Zaloguj się

WIEDZA: transport i spedycja

Porty morskie jako element infrastruktury krytycznej łańcucha dostaw

W morsko-lądowych łańcuchach transportowych logistyczne procesy integracyjne przebiegają pomiędzy trzema podstawowymi ogniwami: żeglugą morską, portami morskimi i transportem zaplecza. Porty są bardzo ważnym elementem międzynarodowego łańcucha dostaw. Jako punkty początkowe i końcowe transportu morskiego są integralną częścią łańcucha transportowego, jak również miejscem działalności związanej z handlem i żeglugą morską oraz centrami logistycznymi o zasięgu międzynarodowym. Ponieważ silnie oddziałują na regionalną gospodarkę i społeczeństwo, narażone są na duże ryzyko wystąpienia sytuacji zagrożenia ich bezpieczeństwa. Z tego powodu porty morskie powinny być szczególnie chronione jako obiekty infrastruktury krytycznej państwa.

III paneuropejski korytarz transportowy jako platforma rozwoju transportu intermodalnego (kombinowanego)

W ostatnich latach, wraz z rozwojem gospodarczym na świecie doszło do szybkiego zwiększenia przewozu towarów w relacjach krajowych i międzynarodowych. Poszukuje się nowych, efektywnych i ekologicznych rozwiązań transportowych, zwłaszcza w obszarze transportu intermodalnego (kombinowanego). Związane jest to między innymi z przesunięciem działalności wielu firm do krajów azjatyckich, głównie Chin i Indii, w poszukiwaniu obniżenia kosztów produkcji.

Przygotowanie taborowe do realizacji transportu intermodalnego w polsce

Zgodnie z Białą Księga Transportu transport intermodalny miał być przeciwwagą dla doskonale rozwiniętego transportu drogowego. W ostatnich latach można odnotować w naszym kraju wzrost przewozów kontenerowych, jak również zwiększa się liczba przeładunków kontenerowych w portach. W referacie przedstawiono charakterystykę wagonów służących do przewozów intermodalnych w Polsce.

Ekonomiczne aspekty budowy urządzeń transportowych w ośrodku narciarskim

W artykule podjęto próbę rozpoznania wad i zalet zagospodarowania obszaru na stację narciarską. Artykuł zawiera wnioski z analiz rozwiązań technicznych, szacunkowe koszty urządzeń transportu linowego.. Poddano również analizie możliwość zaopatrywania w wodę do śnieżenia tras narciarskich, linie energetyczne do zasilania urządzeń i budynków mogących mieć korzystny wpływ na możliwość budowy stacji narciarskiej.

Rozwój rynku lokomotyw elektrycznych prądu stałego w polsce

W pracy przedstawiono krótką charakterystykę rynku lokomotyw elektrycznych w Polsce, zidentyfikowano najnowsze konstrukcje lokomotyw elektrycznych stanowiących potencjalną ofertę dla polskich operatorów kolejowych, wykonujących przewozy w ruchu pasażerskim i towarowym. Opisano cechy konstrukcyjne, dane techniczne oraz porównano lokomotywy pod względem istotnych parametrów eksploatacyjnych.

Price - one of the factors that support the supply of road transport

Price can be seen as one of the most important factors that affect development and shaping of supply in road transport. The role of price, as an instrument of supply strategy of road transport company, is primarily to stimulate the demand for particular transportation service which is affected by customer’s opinion on ration between price and benefit of transportation service of specific transport company, by customer’s psychological valuation of transportation service, by customer’s competitive price comparison. Another important task of the price is to ensure to transport company the coverage of costs, that incurred by rendering of transportation service and making a profit so, that company would have enough funds to create and secure its supply.

Wpływ modyfikacji powłok polimerowych na ich odporność erozyjną

W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu modyfikacji powłok epoksydowych oraz poliuretanowych trzema rodzajami nanonapełniaczy na ich odporność erozyjną. Jako materiał erozyjny zastosowano elektrokorund granulowany, o rozmiarach cząstek 0,6 - 0,7 mm. Cząstki erozyjne spadały swobodnie z wysokości 0,94 m, i uderzały o powierzchnię powłoki pod kątem 45°. Niezależnie od rodzaju zastosowanego nanonapełniacza, wszystkie powłoki poliuretanowe modyfikowane nanonapełniaczem wykazały większą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane. Natomiast powłoki epoksydowe modyfikowane wykazywały mniejszą odporność erozyjną, niż powłoki niemodyfikowane.
Subskrybuj to źródło RSS