Znaczenie operatora logistycznego w kształtowaniu obsługi klienta instytucjonalnego
Logistyczna obsługa klienta to dziedzina nabierająca w gospodarce rynkowej coraz większego znaczenia. Firmy poszukują coraz lepszych sposobów obsługi w związku z czym stale rozszerzają swoją ofertę. Wśród dostawców usług logistycznych największe osiągnięcia w tej dziedzinie mają operatorzy logistyczni. Często wyprzedzają oni swoimi działaniami rozwój teorii logistycznej obsługi klienta. Teoria bowiem nie wyjaśniła w ujednolicony sposób cech konstytutywnych operatorów logistycznych, odmienności ich serwisu logistycznego ani ewolucji jaka dokonuje się w tym obszarze w ostatnim czasie. Operatorzy logistyczni dzięki kreatywności, wdrażaniu nowych technologii nie tylko rozszerzają zakres swoich usług ale podejmują się nowych funkcji osiągając nowe efekty oraz pełniąc nowe role. Dotyczy to zwłaszcza łańcuchów dostaw wobec których mogą znaleźć się na pozycji 3PL lub nawet 4PL ale niekiedy stają się nawet ich integralnymi uczestnikami.