Zaloguj się

AKTUALNOŚCI: transport i spedycja

Czwarta zmiana - cyfrowa jednostka do zadań specjalnych

Powstał, by usprawnić walkę inspektorów transportu drogowego z manipulacjami czasem pracy kierowców zawodowych. Ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo na drodze. Nie ma wątpliwości, że jest potrzebny. Jednak, czy tak częste ulepszanie go ma sens? Tachograf cyfrowy, bo o nim mowa, nazywany teraz inteligentnym, od 15 czerwca ma być montowany we wszystkich nowych pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony. To już czwarta modyfikacja cyfrowego urządzenia. Czy teraz dzięki smart tacho skończy się wreszcie era jazdy na wyłączniku?

E-busy na europejskim rynku - konkurencja coraz bardziej zaciekła

Chiński rynek autobusów miejskich jest bliski nasycenia, dlatego tamtejsi producenci coraz śmielej patrzą na Europę, a jest o co walczyć. Oczekuje się, że globalny rynek autobusów elektrycznych urośnie do 2025 roku do ponad 160 tys. sztuk rocznie. Dla porównania: obecnie na całym świecie jest około 400 tys. elektrycznych autobusów, 99 proc. w Chinach, a większość spośród pozostałych - około 2,2 tys. jeździ po Europie. Perspektywy są wielkie, a europejscy producenci nie mają zamiaru oddać tak wartościowego rynku bez walki.

Automatyzacja i analiza danych przyszłością transportu?

Optymalizacja procesów, redukcja obciążeń administracyjnych czy zwiększenie przepływu pracy to główne powody inwestycji w rozwiązania zaawansowane technologicznie. W osiągnięciu tych celów ma pomóc postępująca automatyzacja i cyfryzacja, a także wykorzystanie w branży transportowej Big Data.

Tacho ewolucja, czyli tarczki do lamusa

Wygląda tak samo jak cyfrowy. Działa podobnie. Ma kilka nowości, ale nie rewolucyjnych. Dlaczego nazywamy go smart i budzi takie emocje wśród kierowców i przewoźników? Mowa o tak zwanym inteligentnym tachografie, który już niebawem będzie jedynym urządzeniem rejestrującym czas pracy w nowych pojazdach. To kolejna, trzecia już modyfikacja tacho cyfrowego w ostatnich latach. Po co te zmiany i czy wszyscy są na nie gotowi?

Bridgestone weźmie udział w międzynarodowej misji eksploracji kosmosu z agencją JAXA i firmą Toyota

Firma Bridgestone Corporation, Japońska Agencja Kosmiczna (JAXA1) i firma Toyota Motor Corporation (Toyota) wezmą udział w międzynarodowej misji eksploracji kosmosu. Jej celem jest rozszerzenie działalności człowieka i rozwój w dziedzinie badań kosmosu. Zaangażowanie Bridgestone będzie polegać na prowadzeniu badań nad charakterystyką opon, które mają zostać wykorzystane w załogowych ciśnieniowych łazikach2, zapewniając ich lepszy kontakt z powierzchnią Księżyca.

W Poznaniu pracownicy Poczty Polskiej testują auta elektryczne o ładowności powyżej 800 kg

Pocztowcy z Poznania testują jeden z najnowocześniejszych samochodów elektrycznych o ładowności powyżej 800 kg. Testy rozpoczęły się w lutym i potrwają do końca maja br. Narodowy operator pocztowy przygotowuje się do pierwszych zakupów aut elektrycznych, które jeszcze w tym roku mają się znaleźć w jego flocie.

Subskrybuj to źródło RSS