Dzięki rozwojowi handlu elektronicznego, firmy kurierskie mogą być spokojne o zapotrzebowanie na ich usługi. Pracy z pewnością nie zabraknie. Problemem może być jednak możliwość spełnienia wymagań dzisiejszego rynku. Jak radzą sobie z nimi firmy kurierskie? Jakie nowe wyzwania czekają branżę KEP w 2019 roku? -
odpowiada Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska
Podczas realizacji międzynarodowego przewozu towarów z miejscem dostawy we Francji, kierowca został zatrzymany przez blokadę drogową w ramach akcji protestacyjnej na jednej z autostrad. Zatrzymanie pojazdu nastąpiło w sposób nagły, niedający się przewidzieć. Skutkiem postoju było jednodniowe opóźnienie na miejscu załadunku, przez co zleceniodawca chce obciążyć Przewoźnika kwotą 10.000 euro. Jednocześnie kierowca przekroczył przewidziany czas pracy, co zostało odnotowanie w tachografie zamontowanym w pojeździe.
Czy w takiej sytuacji Przewoźnik jest zobowiązany do zapłaty kwoty we wskazanej wyżej wysokości oraz czy istnieje ryzyko nałożenia mandatu przez odpowiednią inspekcję drogową w zakresie przekroczenia czasu pracy przez kierowcę?