Zaloguj się

WIEDZA: logistyka

Algorytm symulacji w procesie lokalizacji centrum logistycznego na przykładzie polski

W artykule przedstawiono przykład kolejnych kroków symulacji w procesie lokalizacji centrum logistycznego, służących do optymalizacji globalnych kosztów logistycznych, które uwzględniają wielkość przepływów towarowych, długość trasy transportowanego towaru, kierunki przepływów towarowych oraz lokalizację centrum logistycznego uwzględniającą przebieg głównych korytarzy transportowych

Działania operatorów logistycznych w zintegrowanym łańcuchu dostaw

Przemiany gospodarcze i społeczne, które następowały po drugiej wojnie światowej, przyczyniły się do dynamicznego rozwoju sektora usług. Rosnącej roli tego sektora towarzyszą zmieniające się warunki funkcjonowania firm usługowych i produkcyjnych. W wyniku nasilającej się konkurencji, pojawiania się nowych technologii, coraz większego zapotrzebowania na wykwalifikowaną siłę roboczą oraz rosnących wymagań klientów przedsiębiorstwa są zmuszone do szukania innowacyjnych koncepcji, mogących uczynić ich działalność bardziej efektywną.

Procesowej, Materiałowej i Fizyki Stosowanej Politechnika Częstochowska,

Sformułowanie odpowiedniej polityki obsługi klienta, który zapewnia maksymalizację zadowolenia odbiorców musi odpowiadać realnym potrzebom klientów i być oparte na wiarygodnych informacjach o oczekiwaniach ze strony nabywców. W prezentowanym referacie przedstawiono wyniki badań ankietowych poziomu satysfakcji klienta, przeprowadzonych przez przedsiębiorstwo hutnicze.

Wybrane problemy projektowania obiektów i procesów w systemach logistycznych

Streszczenie: W referacie omówiono cztery różne zagadnienia wykraczające poza rutynowe projektowanie obiektów logistycznych (problem czwarty), budzą kontrowersje (problem trzeci) lub nie zostały jeszcze opracowane (problem pierwszy i drugi). Pierwsze zagadnienie dotyczy wzbogacenia funkcji magazynowych o konfekcjonowanie wyrobów w wyniku jego decentralizacji. Podano schematy graficzne wariantowej lokalizacji konfekcjonowania oraz formułę obliczeniową dla sprawdzenia efektów decentralizacji.

Wpływ uzupełniania zapasów paliwa na morzu na autonomiczność okrętu

Paliwo okrętowe jest środkiem materiałowym, który w każdych warunkach działań jednostki pływającej na morzu jest zużywany w ilościach masowych. Tankowanie na morzu realizowane jest przez okręty wsparcia logistycznego takie jak zbiornikowce oraz uniwersalne zaopatrzeniowce. Zdolność do korzystania ze wsparcia okrętów logistycznych jest podstawowym standardem, jaki musi być spełniony przez okręty delegowane do współpracy w ramach Wielonarodowych Sił Morskich NATO. Zdolność do uzupełniania zapasów paliwa jest jednym z podstawowych czynników wydłużających czas pobytu okrętu w rejonie realizacji zadań.

Analiza logistycznych aspektów transferu technologii

Jednym z elementów charakteryzujących rozwój rynku światowego w ostatnich kilkudziesięciu latach jest nasilający się proces globalizacji. Stwarza on przedsiębiorstwom - obok szeregu innych efektów - niespotykane dotąd możliwości ekspansji rynkowej oraz przestrzennej lokalizacji procesów produkcyjnych. Przełamanie wielu istniejących dotychczas barier pozwoliło np. na rozwój bazy produkcyjnej w miejscach o strategicznym znaczeniu z punktu widzenia ekonomii procesów logistycznych lub też w obszarach, na których koszt siły roboczej jest niski.

Teoretyczne podstawy funkcjonowania łańcuchów logistycznych

Logistyka przenika wszystkie sfery działalności gospodarczej i jest niezbędnym uczestnikiem przepływów wewnątrz przedsiębiorstwa oraz miedzy przedsiębiorstwami, niezależnie od odległości. Według J. Grajnerta, St. Kwaśniowskiego i T. Nowakowskiego zadaniem logistyki jest badanie przepływu dóbr rzeczowych w otoczeniu rynkowym, które stanowi podstawę budowania sprzężeń zwrotnych, umożliwiających odpowiednią, pod kątem efektywności ekonomicznej, sprawność ich przepływu.

Jakość dostaw: rozwój i znaczenie koncepcji

W artykule przedstawiono w sposób syntetyczny rozwój znaczenia jakości dostaw, jego główne fazy wraz z kontekstem organizacji produkcji i zarządzania jakością. We wczesnych etapach kształtowania, pojęcie jakości dostaw rozwijało się i postępowało razem z rozwojem przedsiębiorczości, produkcji i zarządzania w organizacji. Znaczny postęp w rozumieniu pojęcia obserwowany jest we współczesnych koncepcjach zarządzania jakością takich jak Total Quality Management, czy Lean Manufacturing. Dodatkowym aspektem sprzyjającym rozwojowi koncepcji jakości dostaw jest standaryzacja i powszechne zastosowanie norm w wymianie handlowej. Wszystko to ma wpływ na rozumienie jakości dostaw w dzisiejszej praktyce gospodarczej.
Subskrybuj to źródło RSS