Zaloguj się

WIEDZA

Kompatybilność transeuropejskiego systemu transportu kolejowego

Obecnie istnieje potrzeba ujednolicenia systemów kolejowych we wszystkich państwach Unii Europejskiej, w celu bezpiecznego i niezakłóconego ruchu pociągów. Jest to konieczność XXI wieku. Kompatybilność transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i dużych prędkości wpływa na poziom wydajności, bezpieczeństwo, jakość usług oraz koszty transportu kolejowego w całej Europie i w poszczególnych zarządach kolejowych.

Południowo-Wschodniej

Większość potoków towarowych w Europie koncentruje się wokół Europy Zachodniej oraz Włoch jako największych i najbogatszych rynków zbytu. Jednak akcesja do UE oraz rozwój krajów zlokalizowanych w południowo-wschodniej części kontynentu spowodowała pojawienie się nowych rynków i wyłonienie nowych potoków towarowych.

Zagrożenia występujące w systemie transportowym w województwie zachodniopomorskim

W materiale przedstawiono zagrożenia występujące w systemie transportowym województwa zachodniopomorskiego. Główną uwagę skupiono na zagrożeniach związanych z oddziaływaniem sił natury oraz wypadkami w transporcie drogowym, kolejowym i morskim. Omówiono stan infrastruktury oraz przyczyny wypadków. Wskazano główne kierunki koniecznych zmian oraz działania związane z podniesieniem bezpieczeństwa w transporcie.

Zagadnienia interoperacyjności pojazdów trakcyjnych na zliberalizowanym rynku przewozów kolejowych

W artykule przedstawiono krótką charakterystykę podstawowych kryteriów i wymagań uwzględnianych w doborze pojazdów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi przewozów międzynarodowych. Problematyka doboru środków transportu kolejowego w przewozach międzynarodowych wymaga wielokryterialnego podejścia, ze szczególnym uwzględnieniem przyszłych warunków eksploatacji pojazdu.

Selected problems of maritime traffic risk modelling

Abstract: The paper addresses selected problems of marine traffic risk modelling, in respect to collision and grounding probability modelling. Two original models are presented, and a case study regarding ships navigating in selected areas of Gulf of Finland in ice free conditions is putting forward.

Znaczenie infrastruktury transportowej dla rozwoju regionów w krajach oecd

Procesom rozwoju społeczno-gospodarczego i odpowiadającej im ewolucji teorii rozwoju towarzyszyły zmiany w postrzeganiu znaczenia infrastruktury transportowej. Obecnie najbardziej rozpowszechnione jest uznanie infrastruktury transportowej za czynnik konieczny ale niewystarczający dla rozwoju regionalnego. Celem opracowania jest określenie roli tego czynnika w rozwoju regionów krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), szczególnie wobec nowego polaryzacyjno-dyfuzyjnego modelu polityki regionalnej. Dokonano tego na podstawie studiów przypadków oraz wyników analiz modelowych przygotowanych przez ekspertów OECD.

Wpływ terminala lng na bezpieczeństwo w porcie świnoujście

Prawidłowa eksploatacja terminala LNG w Świnoujściu wiąże się ze ścisłą, bezawaryjną współpracą jednostek z portem i jego służbami. W artykule dokonano podziału zagrożeń na eksploatacyjne i umyślne. Podjęto próbę określenia ewentualnych czynników wpływających na bezpieczeństwo terminala LNG oraz przedstawiono przykładowe metody pozwalające na minimalizację potencjalnych zagrożeń w aspekcie całego portu Świnoujście.
Subskrybuj to źródło RSS