Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Optymalizacja jednostki ładunkowej formowanej na palecie eur

W artykule zaprezentowano zagadnienia związane z kształtowaniem paletowej jednostki ładunkowej, zgodnie z zaleceniami wynikającymi z obowiązujących norm. Zaproponowano dodatkowe kryteria, które powinny być uwzględnione przy kształtowaniu jednostki ładunkowej. Ponadto opracowana została procedura optymalizacji ilości ładunków jednostkowych przewożonych na palecie EUR.

Z etykietą

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii

Polska zajmuje niechlubne, czołowe miejsca w statystykach wypadków drogowych w Europie zarówno według liczby zabitych w wypadkach (w ostatnich latach około 5000) jak i wskaźnika zabitych na 100 wypadków. Norwegia natomiast mimo w dużej mierze górzystego terenu poprzecinanego fiordami - ostatnie miejsca (około 300 ofiar śmiertelnych rocznie). W pracy przedstawiono analizę i porównanie podstawowych działań podejmowanych w celu podniesienia bezpieczeństwa na drogach w obu krajach w zestawieniu z efektami tych działań w postaci analizy bezpieczeństwa drogowego. Na podstawie porównania regulacji prawnych oraz liczby i struktury osób biorących udział w wypadkach według ciężkości odniesionych obrażeń w obu krajach stwierdzono, że norweski system bezpieczeństwa drogowego jest skuteczny.

Wspomaganie operatora pojazdu transportowego o wysokiej mobilności

W referacie przedstawiono koncepcję wspomagania operatora podczas manewrowania zdalnie sterowanym pojazdem. Zastosowanie dwuczłonowej konstrukcji połączonej sterowanym sprzęgiem hydraulicznym zwiększa zdolności pokonywania przeszkód, dzielność w terenie oraz możliwości manewrowe pojazdu. Wykorzystanie danych z dalmierza laserowego w układzie wspomagania operatora umożliwia zdalny załadunek i rozładunek towarów niezależnie od pory dnia.

Stan obecny i rozwój metra w sÃo paulo

São Paulo w Brazylii to jedna z największych metropolii świata, w której codziennie przemieszczają się miliony mieszkańców. Wzrastające potrzeby transportowe powodują, że w komunikacji zbiorowej bardzo duży nacisk kładziony jest na transport kolejowy — zarówno naziemny jak podziemny (metro). Istniejąca i ciągle się rozwijająca bardzo gęsta zabudowa oraz bardzo duże różnice poziomów powodują, że priorytetowe znaczenie ma właśnie ten ostatni rodzaj komunikacji.

Analiza „cyklu śycia” nawierzchni autostradowych w polsce

Alternatywą dla nawierzchni mineralno-asfaltowych są nawierzchnie betonowocementowe, których historia rozwoju jest równie ciekawa co historia rozwoju nawierzchni asfaltowych. Prekursorami tej techniki budowy dróg byli Niemcy, którzy we Wrocławiu w 1888 roku wybudowali pierwszą nawierzchnię z makadamu cementowego. Współczesna technika budowy nawierzchni betonowych pozwala na sporządzanie gotowej mieszanki w zautomatyzowanych węzłach betoniarskich rozkładanych w pobliżu placu budowy. Referat dotyczy analizy cyklu życia nawierzchni autostradowych, poczynając od identyfikacji metod pozyskania surowców przez technologie budowy i naprawy, po unieszkodliwianie odpadów związanych z ich naprawą czy modernizacją.

Zagrożenia i problemy w transporcie gazu ziemnego drogą morską

Gaz ziemny (LNG - liquefied natural gas), jest po ropie naftowej drugim, co do wielkości zużycia światowym paliwem. Dane napływające z gospodarek światowych prognozują wzrost zużycia tego paliwa. Dlatego należy planować z dużym wyprzedzeniem rozbudowę istniejącej i nowej infrastruktury przesyłowej, magazynowej, obejmującej cały ciąg łańcucha logistycznego dostaw tego surowca. Obecnie około 75% gazu ziemnego transportowane jest przy użyciu gazociągów, pozostałe 25% stanowią dostawy gazu skroplonego, którego to rynek odnotowuje największy wzrost w światowym sektorze gazowym, ze względu na położenie źródeł wydobycia - odwiertów.
Subskrybuj to źródło RSS