Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Mocowanie ładunków ponadnormatywnych (łpn)

W TRANSPORCIE MORSKIM Ładunki ponadnormatywne w transporcie morskim mogą osiągać wymiary nawet kilkudziesięciu metrów i wagę do kilkuset ton i więcej. Na ładunki oddziaływają siły będące efektem przyspieszeń wynikających z ruchu statku, szczególnie podczas występowania falowania. W referacie przedstawiono problemy mocowania ładunków na statkach w aspekcie ich bezpiecznego przewozu bez ryzyka wypadku dla statku i załogi.

na całym świecie najczęściej

wykorzystuje się m.in. transport samochodowy, kolejowy, a także wodny. Jednak nie zawsze drogę lądową można wykorzystać do transportu towarów wielkogabarytowych. Aktualnie kraje Europy Zachodniej w zdecydowanej większości posiadają rozwinięty system dróg wodnych śródlądowych wysokiej klasy (min IV) zarówno naturalnych jak i sztucznych. Polska negatywnie „wyróżnia się” na tym tle w rozwijaniu żeglugi śródlądowej, przede wszystkim w zakresie utrzymania i budowy dróg wodnych śródlądowych. Jednak kraj ten posiada wiele rzek, które mogłyby być wykorzystane do celów przewozu towarów (także tych wielkogabarytowych), pasażerskich oraz turystycznych.

Stan i rozwój parku ciężarowego w Polsce z uwzględnieniem struktury pojazdów według marek i wieku

Liczba pojazdów, zarejestrowanych w Polsce zwiększa się stopniowo z roku na rok. W ciągu ostatnich 15 lat odnotowany wzrost był prawie dwukrotny. W 1995 roku zarejestrowanych było 11,2 mln pojazdów samochodowych (samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, ciągników samochodowych - siodłowych, autobusów, motocykli), łącznie z ciągnikami rolniczymi. W 2009 roku ich liczba wzrosła do 22 mln.

Kryteria oceny jakości działania systemów transportowych

Streszczenie: Podstawą działania systemów transportowych jest realizacja postawionych im celów w określonych warunkach, miejscu, ilości i czasie. Z analizy literatury przedmiotowej wynika, że badanie jakości funkcjonowania tych systemów, stanowi jeden z podstawowych czynników w procesach obsługowo - naprawczych, sterowania, zasilania, diagnozowania a w szczególności użytkowania eksploatowanych w nich maszyn i urządzeń. Omawiane systemy, zalicza się do systemów socjotechnicznych typu (człowiek - maszyna otoczenie), wśród których wyróżnić można system transportowy, stanowiący w niniejszym opracowaniu obiekt badań. Na podstawie wyników własnych badań eksploatacyjnych oraz identyfikacji procesów realizowanych w obiekcie badań, w opracowaniu przedstawiono metodę oceny jakości działania takich systemów. Jako przykład zastosowania opracowanej metody ocenowej, w pracy podjęto próbę budowy modelu oceny niepożądanych oddziaływań ludzi, usytuowanych w systemie i jego otoczeniu.

Badania wytrzymałościowe przęseł mostów składanych

W referacie przedstawiono cywilne zastosowania wojskowych mostów składanych, zwracając przy tym szczególną uwagę na ich badania wytrzymałościowe. Opisano istniejące krajowe, jak i zagraniczne metody badań tego typu przepraw mostowych oraz przedstawiono własną, wskazując dalsze kierunki rozwoju w tym zakresie.
Subskrybuj to źródło RSS