Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Efekty funkcjonowania funduszu żeglugi śródlądowej

Akcesja Polski do Unii Europejskiej wpłynęła na „ożywienie” żeglugi śródlądowej w koncepcjach polityki transportowej, nie zahamowała natomiast słabnącej pozycji tej gałęzi transportu w systemie transportowym Polski. Bardzo obiecujący był okres przedakcesyjny, który charakteryzował się przyśpieszonymi działaniami, ukierunkowanymi na przybliżenie polskiej gospodarki do systemu obowiązującego w UE 15, także w zakresie pomocy publicznej. W polskich przepisach prawnych sektor transportu był podmiotem pomocy publicznej, uzyskiwanej na podstawie ponad 20 podstawowych aktów prawnych, wydawanych od 1992r do 2004 r. Niektóre z tych przepisów dotyczyły żeglugi śródlądowej na zasadzie równego traktowania wszystkich podmiotów gospodarczych, jak np. ordynacja podatkowa, wspieranie procesu prywatyzacji, lecz przepisy te nie miały znaczenia rozwojowego dla żeglugi śródlądowej. Wydano więc akt prawny, wyraźnie ukierunkowany na żeglugę śródlądową.

Possibility of using the digital tachograph system to control of raod transport

The paper presents main legal rules introducing the digital tachograh system main requirments which must be fulfilled by producers of digital tachographs in order to get the type approval, possibility of future requirements of digital tachograph, main functions of digital tachograph, characteristics of participant of digital tachograpfs system and their tools of the identification, acting and setting of authorize workshops in Poland and Europe Union, accessible methods of check and calibration of digital tachographs and their description, based on Commission

Systemu produkcji przy pomocy sieci kolejkowych

W pracy zaprezentowano opracowany na bazie kolejek sieciowy model systemu produkcji jednej z małopolskich firm wytwarzających wanny z masażem, a także jego walidację oraz szereg badań symulacyjnych w oparciu o ten model dotyczących zwiększenia wielkości produkcji i wydajności systemu, optymalizacji parametrycznej modelu, dostosowania struktury systemu produkcji do wymaganej wielkości produkcji oraz wpływu usterek i absencji pracowników na wielkość produkcji.

Ekonomiczne aspekty zastosowania wybranych technologii montażu w budownictwie transportowym

W artykule przedstawiono ideę zastosowania zintegrowanych konstrukcji budowlanych w świetle współczesnych rozwiązań technologii wznoszenia obiektów budowlanych. Ze względu na ciągły postęp technologii robót w wielu przypadkach odchodzi się od idei konstrukcji zintegrowanych, w innych natomiast powraca się do rozwiązań konstrukcyjnych sprzed wielu lat. Zmiany, jakie zaszły w tym obszarze, są obiektem zainteresowań autora szczególnie w kontekście technologiczno - ekonomicznym i z możliwością szybkiego tempa prac np. podczas odbudowy infrastruktury transportowej.

Analiza struktury systemu logistycznego polski w aspekcie komodalności

Streszczenie: W referacie przedstawiono założenia do budowy modelu Systemu Logistycznego Polski (LSP). Wyróżniono elementy punktowe oraz liniowe modelu. Zastosowano formalizację matematyczną do opisu jego struktury. Przedstawiono założenia do budowy modelu LSP oraz założenia ogólne odwzorowania struktury LSP. Następnie zaprezentowano odwzorowanie elementów LSP i powiązań transportowych między nimi w formie analitycznej i graficznej.

Nowa generacja floty w systemie transportu łamanego na odrzańskiej drodze wodnej

W niniejszym artykule przedstawiono koncepcję nowej generacji floty dostosowanej do obecnych i przewidywanych w przyszłości warunków nawigacyjnych na ODW. Podane zostały wymiary główne barek pchanych, motorowych i pchacza trasowego. W przypadku pchacza określono podstawowe parametry układu napędowego. Nowa flota może współistnieć z obecnie eksploatowaną. Podane zostały koszty transportu z wykorzystaniem nowej floty. Koszty te porównano z kosztami floty obecnie eksploatowanej. Analiza została przeprowadzona dla relacji porty Gliwice/Kędzierzyn Koźle - elektrownia Opole i elektrociepłownia Wrocław.

Zastosowanie sieci bayesowskiej w ocenie zagrożeń podczas manewrów złożonych statku

W artykule przedstawiono sieć bayesowską, zbudowaną w oparciu o badania modelowe, symulacyjne oraz opinie ekspertów, w odniesieniu do zagrożeń występujących w czasie wykonywania przez statek sekwencji manewrów złożonych. Zaproponowana sieć umożliwia ocenę wpływu poszczególnych zagrożeń na dowolnym etapie wykonywanej sekwencji manewrów. Jako przykład przyjęto zawinięcie promu do portu Gdynia.

Wpływ giełd transportowych na sektor tsl

Transport, spedycja, logistyka integrują światowy handel. Odpowiadają za usprawnienie cyklu życia produktu od momentu powstania do ostatecznej utylizacji. Do sprawnego działania tego procesu służą w coraz większym stopniu giełdy transportowe. Pozwalają znaleźć najlepsze rozwiązanie służące przemieszczeniu własnego ładunku bądź zatrudnienie dla własnego taboru. Oferują też wiele innych udogodnień dla swoich kontrahentów.
Subskrybuj to źródło RSS