Zaloguj się

WIEDZA

Turystyka, CSR, zrównoważony rozwój, odpowiedzialna-zrównoważona turystyka, ekoturystyka, środowisko naturalne, ochrona środowiska, gospodarka, społeczeństwo, rozwój gospodarczo-społeczny

Odpowiedzialna turystyka wpływa na rozwój społeczno gospodarczy. Obszar jej działania obejmuje środowisko naturalne, społeczności lokalne, kulturę oraz zasoby. Kształtowane i realizowane strategie pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu ruchu turystycznego na ekosystemy oraz zakładają pozytywne oddziaływanie na społeczności lokalne z uwzględnieniem integracji a jednocześnie zachowania odrębności kulturowych. Znaczącą rolę w kształtowaniu świadomych postaw przedstawicieli tego sektora odgrywa zasada Corporate Social Responsibility (CSR) nakierowana na działania proekologiczne i prospołeczne. Osiągnięcie założonych celów uwarunkowane jest partnerską współpracą przedsiębiorstw turystycznych, administracji rządowej i samorządów lokalnych. Instrumentem stanowiącym podstawę tych działań jest prawidłowa komunikacja oparta na szeroko rozumianej edukacji społecznej i ekologicznej.

Nowoczesne materiały kompozytowe do produkcji sprzętu sportowo - rekreacyjnego

Pierwsze kompozyty polimerowe używane w przemyśle rekreacyjnym były wytwarzane z polimerów termoutwardzalnych, głównie żywic poliestrowych i epoksydowych wzmacnianych włóknami szklanymi. W ostatnich latach nastąpił znaczny rozwój wytwarzania kompozytów na podstawie termoplastów oraz zastosowań wzmocnień z włókien karbonizowanych, aramidowych, organicznych włókien naturalnych. Oczekuje się, że nowoczesne materiały kompozytowe wykorzystywane w budowie sprzętu sportowo - rekreacyjnego nie będą oddziaływały negatywnie na środowisko oraz były łatwe w recyklingu. Materiały te powinny również wykazywać zbliżoną lub lepszą wytrzymałość w porównaniu z materiałami konwencjonalnymi.

Badanie wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej

Badanie zależności wpływu smarowania na wartość temperatury charakterystycznej miało na celu stwierdzenie, czy zastosowanie smarowania oddziałuje na zmianę wartości temperatury charakterystycznej badanego układu ciernego. Również czy smarowanie, a co za tym idzie zmiana w „gospodarce” produktami ścierania, ma istotny wpływ na odporność na zużycie w warunkach zwiększonej odporności na ścieranie dla danego węzła tarcia.

Zarządzanie ryzykiem, identyfikacja ryzyka, ocena ryzyka, redukcja ryzyka, monitorowanie ryzyka, dokumentowanie ryzyka, bezpieczeństwo informacji w instytutach badawczych

Instytuty badawcze ze względu na swój znaczny udział w budowaniu nowoczesnej gospodarki opartej na wiedzy powinny przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo informacji, gdyż jest ona ich najcenniejszym aktywem. Podstawowym elementem systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w instytutach badawczych jest zarządzanie ryzykiem.

Uwarunkowania rozwoju turystyki w regionach nadmorskich w Polsce

Celem publikacji jest przedstawienie uwarunkowań rozwoju turystyki w regionach nadmorskich w Polsce. Szczególną uwagę zwrócono na znaczenie ruchu turystycznego w miastach portowych. Wskazano turystykę jako istotną determinantę rozwoju regionalnego. Publikacja zawiera wyniki badań prowadzonych w ramach projektu badawczego własnego pt.: „Portowe centra logistyczne jako stymulanty rozwoju portów, miast portowych i regionów nadmorskich. Badanie, modelowanie, koncepcja lokalizacji, eksploatacji i zarządzania”, realizowanego pod kierunkiem Cz. Christowej w Akademii Morskiej w Szczecinie, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki w latach 2011 - 2012.

Mechanizmy stymulowania rozwoju klastrów w polsce na tle doświadczeń zagranicznych

Klastry postrzegane są jako „motory” rozwoju i konkurencyjności każdej gospodarki. Dlatego też stymulowanie ich rozwoju stało się istotnym elementem polityki w krajach Unii Europejskiej. Również w Polsce, od kilku lat, klastry stały się obiektem szczególnego zainteresowania władz publicznych różnego szczebla. Jednakże, mimo nadania temu problemowi wysokiej rangi, polska polityka w zakresie wspierania klastrów - jest mało efektywna i nieprzemyślana. Problemem szczególnie istotnym jest dobór odpowiednich instrumentów wspierania rozwoju klastrów. Muszą one odpowiadać realiom, w jakich funkcjonuje gospodarka i region.

Kryzys finansowy a funkcjonowanie i prognozy rozwoju rynku tsl w niemczech

W referacie przedstawiono podstawowe aspekty funkcjonowania sektora TSL (transport, spedycja, logistyka) w Niemczech w czasie ostatniego kryzysu finansowego. Zaprezentowano wnioski z kroków podjętych przez państwo niemieckie w celu ochrony swojej gospodarki. Głównym elementem referatu są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród niemieckich przedsiębiorstw TSL. Głównym celem badań była ocena obecnej kondycji oraz perspektyw rozwoju sektora TSL w Niemczech z punktu widzenia samych uczestników rynku.

Automatyzacja doju krów mlecznych

Artykuł dotyczy zagadnienia pozyskiwania mleka od krów mlecznych jako procesu transportu wewnętrznego w gospodarstwach mleczarskich. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano najnowsze trendy w automatyzacji doju krów i aktualny stan tego procesu w polskich gospodarstwach mlecznych na tle światowych liderów. Zaprezentowano zasadę działania robota udojowego i warunki konieczne dla jego funkcjonowania. Wskazano także zalety i wady pełnej automatyzacji w pozyskiwaniu mleka. Opracowanie ujmuje zagadnienie doju krów mlecznych jako problem logistyczny dotyczący organizacji pracy w gospodarstwach mlecznych z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologicznych.

Zmiany na globalnym rynku finansowania inwestycji infrastrukturalnych

Dużym problemem w obecnych uwarunkowaniach gospodarczych, społecznych i politycznych jest niwelowanie luki infrastrukturalnej występującej na skutek rosnących i zmieniających się pod względem technicznym i technologicznym potrzeb infrastrukturalnych. Z jednej strony dotyczy to nowych, nowoczesnych, dopasowanych do obecnych wymagań sieci i obiektów infrastrukturalnych, z drugiej zaś strony - konieczności remontowania, a głównie modernizacji już istniejących aktywów infrastrukturalnych. Według szacunków OECD potrzeby inwestycyjne w zakresie infrastruktury na świecie oscylują na poziomie 70 bln USD. Prognozy OECD zakładają, że do 2030 roku nakłady na projekty infrastruktury gospodarczej (transport, telekomunikacja, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami, przesyłanie energii) będą stanowić 2,5% PKB w skali globalnej.
Subskrybuj to źródło RSS