Zaloguj się

WIEDZA: raporty i analizy

Polska wersja raportu Prologis: "E-Commerce i Nowy Model Popytu na Nieruchomości Logistyczne"

Rosnąca popularność e-commerce, zmienia sposób działania branży detalicznej oraz logistycznej. Trend ten wpływa na wszystkie aspekty działania sektora detalicznego, w tym na strategiczną lokalizację centrów obsługi zamówień oraz na łączną powierzchnię zajmowanych nieruchomości. Sprzedaż generowana przez sektor e-commerce rośnie o 20% rocznie. Przewiduje się, że w tym roku osiągnie ona globalnie wartość 750 mld dolarów. Ten wzrost jest ważnym, nowym czynnikiem stymulującym popyt na nieruchomości logistyczne, gdyż tradycyjna działalność dystrybucyjna (dostawa do sklepów) ustępuje miejsca centrom realizacji zamówień (bezpośrednia dostawa do klienta). Poszukując sposobów na zwiększenie swej rentowności, zróżnicowanie oferty oraz skrócenie czasu wprowadzenia produktów na rynek, firmy sektora e-commerce coraz częściej postrzegają swe obiekty logistyczne jako jeden z czynników umożliwiających zwiększenie przychodów.

Raport Cushman & Wakefield - Marketbeat Polska - wiosna 2014

Niniejszy raport o rynku nieruchomości "Marketbeat - wiosna 2014", został przygotowany przez Dział Marketingu we współpracy z Działem Wycen i Doradztwa Cushman & Wakefield. Eksperci firmy podsumowali polski rynek powierzchni biurowych, handlowych, magazynowych i hotelowych w 2013 r.

Programy komputerowe wspomagające eksploatacje maszyn - tendencje rozwojowe

W artykule tym przedstawiono tendencje rozwojowe programów klasy CMMS. Funkcje programów CMMS (Computerised Maintenance Management Systems) ulegają rozszerzeniu, w wyniku czego coraz większy obszar działalności przedsiębiorstwa jest objęty ich zakresem. Z jednej strony daje to możliwość kontroli kosztów, nakładów pracy i podejmowania racjonalnych decyzji; z drugiej jednak strony może utrudniać elastyczne reagowanie na problemy, czy wydłużyć czas wdrożenia. Dlatego właściwa koncepcja takiego oprogramowania jest kluczowa dla uzyskania efektów oczekiwanych przez użytkowników.

System zarządzania w magazynowaniu paliw płynnych

Zintegrowane systemy zarządzania organizacją wywodzą się z filozofii TQM (ang.Total Quality Management), czyli kompleksowego zarządzania jakością. Podstawą założenia TQM jest uwzględnienie w zarządzaniu działalnością organizacji wszystkich podsystemów i elementów składających się na zintegrowany system zarządzania. Praktyczną realizacją TQM jest wydzielenie z ogólnego systemu zarządzania elementów zarządzania przy zastosowaniu kryterium wspólnych cech. Elementami tymi, tworzącymi podsystemy są: system zarządzania jakością, system zarządzania środowiskiem oraz system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.

Zaangażowany pracownik - wyzwaniem dla współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi

W chwili obecnej nikt nie kwestionuje znaczenia zasobów ludzkich w działalności przedsiębiorstwa. Podkreśla się ich wpływ na pozycję konkurencyjną, uzyskiwane wyniki, a w konsekwencji na sukces lub porażkę podmiotu gospodarującego. Pracownicy są wielką wartością każdego przedsiębiorstwa. Jednak samo posiadanie odpowiedniej liczby personelu, nawet o odpowiednich kwalifikacjach nie wystarcza.

Subskrybuj to źródło RSS