Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Projekt inżynierski - analiza realizacji procesu..

Projekt inżynierski - analiza realizacji procesu.. 5 lata 11 miesiąc temu #9078

  • endriu875
  • endriu875 Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
...zamówienia klienta na produkcję próżnych kontenerów masowych.

Cześć,
Obecnie pojawia się mnóstwo takich tematów, więc i ja dorzucę swoją cegiełkę.

Temat mojej pracy:

"Analiza procesu realizacji zamówienia klienta na produkcję próżnych kontenerów masowych"

Próżne kontenery masowe to tzw. potocznie mausery czyli opakowania służące do przechowywania/transportu cieczy/substancji chemicznych/towarów sypkich.
W swojej pracy jestem zaangoważowany częściowy w proces handlowy (proces dystrybucji i obsługi klienta), a także w proces produkcyjny na linii wytwarzącej półfabrykat z zużytych już kontenerów. Właśnie tym się zajmuje - sprowadzam te kontenery od klientów. Dlatego właśnie mogę napisać pracę pod kątem produkcji lub pod kątem dystrybucji i customer service. Niestety mam duży problem z podjęciem decyzji, choć skłaniałem się ku dystrybucji i obsłudze klienta.
Chciałbym prosić o doradzenie mi pod kątem literatury w tej tematyce (poza dwiema pozycjami obowiązkowymi D. Kempny i M. Kramarz nie mam wiele więcej). Nie boję się źródeł anglojęzycznych (a wręcz chciałbym z 2-3 skorzystać).
Jeżeli ma to jakieś znaczenie to lubię mapować procesy w notacji BPMN, zajmować się ich tworzeniem, analizą i opisem.
Przeprowadzenie ankiety wśród klientów niestety nie wchodzi w grę

Wszelką pomoc przyjmę bez wahania.
Dziękuje!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Projekt inżynierski - analiza realizacji procesu.. 5 lata 11 miesiąc temu #9102

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

myślę, że warto jeszcze zajrzeć np. do następujących książek:
- Pokusa T., Logistyczna obsługa i lojalność klienta jako orientacje rynkowe, Opole 2001,
- Cichosz M., Lojalność klienta a logistyka firm usługowych, Warszawa 2010,
- Rydzkowski W. [red.], Usługi logistyczne. Teoria i praktyka, Poznań 2011.

Warto także przejrzeć artykuły nt. logistycznej obsługi klienta, opublikowane na tym portalu, a w nich można zwrócić uwagę na zgromadzoną bibliografię.

Odnośnie BPMN mogę polecić np. następujące książki:
- Szymon Drejewicz, Zrozumieć BPMN. Modelowanie procesów biznesowych, Gliwice 2012,
- Bartłomiej Gawin, Bartosz Marcinkowski, Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyce, Gliwice 2013.

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Projekt inżynierski - analiza realizacji procesu.. 5 lata 11 miesiąc temu #9109

  • endriu875
  • endriu875 Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 6
  • Oklaski: 0
Witam Panie Łukaszu,

Bardzo dziękuje za pomoc. Zaopatrzyłem się już niektóre przez Pana pozycję. Cieszy mnie to, ponieważ widzę, że zmierzam w dobrym kierunku. Mam jednakże problem z określeniem tematyki części praktycznej, ponieważ nie mam możliwośći zastosowania metody CSI, z racji napływu zamówień trójstronnych (firma-matka zamawia w firmie córce). Brak bezpośredniego kontaktu z klientem od strony sprzedaży (za to 100% kontaktu z klientem od strony odbiorów). Czy ew. mógłby mi Pan doradzić co można zawrzeć w praktycznym podejściu ?

Mam także pytanie czy ew. ma Pan dostęp lub wie Pan gdzie mogę znaleźć logistykę dystrybucji w praktycznym ujęciu SAPa ? Chodzi mi o jakiś artykuł, który porusza te tematykę.
Jedyny jaki znalazłem to "Realizacja procesów logistyki dystrybucji z zastosowaniem systemu SAP ERP" auturostwa Pani Szkody.

Będę wdzięczny za pomoc raz jeszcze!
Ostatnio zmieniany: 5 lata 11 miesiąc temu przez endriu875.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Projekt inżynierski - analiza realizacji procesu.. 5 lata 11 miesiąc temu #9124

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

szczerze mówiąc nie jestem do końca pewien czy dobrze rozumiem Pana problem, (Brak bezpośredniego kontaktu z klientem od strony sprzedaży, za to 100% kontaktu z klientem od strony odbiorów). Czy firma-córka realizuje zamówienia tylko i wyłącznie dla firmy-matki? Być może w takim przypadku warto się pokusić o zbadanie wybranych wskaźników logistycznych? Polecam artykuł Szymona Strojnego Wskaźniki logistyczne w przedsiębiorstwach działających w Polsce...
Generalnie jednak wybór problemu badawczego powinien Pan uzgodnić z promotorem.
W artykule Macieja Szkody jest zgromadzona bibliografia, może warto w pierwszej kolejności spróbować sięgnąć do tych źródeł?

Pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.091 s.