logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
W artykule zarysowano możliwości wykorzystania programu WinQSB QSS do modelowania sieci obsługowych. Celem takiego modelowania może być usprawnienie obsługi dokonywanej w ramach sieci. Sieć składa się z wielu węzłów powiązanych ze sobą. Wyniki symulacji mogą być podstawą do działań usprawniających pracę poszczególnych węzłów obsługowych jak i całej sieci. Technika symulacyjna w tych i innych przypadkach jest bardzo wygodna gdyż nie ingeruje bezpośrednio w proces obsługi logistycznej jak i w same obiekty. Zwrócono uwagę na jakość modelu symulacyjnego i konieczność jego weryfikowania celem potwierdzenia zgodności.
Czytaj więcej... 0
W pracy przedstawiono zasadę realizacji koncepcji Bezwzględnego Ruchomego Odstępu Blokowego w istniejących systemach sterowania ruchem opartych na odcinkach izolowanych i sygnalizacji przytorowej. Przedstawione scenariusze operacyjne omawiające ruch pociągów zarówno tych wyposażonych jak i niewyposażonych w system radiowy umożliwiający prowadzenie w oparciu o metodę ROBB pokazują że przy widocznej poprawie przepustowości zastosowana nowa metoda prowadzenia ruchu nie obniża wymaganych w tym zakresie wymagań bezpieczeństwa.
Czytaj więcej... 0
Artykuł zawiera opis i charakterystykę układów sterowania zawierających moduły telemetryczne. Bezprzewodowy przesył danych pomiarowych jest nierozerwalnie związany są z rozproszonymi systemami pomiarowymi. Zastosowanie sieci komputerowych do sterowania układów automatyki przemysłowej, tworzy nowoczesny system nadzoru i kontroli, który w bardzo znacznym stopniu usprawnia i optymalizuje proces produkcyjny.
Czytaj więcej... 0
Wstęp Łączna powierzchnia akwenów morskich państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wynosi około 4 324 782 km². Część z nich ma ograniczone możliwości wymiany wody z oceanem światowym, co sprawia, że są one szczególnie wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia pochodzące zarówno ze statków jak i spływające rzekami z lądu. Trudna do ochrony przed zanieczyszczeniami ropą naftową i artykułami ropopochodnymi linia brzegowa wymienionych państw ma łączną długość ponad 70 000 km. Wody europejskie należą do akwenów o największym natężeniu ruchu statków przy jednocześnie dynamicznie rozwijającym się wykorzystaniu przemysłowym akwenów przybrzeżnych (przemysł wydobywczy i energetyka wiatrowa).
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono aktualnie wykorzystywane metody lokalizacji pojazdów kolejowych oparte o regułę „stałego odstępu blokowego - SOB” oraz nowe metody lokalizacji pojazdów umożliwiające wdrożenie zasady „ruchomego odstępu blokowego - ROB” wykorzystującej informacje pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej klasy GNSS (Global Navigation Satellite System).
Czytaj więcej... 0
Streszczenie: W referacie przedstawiono założenia i ideę procesu sterowania ruchem kolejowym opartego o zasadę ruchomego odstępu blokowego i wykorzystującego jako źródło informacji o położeniu pojazdów kolejowych dane pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej. (tzw.
Czytaj więcej... 0
Badania te mają też bezpośrednie przełożenie na praktyczne zastosowania w regulacji ruchem aglomeracjach miejskich. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki badań dotyczące modelu struktur danych oraz interfejsu GUI do bazy danych dla systemu wspomagającego projektowanie planów świateł z wykorzystaniem programowania urządzeń sterujących zainstalowanych na skrzyżowaniach.
Czytaj więcej... 0
W artykule zostanie przedstawiona analiza i symulacja produkcji w systemie o złożonej strukturze produkcyjnej umożliwiające planowanie przepływu produkcji w systemie z ograniczeniami zasobowymi. Przy planowaniu produkcji w takich strukturach warto wspomóc się Teorią Ograniczeń, która dostarcza wiedzy umożliwiającej racjonalne wykorzystanie dostępnych zasobów. Wiedza ta pozwala wykryć ograniczenie i dostarcza metody pozwalające koncentrować się na ograniczeniach oraz skutecznie zarządzać tymi ograniczeniami.
Czytaj więcej... 0
Rozwój systemów i usług radiokomunikacji analogowo - cyfrowej pozwolił na zastosowanie jej w żegludze morskiej i śródlądowej. Systemy cyfrowego przetwarzania danych oraz systemy radiotelefoniczne umożliwiają niezawodny kontakt statków z lądem, a także bezpośrednie połączenia z innymi statkami będącymi na szlakach wodnych. Kryterium bezpieczeństwa żeglugi podczas zmiennych warunków meteorologiczno nawigacyjnych, żegluga przy zbyt słabej widoczności, intensywność ruchu statków, wymusiło konieczność monitorowania ruchu jednostek oraz realizację niezawodnych transmisji danych.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono zasadę integracji danych radarowych i AIS na wskaźniku ECDIS oraz badania porównawcze wskazań GPS i AIS dla statku w ruchu.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Transport towarów niebezpiecznych z nowymi przepisami

Transport towarów niebezpiecznych z nowymi przepisami

Transport towarów niebezpiecznych musi przebiegać z zachowaniem wielu rygorystycznych wymogów. Najważniejszym dokumentem regulującym przepisy, których...

Bank innowacji logistycznych znów otwarty

Bank innowacji logistycznych znów otwarty

Masz start-up i chcesz zrewolucjonizować logistykę? Rozwiń skrzydła i wystartuj ze swoim biznesem dzięki konkursowi...

Johnston Logistics staje się Dachser Ireland

Johnston Logistics staje się Dachser Ireland

Integracja Dachser, globalnego operatora logistycznego, z firmą Johnston Logistics Ltd. dobiega końca - już niebawem...

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj