Optymalizacja transportu substancji niebezpiecznych z uwzględnieniem przepustowości tras i prawdopodobieństwa wystąpienia awarii podczas transportu
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Wprowadzenie
Poszukiwanie sposobów zapewnienia i utrzymania przewagi konkurencyjnej w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu gospodarczym i społecznym sprawiło, że wymogi w stosunku do dystrybutorów dóbr i usług są coraz wyższe.
Autorzy publikacji związanych z problematyką transportową miast zwracają uwagę na znaczenie warstwy technologicznej i ekonomicznej procesów transportowych w mieście często pomijając lub traktując nie dość uważnie perspektywy społeczne rozwiązań w tym zakresie. Stosowane modele zarządzania transportem miejskim organizują sprawy infrastrukturalne logistyki miejskiej tworząc swoistego rodzaju pułapkę, w którą można wpaść, dyskutując o dostępności komunikacyjnej miast z całkowitym lub częściowym pominięciem wymiaru społecznego tych działań.
Warunkiem zachowania konkurencyjności obszarów miejskich od dawien dawna jest odpowiednia jakość związana z realizacją potrzeb przewozowych. Kongestia transportowa nie jest zjawiskiem specyficznym jedynie dla współczesnych miast. Zatory komunikacyjne były cechą charakterystyczną centrum Londynu na długo przed wynalezieniem samochodu, a w Rzymie na długo przed powstaniem Londynu.
Efektywność gospodarki stałymi odpadami komunalnymi zależy w dużej mierze od sposobu zorganizowania procesów logistycznych w jej obrębie. Specyfika stałych odpadów komunalnych jako przedmiotu przepływów w kanałach logistycznych polega na tym, że ich wartość jest niewielka, może jednak zostać znacznie podwyższona w wyniku odpowiedniego gromadzenia i zbierania odpadów, a następnie ich przetransportowania do odpowiednich miejsc.