Zaloguj się

WIEDZA

Współczesne piractwo a transport morski

Rozwój gospodarki światowej w coraz większym stopniu jest uzależniony od dynamiki wymiany handlowej w skali globalnej, a ta z kolei od postępu w zakresie liberalizacji rynków towarowych i transportowych oraz sprawności i efektywności funkcjonowania transportu morskiego. Transport morski pozostaje „rdzeniem” międzynarodowego handlu i globalizacji, obsługując ponad 80% światowego wolumenu obrotu towarowego. Można również dodać, że stanowi on główne arterie w międzynarodowych łańcuchach dostaw i każde zakłócenie równowagi jego funkcjonowania pociąga za sobą skutki, bardziej lub mniej odczuwalne, zarówno przez branżę żeglugową, jak i zwykłych konsumentów. Trudno oszacować wartość światowego handlu morskiego w ujęciu pieniężnym, gdyż dotyczące go dane podawane są w tonach lub tonomilach, a zatem nie są porównywalne ze statystykami opartymi na systemie monetarnym.

Castle wspiera politykę regionalną w obszarze logistyki

Nowe trendy w ekonomii i zarządzaniu otwierają przed administracją publiczną i światem biznesu nowe pola współpracy oraz systemy. Logistyka jest jednym z tych pól, a Centra Kompetencji w Logistyce (LoCC) stanowić mogą innowacyjny system współpracy i koordynacji między organami publicznymi i prywatnymi. Współpraca bowiem między sferami prywatną i publiczną nie jest wolna od problemów. Centrum Kompetencji w Logistyce może być konkretnym rozwiązaniem, które ułatwi wspólne, publiczno - prywatne, działania w dziedzinie transportu i logistyki. LoCC może być głównym organem skupiającym się na logistyce regionalnej, ponieważ działa na szczeblu regionalnym, między władzami publicznymi a operatorami prywatnymi.

Zawarta w dokumentach strategicznych

ocena stanu infrastruktury drogowej w Polsce, oparta na analizach podstawowych danych statystycznych, wskazuje na relatywnie wysoką i proporcjonalną do zaludnienia gęstość szlaków komunikacji drogowej. Jednak uszczegółowione badania potencjalnej dostępności komunikacyjnej Polski w UE, mierzonej na podstawie wskaźnika gęstości dróg szybkiego ruchu w stosunku do powierzchni i liczby ludności w kraju wskazują, iż jest ona niska lub bardzo niska. Podkreśla się także nierównomierne rozłożenie ważnych szlaków drogowych w stosunku do powierzchni kraju i województw oraz ich jakość nieadekwatną do potrzeb.

Możliwości wykorzystania metod wibroakustycznych w procesie oceny własności eksploatacyjnych tramwaju

Największą wadą pojazdów szynowych jest ich znaczne oddziaływanie na środowisko poprzez generowanie drgań i hałasu w czasie jazdy. Dynamiczne procesy zachodzące przy kontakcie kołoszyna w połączeniu ze strukturalnym oddziaływaniem pudła pojazdu składa się na szeroko rozumianą aktywność wibroakustyczna pojazdu. W artykule przedstawiono przekrój zagadnień związanych z analizą i wykorzystaniem wibroakustyki do oceny własności eksploatacyjnych tramwajów. Zilustrowano przykładami możliwości pozyskania i wykorzystani informacji diagnostycznej o pojeździe i infrastrukturze jaką niesie sygnał wibroakustyczny generowany przez lekki pojazd szynowy typu tramwaj.

Model transportu łamanego węgla do elektrowni opole

Referat podejmuje problem organizacji transportu łamanego kolejowo - wodnego węgla w korytarzu Odrzańskiej Drogi Wodnej. Model transportu szerzej przestawia relację Śląsk Elektrownia Opole. W opracowaniu uwzględniono zapotrzebowanie na flotę i koszty transportu w różnych wariantach transportu. Rozpatrywano hipotetyczne zapotrzebowanie Elektrowni Opole na węgiel z uwzględnieniem już realizowanych przewozów (w innych relacjach). Model transportu obejmuje szczegółowe aspekty transportu z uwzględnieniem m. in. rozbudowy portu w Opolu, zaawansowaną dyspozyturą i koniecznością stworzenia harmonogramu przewozów w całym korytarzu transportowym.

Sterowanie wektorowe silnikami indukcyjnymi w kolejach dużych prędkości

Nowoczesne rozwiązania pociągów dużych prędkości uwzględniają układy napędowe z silnikami indukcyjnymi asynchronicznymi i synchronicznymi. Wprowadzenie tego rodzaju silników wiąże się ściśle z zastosowaniem nowoczesnych układów energoelektronicznych zasilania a w konsekwencji również precyzyjnego sterowania. Napięcie sieci trakcyjnej jest przekształcane na napięcie trójfazowe, którym poprzez układy przekształtnikowe zasilane są silniki indukcyjne. Odpowiedni rodzaj sterowania oparty na zasadzie sterowania wektorowego pozwala na niezawodną regulację prędkości obrotowej oraz na dokładne panowanie nad momentem rozwijanym zarówno przy rozpędzaniu, jak i hamowaniu pociągu.

Znaczenie czynników ergonomicznych w projektowaniu kabin pojazdu prt

Streszczenie: Wzrost zanieczyszczenia środowiska spalinami, coraz dłuższy czas poświęcany na dojazd i powrót z pracy, trudności w przemieszczaniu się w obrębie miast, zwiększająca się wypadkowość w transporcie - to tylko kilka cech charakteryzujących współczesne życie w aglomeracjach miejskich. Poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań w transporcie, rozpoczęto już na początku lat 60-tych ubiegłego wieku. Personal Rapid Transit (PRT) to inteligentny system transportowy, łączący cechy indywidualnego i masowego transportu miejskiego, na który składają się małe pojazdy (czteroosobowe) poruszające się zdalnie po lekkiej infrastrukturze - najczęściej szynie napowietrznej. W artykule przedstawiono znaczenie zagadnień z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa w projektowaniu konstrukcji polskiego pojazdu PRT i ich wpływ na jakość techniczną i ergonomiczną kabiny.

Informatyczne wspomaganie zarządzania logistycznego w obszarze transportu w przedsiębiorstwach handlowych - założenia do systemu

Są one jednymi z najważniejszych środków pozwalających na optymalizację zarządzania przedsiębiorstwem, w tym także zarządzania logistycznego. Transport jako obszar, który służy do fizycznej realizacji dostaw jest czynnikiem wymagającym określonego czasu oraz nakładów finansowych. Stosowane narzędzia informatyczne pozwalają na skrócenie tego czasu oraz efektywne wykorzystanie zaangażowanych środków transportu. Przyczynia się to do uzyskania oszczędności. W publikacji przedstawiono założenia do elementu zintegrowanego systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie w obszarze transportu przedsiębiorstw handlowych.
Subskrybuj to źródło RSS