Zaloguj się
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nowa firma - wyzwanie logistyczne - jak to zrobic?

Nowa firma - wyzwanie logistyczne - jak to zrobic? 7 lata 5 miesiąc temu #7986

  • pantoniak
  • pantoniak Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Witam serdecznie,

Moja firma rozpoczyna handel kilkoma artykułami FMCG. Zdałem sobie sprawę, że logistyka to podstawa, a w temacie jestem zielony. Proszę o pomoc:

Jako, że jestem pośrednikiem kupującym towar u producenta i sprzedającym swoim klientom i nie posiadam zbyt dużego magazynu, chciałbym by towar jechał bezpośrednio od producenta do mojego klienta.
Pytanie 1: jeśli zlecę producentowi wysłanie towaru do klienta, pozna kto jest moim odbiorcą. Jak tego uniknąć? Czy skorzystanie z usług centrum logistycznego to jedyne wyjście? Producent > centrum logistyczne > mój klient

Pytanie 2: Jak to jest możliwe, że w internecie ludzie kupują towary które są tańsze kilka groszy niż w sklepie (np środki czystości, kosmetyki) i robią to choć koszt przesyłki jest często większy niż wartość towaru? Czy dobrze rozumuję, że w dzisiejszych czasach ludzie kupują w internecie np płyn do naczyń i jego przesyłka przez pół polski jest na tyle tania, że to sie opłaca obu stronom transakcji?

Pytanie 3: Zamierzam sprzedawać produkty do czyszczenia. Super jeśli odbiorca zamawia odrazu całą paletę - wtedy to dla mnie opłacalny biznes. Ale jak skoordynować logistykę by opłacało się wysyłać pojedyńcze sztuki o wartości kilku złotych lub 10-30 kg paczki. Chodzi o wysyłkę z centrum logistycznego do poszczególnych odbiorców w całym kraju. Przecież to już się dzieje.

Dziękuję i pozdrawiam,
Paweł Antoniak
Ostatnio zmieniany: 7 lata 5 miesiąc temu przez pantoniak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Nowa firma - wyzwanie logistyczne - jak to zrobic? 7 lata 4 miesiąc temu #8008

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3688
  • Otrzymane podziękowania: 200
  • Oklaski: 159
Witam,

obawiam się, że nie ma jednej złotej recepty na prowadzenie biznesu. Know-how i opracowanie biznes planu, uwzględniającego ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej leży właśnie po stronie przedsiębiorcy. Może warto zająć się sprzedażą hurtową tego asortymentu albo założyć e-sklep, który będzie pośredniczył w sprzedaży detalicznej? Podsumowując - to właśnie przedsiębiorca powinien znać sposoby i metody takiego prowadzenia działalności, aby biznes był opłacalny przy zachowaniu jakości i bezpieczeństwa transakcji.

Życzę powodzenia i pozdrawiam
ŁP
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.084 s.