Zaloguj się

WIEDZA

Logistyczna obsługa ładunków w portach Szczecin i Świnoujście

Port morski jest węzłem transportowym stanowiącym element infrastruktury transportowej, a tym samym element systemu transportowego. Z drugiej zaś strony w porcie morskim realizowane są procesy technologiczne związane z obsługą środków transportu morskiego i lądowego oraz ładunków i pasażerów. Procesy te są składowymi procesu transportowego. Przemieszczanie ładunków w ramach morsko-lądowego logistycznego łańcucha transportowego realizowane jest w postaci procesu transportowego kombinowanego.

Zabezpieczenie sił i środków w Metrze Warszawskim w przypadku wystąpienia zagrożeń terrorystycznych

Metro warszawskie - którego historia budowy sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku (wtedy to ówczesne władze Warszawy podjęły decyzję o budowie tzw. Metropolitanu) zostało oddane do użytku (I-szy odcinek 07.04.1995 r.3) do dziś jest jedynym systemem kolei podziemnej w naszym Kraju. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że budowa warszawskiego metro wciąż trwa, a obecnie w użytkowaniu znajduje się 21 stacji.

Prawo morza a „Prawa” terrorystów

Większość autorów twierdzi, że w ostatnim dwudziestoleciu w dziedzinie bezpieczeństwa sytuacja zaczęła się radykalnie poprawiać. Jest to w pewnym sensie zgodne z tym ładem bezpieczeństwa, który nas otacza, ponieważ nie żyjemy już w czasach „zimnej wojny”, gdzie konflikt nuklearny był zmorą. Nie ma już wyścigu zbrojeń. Ale czy to nasze bezpieczeństwo faktycznie się poprawiło? Największym problemem, jaki stoi przed współczesnym światem jest utrzymanie i zapewnienie bezpieczeństwa. Jest wiele definicji bezpieczeństwa, ale chciałabym tu skupić się na tej najbardziej ogólnej i najprościej sformułowanej. Bezpieczeństwo jest to stan niezagrożenia i spokoju, poczucie pewności, wolność od zagrożeń, strachu lub ataku, czy też wreszcie swoboda działania i warunek przetrwania.

Logistyka bezpieczeństwa pożarowego jednostek pływających

W niniejszym artykule pod pojęciem statku rozumie się zbiór obiektów pływających nie będących jednostkami pływającymi Marynarki Wojennej RP, ze szczególnym uwzględnieniem morskich jednostek transportowych, rybackich oraz specjalnych. Zgodnie z ogólną definicją, statek morski to konstrukcja pływająca przeznaczona do żeglugi zarówno po wodach morskich, jak i innych z nimi połączonych, zdolnych do wykonywania celów, do których została zbudowana.

Usługa „szyta na miarę” na przykładzie firmy BIPROTRANS

Nie ma takiego pojęcia jak standardowa usługa. Każda usługa może być różnie postrzegana przez klientów, ponieważ każdy z nich ma odmienne potrzeby. Dlatego też, pomiędzy stronami musi występować bliska współpraca. Brak takiej współpracy powoduje utrudnienia w opracowywaniu należytej oferty, a tym samym spełnieniu oczekiwań klientów. Niezwykle istotną sprawą jest wybór cech wyróżniających, które powinny spełniać poniższe kryteria2: znaczenie - cecha wyróżniająca jest szczególnie istotna w przypadku dostatecznie dużego rynku, rozpoznawalność - cecha wyróżniająca daje wyraźną przewagę nad innymi dostępnymi ofertami, komunikatywność - cechę wyróżniającą można zakomunikować w sposób prosty lub bardzo mocno ją podkreślić. wyższość - cechy wyróżniającej nie można łatwo skopiować, dostępność - wybrany segment klientów będzie gotowy zapłacić za tę cechę i będzie go na to stać.

Opakowania i pojemniki do transportu ładunków stałych pomiędzy okrętami na morzu

Uzupełnianie zapasów podczas przejścia morzem (Underway Replenishment), realizowane jako wsparcie działań sił bojowych wyznaczonych do wykonania zadań operacyjnych, pozwala zespołom okrętów bojowych na pozostawanie na morzu przez okres dłuższy niż określony ich autonomicznością. Obejmuje ono uzupełnianie zapasów paliwa okrętowego i innych ładunków płynnych oraz materiałów takich jak rakiety, różnego rodzaju amunicja, żywność, części zamienne, tzw. lekki fracht morski, itp. zwanych ogólnie ładunkami stałymi. Przekazywanie na okręt zaopatrywany zapasów realizowane może być metodami poziomymi i pionowymi zarówno w ruchu jak i w dryfie.

Wpływ wdrażania nowoczesnych rozwiązań w terminalu kontenerowym na podwyższenie efektywności obsługi kontenerów w porcie szczecińskim

Wstęp Światowy transport kontenerów drogami wodnymi i lądowymi zyskał miano najpopularniejszej formy przemieszczania ładunków. Fakt ciągłego zapotrzebowania na tego rodzaju przewozy wskazuje, że zalecane jest inwestowanie w terminale kontenerowe. Istnieją realne przesłanki wzrostu znaczenia polskich portów morskich na arenie międzynarodowej przede wszystkim poprzez regularnie zwiększający się potencjał przeładunkowy i obsługę coraz większej liczby kontenerów.

Tendencje rozwojowe elektrowni na barkach pływających

Budowa elektrowni na barkach pływających zasadniczo zaczęła się pod koniec lat 80-tych XX wieku, choć jedna z pierwszych konstrukcji zbudowana została w 1940 roku na Filipinach przez wojska amerykańskie. Energię do napędu prądnicy wytwarzano w turbinie parowej. Elektrownia na barce „Impedance” po wielu modernizacjach pracuje do dnia dzisiejszego. Możliwość podłączenia do lądowej sieci energetycznej elektrowni mobilnej, w tym znajdującej się przy brzegu lub w niewielkiej odległości od brzegu, pozwala wspomagać lądową sieć energetyczną oraz stanowić jej rezerwowe lub awaryjne zasilanie.

Dynamika rozwoju konstrukcji statków obsługujących platformy wiertnicze i wydobywcze

Rozwój sektora przemysłu wiertniczego i wydobywczego na morzu odbywa się z jednoczesnym rozwojem liczby i konstrukcji statków go obsługujących. Powstały firmy żeglugowe nastawione tylko na usługi offshorowe lub poszerzające działalność o tę część rynku. Działalność offshorowa wymaga posiadania jednostek spełniających określone wymagania np. jednostka pełnomorska o określonej klasie dynamicznego pozycjonowania i uciągu, o określonej nośności itd.

Koszty zewnętrzne zanieczyszczenia powietrza - polityka UE wobec transportu drogowego

Transport warunkuje funkcjonowanie i rozwój cywilizacyjny dzisiejszego świata. Jednak niezależnie od zalet transportu, z jego funkcjonowaniem wiąże się wiele niedogodności. W ujęciu ekonomicznym jedną z nich jest występowanie kosztów zewnętrznych, które można ogólnie określić jako szkody wyrządzane społeczeństwu lub poszczególnym obywatelom, za które nie płacą producenci ani bezpośredni użytkownicy transportu. Szacuje się, iż koszty zewnętrzne generowane przez transport w obszarze Unii Europejskiej sięgają nawet 5-7% jej PKB. Obecnie ze względu na swą specyfikę techniczną transport drogowy jest jednym z największych generatorów kosztów zewnętrznych transportu.
Subskrybuj to źródło RSS