Zaloguj się

WIEDZA

Funkcja turystyczna jako generator zapotrzebowania na usługi transportowe w regionach nadmorskich w Polsce

Zgodnie z dokumentami unijnymi turystyka jest kluczowym czynnikiem rozwoju społecznego i gospodarczego regionów nadmorskich, stanowi ważny sektor w świetle celów strategii lizbońskiej, wymaga zintegrowanego podejścia między innymi w ramach polityki spójności, morskiej, rybołówstwa, ochrony środowiska, społecznej i zdrowotnej. Analiza funkcji turystycznej sprowadza się do określenia jej roli w rozwoju społeczno-gospodarczym regionów i miejscowości. Przez funkcję turystyczną rozumie się wszelką działalność społecznoekonomiczną w miejscowości (regionie), skierowaną na obsługę turystów, z której wynika jej (jego) zdolność do zaspokajania określonych potrzeb turystycznych. Ruch turystyczny jest to zjawisko przemieszczania się ludzi poza miejsce stałego zamieszkania w celach turystycznych. Podmiotem ruchu turystycznego jest turysta.

Ocena hałasu drogowego w świetle przepisów unijnych i krajowych

Artykuł ma charakter przeglądowy. Przedstawiono w nim problematykę oceny hałasu drogowego przy uwzględnieniu podstawowych aktów prawnych obowiązujących w Polsce i Unii Europejskiej. Poruszono problem rozwoju transportu drogowego . Wskazano na główne źródła hałasu w pojazdach drogowych. Opisano zagrożenia dla środowiska i ludzi wynikające ze zwiększającej się emisji hałasu komunikacyjnego. Przedstawiono podstawowe metody pomiaru i oceny hałasu akustycznego oraz wskaźniki potrzebne do jego analizy.

Zastosowanie modeli parametrycznych w badaniach symulacyjnych propagacji drgań transportowych

W pracy przedstawiono zagadnienia związane z badaniem drgań pochodzących od środków transportu. Analizie poddano drgania rozprzestrzeniające się w najbliższym otoczeniu szlaku komunikacyjnego (linii tramwajowej). W badaniach modelowych wykorzystano dostępne wyniki badań eksperymentalnych. Zbudowano i przebadano modele parametryczne o różnej architekturze dla konwencji SISO (jedno wejście/ jedno wyjście). Dla każdego przypadku dokonano pełnej identyfikacji systemowej reprezentującej model przenoszenia drgań. Wykazano błędy, którymi obarczone zostały wszystkie warianty modelowania. Poddano dyskusji wpływ rozbudowy poziomów wykorzystywanych modeli na otrzymywaną dokładność rozwiązania. W badaniach wykorzystano autorskie oprogramowanie zbudowane w środowisku Matlab. Otrzymane rozwiązania i funkcje przenoszenia wykreślono w dziedzinie częstotliwości i przeanalizowano zależność rzędu równań modelu od stopnia złożoności analizowanych sygnałów. Podjęto próbę określenia doboru optymalnej struktury i rzędu wielomianu niezbędnej do prawidłowej analizy zjawiska.

Analiza struktur wymiany informacji w systemach its

W artykule zwrócono uwagę na aspekt wymiany informacji pomiędzy urządzeniami i systemami realizującymi określone usługi ITS. Zamieszczono klasyfikację usług i systemów ITS oraz przedstawiono architekturę wymiany informacji pomiędzy elementami tych systemów i zarys ich współpracy.

Efektywność procesów logistycznych a sterowanie sprawnością transportu przy wykorzystaniu elementów teorii masowej obsługi

Sprawność i efektywność logistycznych procesów dystrybucji zależy między innymi od jakości zarządzania nimi, a zwłaszcza od planowania oraz organizowania, a także koordynowania dystrybucji. W ramach procesów dystrybucji wyróżnia się dwa kluczowe problemy. Jeden związany jest z wyborem sposobu sprzedaży, a drugi z dystrybucją. Zakres fizycznego przemieszczania obejmuje magazynowanie i pakowanie wyrobów finalnych oraz transport. Jednym z ważniejszych zagadnień jest utrzymanie taboru transportowego w stałej sprawności technicznej.

Organizacja przemieszczenia strategicznego wojsk na przykładzie pkw irak

W artykule przeanalizowano proces przemieszczenia strategicznego wojsk na przykładzie Polskiego Kontyngentu Wojskowego w Republice Iraku, na który składa się planowanie i przygotowanie przemieszczenia, realizacja przemieszczenia transportem morskim i lotniczym oraz organizacja mostów transportowych i procesu RSOM. Na podstawie przeprowadzonych analiz sformułowano wnioski i zalecenia dotyczące organizacji przemieszczenia wojsk na odległe teatry działań.

Metoda oceny efektywności eksploatacyjnej systemów telematyki transportu

Streszczenie: W referacie przestawiono metodę oceny efektywności eksploatacyjnej systemów telematyki transportu. W celu uzyskania w miarę ogólnej oceny działania systemów telematyki transportu, jako metodę oceny przyjęto analizę wielostanowego procesu eksploatacji. Następnie opracowano model procesu eksploatacji sytemu telematyki. Problemem o podstawowym znaczeniu w badaniach efektywności jest wyznaczanie cząstkowych miar efektywności. Wykorzystując charakterystyki procesu eksploatacji opracowano model efektywności eksploatacyjnej systemu telematyki i przedstawiono miary jej oceny.
Subskrybuj to źródło RSS