Zaloguj się

WIEDZA

Badania pomiarowe napędu prądu przemiennego z trójfazowym przemiennikiem częstotliwości

W referacie zaprezentowano komputerowy układ do pomiarów i wizualizacji wybranych wielkości elektromechanicznych napędu prądu przemiennego. Scharakteryzowano podstawowe parametry trójfazowego przemiennika częstotliwości oraz zasady ich konfiguracji. Przeprowadzono badania pomiarowe układu napędowego podczas rozruchu, rewersu oraz hamowania. Rezultaty badań przemiennika częstotliwości przedstawiono w postaci przebiegów czasowych prędkości obrotowej, napięcia międzyfazowego oraz prądu fazowego.

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych w oparciu o ułamkowy proces autoregresji

Modelowanie ruchu w sieciach teleinformatycznych, biorąc pod uwagę, że wykazuje on właściwości samopodobieństwa, prowadzi do bardziej dokładnych oszacowań parametrów efektywności, takich jak opóźnienie czy poziom strat pakietów, co w konsekwencji powoduje lepszą kontrolę poziomu usług (Quality of Service). Artykuł prezentuje metodę dopasowania ułamkowego procesu autoregresji do rzeczywistych danych natężenia ruchu, skupiając się na zależnościach krótkoterminowych. Ponieważ prezentowany model może zawierać w sobie zarówno zależności długo- jak i krótkoterminowe, wydaje się być lepszą propozycją niż modele oparte jedynie o własności autokorelacyjne procesu. W artykule przedstawiono metodę generowania ruchu, jak również różne kryteria wyboru rzędu dla zależności krótkoterminowych.

Możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi

W referacie przedstawiono możliwości zastosowania manewru awaryjnego dla jednostek z napędem pędnikami aktywnymi i skutki ich wykonania dla bezpieczeństwa statku i układu napędowego. Parametry manewru awaryjnego i możliwość jego bezpiecznego i praktycznie natychmiastowego wykonania dla jednostek pływających z napędem pędnikami aktywnymi są ich podstawowym atutem.

Eksperymentalna analiza dynamiki fragmentu korpusu generatora energetycznego

W czasie badań przeprowadzanych na obiektach podczas ich normalnej pracy od kilku lat wykorzystywane są metody EAM (Eksploatacyjna Analiza Modalna). Podstawowym założeniem stosowalności tych metod jest losowe wymuszenie badanego obiektu. W przypadku niektórych maszyn (np. w energetyce) to założenie nie jest spełnione, a wymuszenia związane z elementami wirującymi zdecydowania pogarszają otrzymywany tymi metodami model modalny.

Diagnostyka silnika skokowego i układu sterującego

W pracy opisano sposoby diagnostyki silników skokowych stosowanych w pojazdach samochodowych. Omówiono typy silników i algorytmów sterowania. Dokonano oceny sposobu sterowania silnikami skokowymi w pojazdach samochodowych. Opisano możliwe sposoby sterowania tymi silnikami.

Wybrane problemy teoretyczno badawcze w procesie projektowania hamulców pojazdów opancerzonych

Niezawodność tych pojazdów stanowi o bezpieczeństwie przewożonych nimi ludzi i towarów. Ze względu na wysoką masę własną pojazdów opancerzonych problemem staje się zapewnienie optymalnie działających hamulców, zapewniających z jednej strony rozsądną drogę hamowania a z drugiej akceptowalne koszty wytworzenia i użytkowania. Proces doboru parametrów, projektowania oraz późniejszej weryfikacji laboratoryjnej gotowego wyrobu jest procesem trudnym i czasochłonnym.

Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady Europy 2005/44/WE z 2005 roku

oraz kolejnymi rozporządzeniami jej dotyczącymi zakłada wdrożenie na śródlądowych drogach wodnych Unii Europejskiej zintegrowanego systemu informacji rzecznej (RIS) pozwalającego na zwiększenie bezpieczeństwa oraz ochronę środowiska. Wprowadzenie systemu RIS dotyczy wyłącznie dróg wodnych posiadających przynajmniej IV status i posiadających połączenie z Europejską siecią dróg wodnych.

The Świna is one of the arms or straits draining the waters of the Bay of Szczecin -

especially the Odra - into the Baltic Sea. The other arms are the Piana (Peenestrom or Peene) and the Dziwna. Seafaring between the Szczecin port, since the 11th century, and the Baltic has always depended on shifting depths and required precise marking of waterways. The Świna hasn’t always been the main navigational channel for vessels heading from Szczecin towards the Baltic; for a long time this role was fulfilled by the Piana. This situation remained until 1793, when - by the decision of the king of Prussia - the construction of a port and city at the Świna estuary was commenced. The reason behind this sudden decision was high duty imposed on ships navigating the Piana, under the jurisdiction of Sweden. The route mainly took into account favorable conditions of the Bay of Pomerania to create sheltered anchorage for ships waiting to be loaded or unloaded at either the Świnoujście or Szczecin port.
Subskrybuj to źródło RSS