Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Paczkomaty - innowacyjne rozwiązanie na rynku usług logistycznych

Artykuł ma na celu prezentację rozwiązania, które w ciągu ostatnich dwóch lat zyskało na rynku usług logistycznych miano „rewolucyjnego”. Mowa o paczkomatach - uniwersalnym systemie całodobowych skrzynek do obsługi przesyłek wprowadzonym w 2009 r. przez firmę InPost. W pracy przedstawiono specyfikę sektora TSL (w tym branży KEP) i wskazano na czynniki determinujące zdobycie przewagi konkurencyjnej na tym dynamicznie zmieniającym się rynku, podkreślając iż innowacyjność jest jednym z najistotniejszych. Nowatorski charakter paczko matów skłania do podjęcia próby ich charakterystyki oraz wskazania korzyści osiąganych przez uczestników tego niekonwencjonalnego systemu. Jednocześnie podkreśla się, iż obiektywna ocena paczkomatów pozostaje sprawą otwartą, z uwagi na konieczność przeprowadzenia badań w zakresie ich wpływu na efektywność przedsiębiorstwa oraz poziom satysfakcji klientów.

Wybrane aspekty badania wydajności procesu komisjonowania

Skrócenie czasu obsługi ładunków w łańcuchu dostaw jest priorytetowym zadaniem niemal każdego przedsiębiorstwa z branży logistycznej. Umożliwia to szybką reakcję na zmiany zapotrzebowań klientów, a tym samym sprostanie ich oczekiwaniom. Niezwykle istotną rolę w tym zakresie pełnią obiekty logistyczne typu centra dystrybucyjne czy obiekty magazynowe będące jego ogniwami.

Koopetycja jako kierunek rozwoju współczesnych procesów konkurencji jakości usług logistycznych

 

 

 

Dynamiczny rozwój usług logistycznych w coraz bardziej złożonym, globalnym środowisku gospodarczym powoduje, iż nie ma miejsca na błędy. Sprawność współpracy z partnerami w ramach realizowanych procesów gospodarczych związanych z przepływem ładunków i informacji, nigdy nie była tak ważna jak obecnie.

Analiza rynku i prognozowanie popytu jako niezbędne działania dla prawidłowego funkcjonowania logistyki

Celem analizy rynku jest rozpoznanie możliwości i warunków rozwoju działalności gospodarczej znajdującej się w polu zainteresowania przedsiębiorstwa. Głównym obiektem analizy jest uprzednio poprawnie zdefiniowany rynek, na którym działalność ta jest lub ma być prowadzona. Im większą zmiennością cechuje się dotychczasowy rynek oraz im większe są aspiracje rozwoju, tym szersze pole rynkowe trzeba przyjąć jako płaszczyznę odniesienia dla analizy marketingowej sytuacji przedsiębiorstwa.

Rola koncepcji zarządzania ryzykiem i zarządzania ciągłością działania w kształtowaniu adaptacyjnych łańcuchów dostaw

Problematyka ryzyka coraz częściej staje się przedmiotem rozważań prowadzonych zarówno w praktyce gospodarczej jak i na płaszczyźnie naukowej. Przyczynami tego typu sytuacji są obserwowane w XXI wieku gwałtownie rozchodzące się wzdłuż łańcuchów dostaw zakłócenia.

Porównanie metod oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - case study

Proces wyboru i oceny dostawców jest jednym z najważniejszych aspektów działania przedsiębiorstwa, ponieważ skupia się na obszarze zaopatrzenia w sposób szczegółowy. W przeszłości wiele firm stosowało standardowe reguły przy wyborze dostawców, a brak dokładnej oceny prowadził do popełniania wielu błędów decyzyjnych.

Subskrybuj to źródło RSS