Zaloguj się

AKTUALNOŚCI BRANŻOWE

UTA Edenred powiększa sieć dostępnych stacj paliw

UTA Edenred, wiodący dostawca usług wspierających mobilność w Europie i spółka należąca do Edenred, rozszerzyła współpracę z Shell dodając do swojej sieci punktów akceptacji kolejne 500 stacji Shell w Niemczech, ze skutkiem od 1 września. Dzięki tej umowie posiadacze UTA Card mają dostęp do całej sieci Shell w Niemczech, obejmującej 1950 stacji paliw.

Polska elektromobilność na tle Europy

Mniej niż 4 lata dzielą Polskę od osiągnięcia poziomu rejestracji samochodów całkowicie elektrycznych odnotowywanego obecnie średnio w Unii Europejskiej – wynika z najnowszej edycji cyklicznego raportu PSNM oraz F5A „Polish EV Outlook”. Punktem krytycznym dla polskiego rynku będzie rok 2026 – ostatni okres obowiązywania dofinansowania ze środków publicznych. Jak elektromobilność w Polsce będzie się rozwijać w kolejnych latach?

Rohlig SUUS Logistics w Panattoni Park Szczecin Trzebusz II

Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, wynajął blisko 15 500 m kw. w Panattoni Park Szczecin Trzebusz II firmie Rohlig SUUS Logistics. Operator logistyczny wprowadzi się do pierwszego budynku kompleksu o powierzchni 25 500 m kw., którego budowa ruszyła w sierpniu 2025 roku.

Koszty paliwa a przewoźnicy

Paliwo jest głównym kosztem firm transportowych. Z danych TLP (Transport i Logistyka Polska) wynika, że stanowi on ponad 40 proc. wszystkich wydatków sektora transportowego. Przewyższa nawet o 1/3 - koszt wynagrodzeń[1]. Podwyżki, dynamika rynkowa i presja konkurencji wymagają od przewoźników zmiany podejścia do tankowania. Eksperci podkreślają, że kluczem do oszczędności na paliwie jest efektywna współpraca firm z branży Transportu, Spedycji i Logistyki oraz kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy, a także przemyślana strategia paliwowa, która obecnie nie może powstać bez wsparcia technologii.

Branża TSL na celowniku hakerów

W 2024 roku resort cyfryzacji odnotował prawie 630 tys. zgłoszeń naruszeń bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych – o 60 proc. więcej niż rok wcześniej[1]. W 2025 roku każdego dnia odnotowywanych jest średnio 300 prób włamań wymierzonych w kluczowe sektory gospodarki, w tym transport i logistykę. Coraz częściej mają miejsce incydenty uderzające w infrastrukturę krytyczną oraz w łańcuchy dostaw. Mogą one prowadzić m.in. do zakłóceń w transporcie towarów, opóźnień i utraty wrażliwych danych. Szczególnie alarmujące jest to, że skuteczność detekcji cyberzagrożeń w sektorze TSL wynosi zaledwie 10 proc., co oznacza, że większość ataków pozostaje niewykryta[2]. Eksperci zwracają uwagę, jak ważne jest stałe wzmacnianie procedur bezpieczeństwa.

Subskrybuj to źródło RSS