Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych jako narzędzia wspomagającego zarządzanie zapasami i planowanie popytu na przykładzie przedsiębiorstwa dystrybucyjnego

Celem niniejszej pracy było wykazanie możliwości zastosowania metod sztucznej inteligencji, a w szczególności sztucznych sieci neuronowych do prognozowania popytu w centrum dystrybucyjnym firmy IMI International sp. z o. o. w Olewinie. Wyniki uzyskane z zastosowania utworzonego modelu porównano z wynikami osiąganymi przy użyciu klasycznych metod prognozowania.

Informatyczne wspomaganie procesu eksploatacji wojskowych statków powietrznych

W artykule została przedstawiona analiza systemów informatycznych opracowanych w Instytucie Technicznym Wojsk Lotniczych przeznaczonych do wspomagania procesu eksploatacji wojskowych statków powietrznych w zakresie zarządzania procesem użytkowania i obsługiwania oraz zarządzania zapasami i prowadzenia gospodarki materiałowej. Dla każdego systemu informatycznego została przedstawiona konfiguracja systemu, jego przeznaczenie i zakres zbieranych informacji.

Współczesny układ wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych

W artykule przedstawiona została tematyka związana z kompleksową oceną wielowariantowego projektowania obiektów logistycznych. Zaproponowano układ nowych parametrów ekonomicznych oraz nowych mierników oceny, które stanowią konieczne uzupełnienie układu wartości oceny kompleksowej obiektów logistycznych. Podano przyczyny i celowość wprowadzenia tych parametrów, zaproponowano ich nazwy (wraz z ujęciem leksykalnych przyczynek propozycji) oraz podano wzory służące obliczaniu ich wartości.

Ujęcia teoretyczne usług logistycznych

Artykuł przedstawia cele, funkcje i rodzaje usług logistycznych, jak również skupia się na trendzie mającym coraz większe znaczenie w świadczeniu nowoczesnych usług logistycznych, a mianowicie outsourcingu owych usług. Szczególną uwagę zwrócono na rozwój segmentu usług outsourcingowych oraz na wady i zalety tego typu działalności.

Pojęcie i segmentacja klientów we współczesnej logistyce

Działalność podmiotów gospodarczych ściśle uzależnia się od klientów, gdyż „...we współczesnej gospodarce klient jest głównym „motorem” funkcjonujących przedsiębiorstw. To on decyduje poprzez nabywanie produktów - czy dane podmioty gospodarcze mają rację bytu”2. „Firma, która nie ma klientów, nie może funkcjonować. Ci, którzy nie potrafią rozpoznać potrzeb i oczekiwań klientów, nie przetrwają na rynku - prędzej czy później odejdą w zapomnienie”.3 Mając na uwadze wartość klientów, w ostatnich latach zauważa się duże zmiany w ich postrzeganiu. Nie traktuje się ich jak wrogów zajmujących czas, ale jak partnerów, członków zespołu, aktywnych twórców przeszłości, teraźniejszości i przyszłości organizacji.
Subskrybuj to źródło RSS