Zaloguj się

WIEDZA

Navigational decision support systems in maritime transport

Abstract: Navigational equipment and systems installed on board ships and at land-based centres improve and automate the processes of navigational information acquisition, processing and presentation. These systems perform mainly information functions that enhance decision making processes. The growing range and amount of available information and the consequent difficulties in data processing and use make up a potential source of human errors, one of the main reasons behind marine accidents. Actions already undertaken aim at extending the existing navigational systems, or building new ones, where decision support functions will have a wider scope. This article will describe the present situation and directions of developing navigational systems in maritime transport.

Ocena zagrożenia kolizyjnego dla niestrzeżonego przejazdu kolejowego

Streszczenie: Statystyki pokazują, że ponad 97% wypadków na przejazdach powodują nieostrożni kierowcy. Według danych Komendy Głównej Policji w raporcie "Wypadki drogowe w Polsce w 2007 r.", w tym roku w 108 wypadkach na strzeżonych i niestrzeżonych przejazdach kolejowych zginęło 45 osób, a 127 zostało rannych. Ważnym jest opracowanie modelu pozwalającego ocenić zagrożenie na przejeździe kolejowym na podstawie lokalnych charakterystyk strumienia pojazdów korzystających z badanego przejazdu oraz intensywności i okresowości ruchu kolejowego.

Polietylenowe jednostki pływające w transporcie śródlądowym

Polietylen, wykorzystywany dotychczas w przemyśle spożywczym, w budowie rurociągów wodnych i gazowych, czy nawet jako części maszyn, okazuje się materiałem o dużo większych możliwościach zastosowania. Jedna z możliwości to budowa małych i średnich jednostek pływających - w Polsce, w tej dziedzinie, materiał zupełnie nieznany i niestosowany.

1. Polityka transportowa Unii Europejskiej

Priorytetowe kierunki polityki transportowej UE w latach 2001 - 2010 przedstawione w Białej Księdze „Polityka transportowa UE do 2010 r. Czas na decyzje”1 zapowiadały renesans żeglugi śródlądowej w Europie. W dokumencie tym sieć dróg wodnych śródlądowych w Europie została określona jako „ważny kapitał UE”, który jest w stanie obsłużyć rocznie 525 mln ton ładunku. Wyrazem intensyfikacji działań wspierających żeglugę śródlądową był przedstawiony przez Komisję Europejską w dniu 17 stycznia 2006 r.

Pontonowy most kasetowy: doraźne uzupełnienie infrastruktury transportowej

W pracy przedstawiona została nowa koncepcja kasetowego mostu pontonowego, który jest przeznaczony do zapewnienia tymczasowej przeprawy przez przeszkodę wodną. Opisana została zasada działania powtarzalnego modułu takiego mostu. Pneumatyczny ponton, element nośny konstrukcji, jest napełniany powietrzem co powoduje, że jego wyporność jest regulowana. Zaprezentowano rezultaty numerycznych symulacji zachowania pontonowego mostu kasetowego w różnych konfiguracjach, przeprowadzonych przy użyciu programu Ls-Dyna. Przeprowadzone nieliniowe analizy dynamiczne pozwoliły określić wartości przemieszczeń części jezdnej konstrukcji.

Wymogi organizacji międzynarodowych odnośnie do szerokości toru podejściowego dla największych

Przedstawienie i porównanie rekomendacji głównych organizacji i zrzeszeń międzynarodowych armatorów w zakresie planowanej i wymaganej szerokości torów podejściowych dla jednostek o określonych gabarytach i klasyfikacji. Przybliżenie typu statków i ich ładunku mających w niedalekiej przyszłości zawijać do nowopowstającego terminala gazowego LNG w Świnoujściu.

Dostępność komunikacyjna portów gdańska i gdyni w aspekcie rozbudowy sieci drogowej zaplecza portowego

Konkurencyjność portu morskiego w dużym stopniu zależy od dostępności komunikacyjnej portu. Dostępność ta powinna być rozpatrywana zarówno od strony przedpola, jak i zaplecza portu. Do obszarów określonych jako zaplecze portów Trójmiasta zaliczyć należy regiony Polski południowej i centralnej oraz państwa Europy środkowej i wschodniej.

Technologia modelowania węzłów transportowych

Streszczenie: w pracy zaproponowano technologię systemowego modelowania wielocelowego węzła transportowego, u którego podstawy znajdują się dwa podstawowe wskaźniki łączne: prognozowanie (planowanie) działalności obiektu jako jednolitego systemu logistycznego z jednoczesnym prognozowaniem zmiennych według zasady „krok po kroku”. WSTĘP Węzeł transportowy (WT) jest dynamicznym systemem, którego funkcja sytuacyjna uzależniona jest od znacznej liczby zmiennych.

Analiza efektywności wybranych metod prognozowania zbiorowych przepływów pasażerskich w obrębie miasta

Efektywne zarządzanie ruchem osobowym w mieście coraz częściej staje się przedmiotem rozważań teoretyków i praktyków zajmujących się logistyką miejską. Ruch osobowy, charakteryzujący się jednocześnie specyficznym rozkładem czasowym i przestrzennym, zwłaszcza na terenach wysoce zurbanizowanych stanowi znaczną część przemieszczeń w obrębie miasta. Rosnące znaczenie indywidualnego transportu zmotoryzowanego stanowi poważne zagrożenie dla sprawnego, ekonomicznie skutecznego oraz zapewniającego odpowiedni poziom oraz jakość życia miasta.
Subskrybuj to źródło RSS