Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

1. Koniunktura w transporcie samochodowym

Istotą współczesnego rynku transportowego jest jego znacząca dynamika i duże uzależnienie od otoczenia gospodarczego. Wymaga to od przedsiębiorstw postrzegania swojej działalności nie tylko w klasycznym, statycznym ujęciu ale także dynamicznym. Oznacza to w praktyce, że w zarządzaniu przedsiębiorstwem należy wykorzystywać nowoczesne jego metody a także publikacje naukowe prezentujące wskaźniki koniunktury.

Problematyka modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin morskich silników okrętowych

W artykule przedstawiono problematykę modelowania emisji związków szkodliwych zawartych w spalinach morskich silników okrętowych oraz rozprzestrzeniania się tych związków w atmosferze. Istnieje wiele modeli opisujących te zjawiska w różnych skalach przestrzennych, jednakże częsty problem stanowi niemożność pozyskania potrzebnych danych wejściowych, konieczność stosowania dużych uproszczeń oraz nieuwzględnianie wszystkich zmiennych, które mają bezpośredni lub pośredni wpływ na opisywane zjawiska. Istnieje potrzeba ujednolicenia metod wyznaczania wskaźników emisji związków szkodliwych i ich rozprzestrzeniania się w powietrzu. W tym artykule przedstawiono próbę opracowania metodyki modelowania emisji i dyspersji szkodliwych składników spalin statków morskich, uwzględniającej przemiany fotochemiczne badanych związków chemicznych.

Czy tramwaj szybki

Streszczenie: Tramwaj szybki charakteryzuje się znacznie wyższą prędkością komunikacyjną (nie niższą niż 24 km/h) w porównaniu z tramwajem konwencjonalnym co skraca czas podróżowania pasażerów. W grudniu 2008 roku uruchomiono pierwszą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST), która miała usprawnić podróżowanie na kierunku północ-południe.

Śródlądowy transport wodny a zintegrowany system logistyczny

W referacie zostały ukazane przyczyny spadku śródlądowego transportu wodnego w Polsce w okresie 1965-2002, które do tej pory nie zostały rozwiązane. Na Zachodzie Europy śródlądowy transport wodny postrzegany jest ze względu na niskie koszty, ochronę środowiska oraz rozwinięty system kanałów, jako atrakcyjny przewóz ładunków masowych, kontenerowych i drobnicowych. Na tle Europy Polska stanowi białą plamę na mapie, stąd potrzeba inwestycji w porty rzeczne, jako multimodalne centra logistyczne służące na rzecz zintegrowanych systemów logistycznych, gdzie występuje węzeł transportu -morskiego, śródlądowego, kolejowego i samochodowego.

Model oceny nadmiarów w lotniczych systemach bezpieczeństwa

Streszczenie: W artykule omówiono problemy bezpieczeństwa w systemach lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem techniki. Zdefiniowano stosowane w celu poprawy bezpieczeństwa, nadmiary w konstrukcji technicznych systemów statków powietrznych. Opisano nadmiary: strukturalny, funkcjonalny, czasowy, informacyjny, parametryczny i wytrzymałości. Dokonano szczegółowego opisu nadmiaru funkcjonalnego w postaci grafów i przedstawiono modele analityczne poszczególnych przypadków uszkodzeń oraz wzajemnego uzupełniania realizowanych funkcji.

Układy zasilające systemy bezpieczeństwa dla potrzeb transportu

W niniejszym artykule zostały przedstawione wymagania stosowania układów zasilających w elektronicznych systemach bezpieczeństwa dla potrzeb transportu. Autor przedstawił również rzeczywiste rozwiązania najczęściej spotykane do zasilania elektronicznych systemów bezpieczeństwa w szerokim kontekście z uwzględnieniem zasilania rezerwowego, które są zgodne z aktualnymi normami.

Utrzymanie zdatności kolejowego systemu transportowego

Producenci środków transportu kolejowego inwestują ogromne ilości pieniędzy na konstruowanie szybkich, bezpiecznych, wygodnych i efektywnych pojazdów pasażerskich. Metody i środki nowoczesnej diagnostyki technicznej pozwalają utrzymywać stan zdatności środków transportu kolejowego poprzez ciągłe monitorowanie ich stanu. Pozwalają także na badania spełniania wymagań stawianym środkom transportu kolejowego w zakresie obowiązujących standardów bezpieczeństwa i komfortu jazdy (normy UIC - 518).

The conditions of live animal transport in the slovak republic

There are more than 17,5 million items of live animals transported across the European Union per year. In spite of that conservationists were not able to enforce restriction of maximal transport time. From this reason the Commission of European Union strive to improve the conditions of live animal transportation. European Union makes the rules of live animal transportation stricter. The aim of new, stricter regulations is to reduce the stress of animals and to prevent animals from ill-treatment during the transportation process.
Subskrybuj to źródło RSS