Zaloguj się

WIEDZA

Bezpieczeństwo transportu drogowego ładunków niebezpiecznych

Transport drogowy jest najczęściej wykorzystywanym środkiem transportu a połowa przewożonych towarów należy do kategorii niebezpiecznych. Przewozy ładunków niebezpiecznych tym transportem w Europie regulują przepisy ADR, umowy co dwa lata nowelizowanej. Najważniejsze zmiany przepisów ADR w 2009 roku dotyczyły Instrukcji bezpieczeństwa dla kierowców oraz nowych oznakowań dla przesyłek i pojazdów.

Wykorzystanie systemu racelogic video vbox w badaniach nowego zestawu pojazdów

W ramach projektu badawczego rozwojowego N R 10-0006-04/2008 prowadzono badania nowego zestawu pojazdów PIMR. W badaniach na lotnisku Bednary, k. Poznania sprawdzano bezpieczeństwo jazdy i precyzję prowadzenia zestawu drogowego złożonego z samochodu Mitsubishi L200 i naczepy GN2000 typu gęsia szyja, kategorii O, którą wyposażono w nowy układ hamulcowy PIMR-EBS oraz nowy typ sprzęgu kulowego.

Uwarunkowania ekonomiczne drogowych przewozów nienormatywnych w polsce

Artykuł przedstawia uwarunkowania ekonomiczne przewozów nienormatywnych w Polsce w świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym regulującej przewóz ładunków. Zbadano stan istniejący przepisów dotyczących wydawania zezwoleń i ich kosztów oraz planowane zmiany legislacyjne w tym zakresie (podmioty wydające zezwolenia, kategorie, koszty). Przeprowadzono symulację kosztów zezwoleń na podstawie wyznaczonych tras przejazdu oraz różnych przekroczeń dopuszczalnego nacisku na osie a także przekroczeń dotyczących wymiarów pojazdów. Dodatkowo przeanalizowano pozostałe koszty związane z usługami przewozu ładunków nienormatywnych w Polsce. Autorzy sformułowali szereg wniosków mających na celu zwiększenie efektywności drogowych przewozów nienormatywnych w Polsce.

Zasada "głębokiej obrony" a zarządzanie bezpieczeństwem transportu

W referacie przedstawiono koncepcję wykorzystania „filozofii głębokiej obrony” (Defence-in-Depth-Philosophy, DDP) w zarządzaniu bezpieczeństwem transportu. Chodzi o zaprojektowanie takich wielokrotnych barier (zapór) bezpieczeństwa, że naruszenie którejkolwiek z nich jest wykrywane na lokalnym poziomie zabezpieczenia systemu - a więc wcześnie, co ma kluczowe znaczenie dla redukcji ryzyka wypadków transportowych i redukcji potencjalnych strat.

Minimalizacja wpływu zakłóceń elektromagnetycznych oddziaływujących na system sterowania personal rapid transit

System Personal Rapid Transit eksploatowany jest w różnych warunkach otaczającego go środowiska elektromagnetycznego. Występujące na rozległym obszarze „kolejowym” zaburzenia elektromagnetyczne zamierzone lub niezamierzone /stacjonarne lub ruchome/ mogą być przyczyną zakłócenia systemu sterowania PRT. System sterowania odpowiada za bezpieczeństwo transportu PRT - proces przemieszczania ludzi i/ lub ładunków. Zakłócenie podstawowych funkcji systemu sterowania może być przyczyną wystąpienia zagrożeń życia i zdrowia ludzi. Niniejszy referat przedstawia sposoby minimalizacji wpływu zakłóceń elektromagnetycznych na system sterowania PRT.

Koszty i stawki przewozowe

W referacie przedstawiono sposób wyznaczania kosztów funkcjonowania systemu przewozowego przypadających średnio na jednostkę czasu oraz na jeden środek transportowy. Koszty te zostały wyliczone z punktu widzenia właściciela systemu przewozowego z uwzględnieniem procesu eksploatacji środków transportowych. Zaproponowano dwa sposoby przybliżania tych kosztów jako funkcji intensywności użytkowania środków transportowych. Przedstawiono oszacowania dolne opłacalnych stawek przewozowych dla klientów zewnętrznych w zależności od przyjętego sposobu ustalania taryfy przewozowej. Całość rozważań przeprowadzono przy założeniu stacjonarności oraz deterministycznego charakteru procesów przewozowych.

Optymalizacja dostaw drewna w relacji nadleśnictwo - zakład produkcyjny z wykorzystaniem pakietu oot

W artykule przedstawiono problem optymalizacji dostaw bezpośrednich w relacji nadleśnictwozakłady meblarskie. Sformułowano wieloasortymentowe zadanie optymalizacyjne przy kryterium minimalizacji kosztu dostawy drewna. Aby umożliwić dokładne wyznaczenie planu przewozów dla różnych środków transportu opracowano aplikację komputerową OOT dedykowaną pod kątem rozwiązywania zadań związanych z tzw. wieloasortymentowym problemem transportowym. Program OOT stanowi istotne narzędzie wspomagające decyzję w rozwiązaniu rzeczywistych problemów planowania dostaw w relacji nadawca - odbiorca.
Subskrybuj to źródło RSS