Zaloguj się

WIEDZA

Trójwymiarowa wizualizacja informacji radiolokacyjnej

Artykuł przedstawia metodę tworzenia zobrazowania radarowego 3D. Wymaga to zastosowania specjalnej techniki rejestracji obrazu zapewniającego pozyskanie informacji o trzeciej współrzędnej. Współrzędną tą stanowi wzmocnienie sygnału radarowego, które jest wprost proporcjonalne do skutecznej powierzchni odbicia obserwowanych obiektów. USING 3-DIMENSIONAL VISUALIZATION OF RADAR INFORMATION The paper presents the method for building 3D radar visualization. The method requires applying a special technique for radar images registration which makes it possible to obtain information about third coordinate, i.e. about amplification of radar signal which is directly proportional to effective surface of reflection of observed objects.

Możliwości poprawy jakości transmisji w systemie umts

W referacie omówiono metody poprawy jakości transmisji w systemie UMTS poprzez redukcję zakłóceń wąskopasmowych oraz międzykomórkowych. Rozważania mają istotne znaczenie w związku z rozpatrywanym wykorzystaniem UMTS w sieci heterogenicznej jako jednego ze znaczących systemów w globalnym systemie poszukiwania użytkowników dróg publicznych wg ustalonych cech.

Wyniki testów projektu pilotażowego krajowego systemu automatycznego poboru opłat

Artykuł dotyczy implementacji europejskiej usługi opłaty elektronicznej (EETS) w Unii Europejskiej. Ze względu na brak interoperacyjności systemów elektronicznego pobierania opłat drogowych podjęte zostały kroki legislacyjne na szczeblu Wspólnotowym. KE zaleciła, aby państwa członkowskie prowadziły badania naukowe i realizowały projekty pilotażowe w tym obszarze.

Wiarygodność odbiorników nawigacji satelitarnej

W artykule zaprezentowano wyniki statycznych pomiarów pozycji z wykorzystaniem wybranych odbiorników GPS. Statystyczne ujęcie wyników rejestracji ma na celu określenie wiarygodności oraz dokładności określania pozycji przez te odbiorniki w nawiązaniu do danych technicznych opisanych przez producentów.

Polskie badania w obszarze elektronicznego pobierania opłat drogowych

Poboru Opłat (KSAPO). System składał się z czterech urządzeń pokładowych - OBU, dwóch bramek kontrolnych oraz laboratoryjny modelu krajowej centrali automatycznego poboru opłat KCAPO. OBU jest wyposażone w moduł GPS, GSM oraz DSRC, co zapewnia mu interoperacyjność z innymi systemami EETS w państwach członkowskich UE. System rozpoznał wszystkie cztery testowane urządzenia Tripon EU typu GPS/GSM, ponadto francuskie urządzenie OBU - Passango typu DSRC (5,8 GHz) oraz niemieckie Toll Collect (GPS/GSM/IR). Świadczy to o tym, że system KSAPO jest interoperacyjny, może współpracować zarówno z systemami typu DSRC, jak i GPS/GSM, które aktualnie stosowane są w UE. Skuteczność KSAPO wyniosła 99,9 %.

Analiza statyczna i stateczność płaskich układów prętowych

Wyznaczenie statycznej siły krytycznej, krzywej utraty stateczności oraz ścieżek stanu równowagi statycznej w postaci zależności obciążenie przemieszczenie także głównego niestatecznego obszaru rezonansowego dla najmniejszej wartości własnej, umożliwia ilościową i jakościową ocenę wrażliwości konstrukcji prętowych. Do analizy stateczności zastosowano przybliżoną metodę stateczności oraz metodę elementów skończonych, która to umożliwia analizę stateczności, w funkcji wszystkich istotnych parametrów fizycznych, dla złożonych układów prętowych.

A wybrane właściwości brązu berylowego ampcoloy 83

Wymagania stawiane stopom metali są w rzeczywistości wymaganiami odnoszącymi się do ich struktury, którą można w różny sposób kształtować, np. przez obróbkę cieplną. W związku z tym, coraz bardziej konieczna staje się ocena ilościowa struktury tych materiałów. W niniejszej pracy wyznaczono, a następnie porównano wybrane parametry stereologiczne struktury brązu berylowego z jego właściwościami, takimi jak: twardość, udarność i zużycie ścierne. Próbki do badań wykonano z brązu berylowego Ampcoloy 83, zawierającego 2% Be. Różne warianty struktury tego brązu uzyskano po utwardzaniu wydzieleniowym, składającym się z zabiegów cieplnych przesycania i starzenia.

V slovenskej republike

Univerzity resp. ich fakulty zdôvodňujú vyberanie poplatkov za nutnosť získať v súčasnej kritickej ekonomickej situácii dodatočné finančné prostriedky na svoju činnosť. Tento argument je oprávnený a premieta sa aj v návrhu na zavedenie príspevku na úhradu časti nákladov na štúdium v ďalšom období.

Z dodatkiem włókien polipropylenowych poddanego

W artykule przedstawiono procedury badawcze oraz wyniki badań modułu sprężystości fibrobetonu z dodatkiem włókien polipropylenowych poddanego oddziaływaniu wysokiej temperatury zbliżonej do temperatury występującej w środowisku pożaru. Oznaczenie modułu sprężystości wykonano na próbkach betonowych oraz fibrobetonowych klasy C30/37 i C60/75 zgodnie z procedurą „Oznaczanie współczynnika sprężystości betonu przy ściskaniu”. Przedstawiono analizę wyników badań spadku modułu sprężystości w wysokich temperaturach pożaru.
Subskrybuj to źródło RSS