Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Branża kolejowa wjedzie na nowe tory. Pomoże jej w tym druk 3D

Europejski transport kolejowy stanął w obliczu ogromnego wyzwania. Musi zmierzyć się z koniecznością obsłużenia większej liczby pasażerów taniej, szybciej, ciszej i bardziej ekologicznie. Komisja Europejska uruchomiła fundusze na prace nad nowymi rozwiązaniami, które pomogą w realizacji tego celu. Część producentów już wprowadza innowacje. Na co stawiają?

Cicha rewolucja - Europosłowie przegłosowali tachografy w busach

Podczas gdy wciąż trwa dyskusja wokół regulacji nazwanych pakietem mobilności, medialnie pominięty został fakt, że oprócz transportu ciężkiego, europosłowie zajęli się także pojazdami poniżej 3,5 tony. Parlament przyjął bowiem zmiany w Rozporządzeniu 561/2006. Co to oznacza? Regulacje dotyczące czasu prowadzenia busów, odbierania odpoczynków i przerw, wcześniej wymagane jedynie dla ciężarówek, będą miały zastosowanie do wszystkich samochodów o DMC powyżej 2,4 tony wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie drogowym. Takich wymogów nie da się spełnić bez tachografu na pokładzie busa. A to zmiana rewolucyjna, która przez kabotaż i delegowanie została zepchnięta na boczny tor.

Bruksela zagłosowała przeciwko polskim przewoźnikom

Parlament Europejski przyjął tzw. pakiet mobilności. Jest to kolejny, przedostatni już krok, w drodze do ostatecznego przyjęcia kluczowych zmian w trzech bardzo istotnych obszarach sektora transportu, czyli: zasad delegowania kierowców, czasu jazdy, przerw i odpoczynków oraz dostępu do rynku przewozów (kabotaż).

Fracht FWO Polska dostarcza 129-tonowe urządzenia na budowę nowego bloku energetycznego na Żeraniu

Jak szybko, sprawnie i just-in-time zorganizować transport urządzeń o łącznej wadze 129 ton? Przed takim zadaniem stanął Dział Project Cargo Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, obsługujący polskie i międzynarodowe koncerny z branży przemysłowej i energetycznej. W marcu dostarczył właśnie taki ładunek na budowę nowego bloku energetycznego w Elektrociepłowni Żerań w Warszawie z zakładu produkcyjnego w Opolu.

Omega Pilzno planuje transport z PTV Map&Guide

Największe przedsiębiorstwo transportowo-logistyczne z Podkarpacia, Omega Pilzno Godawski & Godawski Sp. z o.o., zdecydowało się na wdrożenie Map&Guide firmy PTV. System wspiera codzienną pracę planistów transportu, umożliwiając im bardzo precyzyjne określenie kosztów przejazdu i tym samym wyznaczenie optymalnej trasy przejazdu.

Jeden dostawca tachografów z Europy to za mało

Spotkanie w ramach CORTE, The Confederation of Organisations in Road Transport Enforcement, ujawniło szereg wątpliwości związanych z wdrożeniem tachografów nowej generacji. Ich instalowanie w nowych fabrycznie pojazdach zaplanowano na połowę czerwca br. Pozostałe samochody, zgodnie z pomysłem europosłów, powinny być wyposażone w inteligentne rejestratory do 2034 roku.

Subskrybuj to źródło RSS