej mający za zadanie poprawiać jakość obrazów cyfrowych pozyskanych z urządzeń akwizycji obrazu, których budowa oparta jest na matrycy CCD. W celu rozwiązania problemu autor przedstawił metodę polegającą na znajdywaniu osi i kąta opartą na wyznaczaniu współczynnika korelacji.

Modelowanie bezpiecznej odległości pomiędzy trasą przepływu statków i farmą elektrowni wiatrowych

W najbliższej przyszłości planuje się budowę farm elektrowni wiatrowych w obszarze polskich morskich wód przybrzeżnych. Ich budowa i eksploatacja stworzy nowe zagrożenie dla bezpieczeństwa jednostek pływających operujących w ich pobliżu. W referacie przeanalizowano różne metody szacowania ryzyka kolizji z turbiną wiatrową statku płynącego i dryfującego, stosowane w innych państwach, a także ocenę przydatności tych metod do szacowania zagrożenia dla bezpieczeństwa żeglugi i środowiska naturalnego stwarzanego przez farmy elektrowni wiatrowych planowanych do budowy w polskich obszarach morskich.

Dwuetapowa metoda projektowania balansu linii montażowej

W artykule przedstawiono opis i zasadę postępowania w dwuetapowej metodzie balansowania linii montażowej. We wstępnej części pracy omówiono system produkcyjny przypływowy oraz linię montażową. Następnie został zaprezentowany algorytm balansu linii dla problemu typu 2 (modyfikacja metody IUFF-WET) oraz algorytm balansu linii w wersji z buforami. Dla zobrazowania działania opisanych algorytmów zamieszczono przykłady numeryczne. W części końcowej pracy przedyskutowano uzyskane wyniki.

Wpływ podziału dawki paliwa na wskaźniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym z wtryskiem bezpośrednim

W artykule przedstawiono informacje dotyczące wpływu podziału dawki paliwa na wybrane wskaźniki pracy silnika spalinowego o zapłonie samoczynnym wyposażonego w elektromagnetyczny wtryskiwacz firmy Bosch. Przeanalizowano także problematykę wpływu podziału dawki paliwa na emisję związków toksycznych oraz zadymienia spalin.

Analiza czasów zatopienia siłowni głównej i pomocniczej okrętu typu 888 po uszkodzeniu kadłuba

Każde uszkodzenie poszycia kadłuba okrętowego wywołuje określone skutki w postaci zalania wodą jednego lub kilku przedziałów wodoszczelnych. Zatopienie przedziału okrętowego wodą zaburtową wskutek uszkodzenia kadłuba powoduje zmiany stateczności i położenia okrętu. Określenie tych zmian oraz czasu zatopienia uszkodzonego przedziału stanowi sedno obliczeń niezatapialnościowych wiążących się z eksploatacją okrętu uszkodzonego. W referacie przedstawiono metodykę obliczeń czasu zatopienia uszkodzonych przedziałów siłowni głównej i pomocniczej.

Metodológia vÝskumu trhu v dopravnÝch podnikoch

V dnešnej dynamickej spoločnosti majú kvalitné informácie neoceniteľný význam nakoľko sa mnohokrát stávajú nástrojom konkurenčného boja. Dnes nie je problém získať veľké množstvo údajov z najrozličnejších informačných zdrojov. Internet a najrôznejšie bázy dát poskytujú kvantum informácii, avšak, nie všetky spĺňajú požadovanú úroveň kvality. Kvalitou pritom rozumieme hlavne relevantnosť, validitu, spoľahlivosť, efektivitu a včasnosť získaných údajov. Získať, resp. vybrať informáciu, ktoré spĺňa predchádzajúce parametre, za účelom prijatia správneho rozhodnutia, je umením a zároveň nevyhnutnou podmienkou prežitia a úspechu dopravných podnikov v konkurenčnom prostredí a to nie len v období a podmienkach celosvetovej hospodárskej krízy.

Pewne przypadki klasycznej teorii zderzenia

W pracy przeanalizowano zderzenie sprężysto-plastyczne złożonego układu dwóch sztywnych belek, pomiędzy którymi znajduje się sztywny krążek. W taki układ uderza poziomo sztywna belka. W zadaniu mamy do czynienia, tuż po uderzeniu, z siedmioma niewiadomymi prędkościami i impulsami sił.

Prototypowy wysokociśnieniowy układ wtryskowy typu

W prezentowanej pracy, przedstawiono w zarysie modernizację silnika a8C, polegającą na zainstalowaniu w nim wysokociśnieniowego układu wtryskowego typu common rail. Wyniki oraz doświadczenie z tej pracy mogą być wykorzystane bezpośrednio do modyfikacji silników lokomotyw SM oraz podobnych. Natomiast opracowane i wykonane stanowisko laboratoryjne , które jest formalnie uniwersalnym osprzętem common rail, umożliwia prowadzenie dalszych badań rozwojowych, badawczych oraz wdrożeniowych w przedmiotowym zakresie.
Subskrybuj to źródło RSS