logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Identyfikacja uwarunkowań spedycji międzynarodowej

Identyfikacja uwarunkowań spedycji międzynarodowej 2 lata 1 tydzień temu #8354

  • Nuttzz
  • Nuttzz Avatar
  • Offline
  • Fresh Boarder
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Witam!
Muszę zebrać trochę informacji na temat 'Identyfikacja uwarunkowań spedycji międzynarodowej'. Mógłby mi ktoś wypunktować do czego muszę się zabrać? Na co zwrócić uwagę? Prawdę mówiąc w internecie nie widzę dużo informacji, być może źle rozumiem pytanie..

EDIT: Czy w tym zagadnieniu chodzi o warunki spedycyjne FIATA?
Ostatnio zmieniany: 2 lata 1 tydzień temu przez Nuttzz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Identyfikacja uwarunkowań spedycji międzynarodowej 1 rok 11 miesiąc temu #8386

  • Lukasz
  • Lukasz Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 3375
  • Otrzymane podziękowania: 164
  • Oklaski: 144
Witam,

wg mnie w tym przypadku należy wiedzieć czym się charakteryzuje spedycja międzynarodowa, czyli np.
- co powinno zawierać zlecenie spedycyjne,
- jakie są podstawowe dokumenty dla tego typu spedycji,
- jak kształtuje się odpowiedzialność stron umowy spedycji,
- jaki jest charakter prawny umowy spedycji w innych krajach, itd.

Potrzebnych informacji można poszukać np. w następujących książkach:
- Andrzejczyk P., Koliński A., Foltyński M., Hajdul M., Stajniak M., Organizacja i monitorowanie procesów transportowych, Poznań 2015,
- Marciniak-Neider D., Neider J., Podręcznik spedytora, Gdynia 2003,
- Neider J., Transport międzynarodowy, wyd. II, Warszawa 2012,
- Załoga E., Milewski D., Spedycja. Procesy i usługi, Szczecin 2004,
- Gołembska E., Logistyka międzynarodowa w teorii i praktyce, Poznań 2004,
- Stajniak M., Hajdul M., Foltyński M., Krupa A., Transport i spedycja, Poznań 2007.

Ponadto warto zajrzeć do artykułów na ten temat opublikowanych na tym portalu.

Dokumentami opracowanymi przez FIATA są: FCR, FBL, FCT, FWB, FWR, SDT, SIC i FFL. Wystawiać te dokumenty i używać ich mogą jedynie członkowie organizacji wchodzących w skład FIATA, w szczególności spedytorzy należący do takich organizacji i skupieni w FIATA.
Czyli w przypadku ogólnej charakterystyki spedycji międzynarodowej należałoby spojrzeć na to zagadnienie z nieco szerszej perspektywy.

Pozdrawiam
ŁP
Ostatnio zmieniany: 1 rok 11 miesiąc temu przez Lukasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.409 s.

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Raben zwiększa udziały we Włoszech

Raben zwiększa udziały we Włoszech

Na mocy porozumienia w sprawie zacieśnienia współpracy pomiędzy Grupą Raben a firmą Sittam, w lipcu...

Czeski i polski Senat w Porcie Gdańsk

Czeski i polski Senat w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk gościł parlamentarzystów z Czech, marszałka Senatu RP oraz wojewodę pomorskiego. Podczas spotkania zaprezentowany...

Jak usprawnić sklep internetowy?

Jak usprawnić sklep internetowy?

Silna konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi sprawia, że klienci są coraz bardziej wymagający i coraz mniej...

Statystyki forum

  • Łącznie użytkowników: 15.06k
  • Najnowszy użytkownik: Bagieta997
  • Łącznie postów: 8399
  • Łącznie wątków: 3173
  • Łącznie Sekcji: 2
  • Łącznie Kategorii: 12
  • Otwartych Dzisiaj: 0
  • Otwartych Wczoraj: 1
  • Odpowiedzi Dzisiaj: 0
  • Odpowiedzi Wczoraj: 0

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Zapisz się do newslettera

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj