logistyka.net.pl - wortal logistyczny | logistyka | e-logistyka | TSL

       WYDAWCA            PARTNER PORTALU

   

A+ A A-
Wstęp Łączna powierzchnia akwenów morskich państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) wynosi około 4 324 782 km². Część z nich ma ograniczone możliwości wymiany wody z oceanem światowym, co sprawia, że są one szczególnie wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia pochodzące zarówno ze statków jak i spływające rzekami z lądu. Trudna do ochrony przed zanieczyszczeniami ropą naftową i artykułami ropopochodnymi linia brzegowa wymienionych państw ma łączną długość ponad 70 000 km. Wody europejskie należą do akwenów o największym natężeniu ruchu statków przy jednocześnie dynamicznie rozwijającym się wykorzystaniu przemysłowym akwenów przybrzeżnych (przemysł wydobywczy i energetyka wiatrowa).
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono aktualnie wykorzystywane metody lokalizacji pojazdów kolejowych oparte o regułę „stałego odstępu blokowego - SOB” oraz nowe metody lokalizacji pojazdów umożliwiające wdrożenie zasady „ruchomego odstępu blokowego - ROB” wykorzystującej informacje pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej klasy GNSS (Global Navigation Satellite System).
Czytaj więcej... 0
Streszczenie: W referacie przedstawiono założenia i ideę procesu sterowania ruchem kolejowym opartego o zasadę ruchomego odstępu blokowego i wykorzystującego jako źródło informacji o położeniu pojazdów kolejowych dane pochodzące z systemów nawigacji satelitarnej. (tzw.
Czytaj więcej... 0
Badania te mają też bezpośrednie przełożenie na praktyczne zastosowania w regulacji ruchem aglomeracjach miejskich. W niniejszym opracowaniu przedstawiono wyniki badań dotyczące modelu struktur danych oraz interfejsu GUI do bazy danych dla systemu wspomagającego projektowanie planów świateł z wykorzystaniem programowania urządzeń sterujących zainstalowanych na skrzyżowaniach.
Czytaj więcej... 0
W artykule zostanie przedstawiona analiza i symulacja produkcji w systemie o złożonej strukturze produkcyjnej umożliwiające planowanie przepływu produkcji w systemie z ograniczeniami zasobowymi. Przy planowaniu produkcji w takich strukturach warto wspomóc się Teorią Ograniczeń, która dostarcza wiedzy umożliwiającej racjonalne wykorzystanie dostępnych zasobów. Wiedza ta pozwala wykryć ograniczenie i dostarcza metody pozwalające koncentrować się na ograniczeniach oraz skutecznie zarządzać tymi ograniczeniami.
Czytaj więcej... 0
Rozwój systemów i usług radiokomunikacji analogowo - cyfrowej pozwolił na zastosowanie jej w żegludze morskiej i śródlądowej. Systemy cyfrowego przetwarzania danych oraz systemy radiotelefoniczne umożliwiają niezawodny kontakt statków z lądem, a także bezpośrednie połączenia z innymi statkami będącymi na szlakach wodnych. Kryterium bezpieczeństwa żeglugi podczas zmiennych warunków meteorologiczno nawigacyjnych, żegluga przy zbyt słabej widoczności, intensywność ruchu statków, wymusiło konieczność monitorowania ruchu jednostek oraz realizację niezawodnych transmisji danych.
Czytaj więcej... 0
W referacie przedstawiono zasadę integracji danych radarowych i AIS na wskaźniku ECDIS oraz badania porównawcze wskazań GPS i AIS dla statku w ruchu.
Czytaj więcej... 0
Zastosowanie technologii związanych z Internetem w dzisiejszych czasach to bardzo duża szansa dla przedsiębiorstw na odniesienie sukcesu na konkurencyjnym rynku. Wiele firm dość sceptycznie podchodzi do tego tematu. Są to przeważnie właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, którzy uważają iż stworzenie odpowiedniego systemu informatycznego musi się wiązać z ogromnymi nakładami finansowymi. Dla tych właśnie firm może być alternatywą zastosowanie oprogramowania o otwartym kodzie jakim jest baza danych MySQL czy system operacyjny DEBIAN GNU/LINUX.
Czytaj więcej... 0
Współczesne systemy sterowania ruchem kolejowym są realizowane w postaci urządzeń komputerowych. Ze względu na specyfikę urządzeń srk, muszą one spełniać ostre wymagania dotyczące bezpieczeństwa i niezawodności. W artykule poruszono zagadnienia związane z bezpieczeństwem komputerowych systemów sterowania ruchem kolejowym na przykładzie systemów samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Czytaj więcej... 0
Dyrektywa 2003/59/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Europy [1] zobowiązuje państwa członkowskie do zmiany systemu szkolenia kierowców autobusów i autokarów (od 10.09.2008 r.) oraz samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony (od 10.09.2009 r.). W przewidywanym programie szkoleń duży naciskjest położony na bezpieczeństwo na drogach, zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa.
Czytaj więcej... 0

Z ostatniej chwili

  • 1
  • 2
  • 3

Inteligentny port

Inteligentny port

Na początku kwietnia br. w Porcie Rotterdam - największym europejskim porcie morskim - rozpoczęła się...

Bridgestone weźmie udział w międzynarodowej misji eksploracji kosmosu z agencją…

Bridgestone weźmie udział w międzynarodowej misji eksploracji kosmosu z agencją JAXA i firmą Toyota

Firma Bridgestone Corporation, Japońska agencją kosmiczną (JAXA1) i firma Toyota Motor Corporation (Toyota) wezmą udział...

Polski DHL Express z najbezpieczniejszymi obiektami - kolejna jednostka otrzymuje…

Polski DHL Express z najbezpieczniejszymi obiektami - kolejna jednostka otrzymuje certyfikat TAPA

Międzynarodowe centrum logistyczne DHL Express we Wrocławiu otrzymało certyfikat najwyższego stopnia bezpieczeństwa TAPA A.

Ostatnio na forum

Ogłoszenia

Brak aktywnych ogłoszeń.

 Instytut Logistyki i Magazynowania

Logowanie

LOGOWANIE

Rejestracja

Rejestracja użytkownika
lub Anuluj